ds23man schreef:ray5150 schreef:Geduld, in tegenstelling tot jou heb ik een 40-urige werkweek...over een paar uur hoop ik operationeel te zijn.ds23man schreef:Is dat ding nou eens klaar of moet ik even langs komen met de "tube"?
![]()
![]()
Sorry hoor, ben al een hele tijd nietsnut: een zeer gerespecteerd beroep.
Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ben nu de kater van gister aan hetray5150 schreef:ds23man schreef:ray5150 schreef:Geduld, in tegenstelling tot jou heb ik een 40-urige werkweek...over een paar uur hoop ik operationeel te zijn.
Sorry hoor, ben al een hele tijd nietsnut: een zeer gerespecteerd beroep.
![]()
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik bedoelde het optreden van "onze" Franka!

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Voila....
Hij zit in elkaar en draait vooralsnog zonder problemen. DC-offsett meet mooie lage waarden. (nog) geen mechanische trafobrom of iets dergelijks.
Nog geen muziek geluisterd, wel even doorgefloten met sinusgenerator en testspeakertje, klonk goed, geen brom of ruis.
(maar dat speakertje haalt maar een paar duizend Hertz, er kan best ruis in zitten.)
Er is wel iets bijzonders mee...om op te starten is er een aparte trafo nodig....samen met een schakelkastje om in te schakelen.
deze sturen de relais van de softstart. omdat de bewakingsmodule nog niet klaar is moest ik even improviseren.
Nummer 1 is de hoofdschakelaar voor de netspanning, na 1 seconde word nummer 2 omgezet waarmee de vermogensweerstanden van de softstart worden gebypassed, anders zouden die verbranden....
En, wat vinden jullie er van ?
Hij zit in elkaar en draait vooralsnog zonder problemen. DC-offsett meet mooie lage waarden. (nog) geen mechanische trafobrom of iets dergelijks.
Nog geen muziek geluisterd, wel even doorgefloten met sinusgenerator en testspeakertje, klonk goed, geen brom of ruis.
(maar dat speakertje haalt maar een paar duizend Hertz, er kan best ruis in zitten.)
Er is wel iets bijzonders mee...om op te starten is er een aparte trafo nodig....samen met een schakelkastje om in te schakelen.
deze sturen de relais van de softstart. omdat de bewakingsmodule nog niet klaar is moest ik even improviseren.
Nummer 1 is de hoofdschakelaar voor de netspanning, na 1 seconde word nummer 2 omgezet waarmee de vermogensweerstanden van de softstart worden gebypassed, anders zouden die verbranden....
En, wat vinden jullie er van ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik ben benieuwd hoe het morgen klinkt.
Ik vind het trouwens grandioos dat je hem toch spelend hebt.
Een man een man, een woord een woord.

Edit: ik zie dat het al vandaag is.
Ik vind het trouwens grandioos dat je hem toch spelend hebt.
Een man een man, een woord een woord.
Edit: ik zie dat het al vandaag is.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Wat komt er toch mooi spul voorbij
Zou er voor mij ook een keer een klasse A versterker komen
Zou er voor mij ook een keer een klasse A versterker komen
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
heb hem gehoord, eerste klanken waren goed.
Wellicht dat hij nog beter gaat klinken als die is ingespeeld
Maar wat een hitte komt van die versterker
Wellicht dat hij nog beter gaat klinken als die is ingespeeld
Maar wat een hitte komt van die versterker
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Altijd handig om je piza warm te houden!

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
wel ray,het lachen is die lolbroeken wel vergaan denk ik waneer ze hem hoorden
ik vond het op ed zijn speakers wel hééél erg goed-gefeliciteerd
mvg
audioot
ik vond het op ed zijn speakers wel hééél erg goed-gefeliciteerd
mvg
audioot
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dank u allen !
Ik was zelf ook héél aangenaam verrrast. Ik ga hem nog veel beter en mooier maken....dit was toch voor een deel haastwerk...

Ik was zelf ook héél aangenaam verrrast. Ik ga hem nog veel beter en mooier maken....dit was toch voor een deel haastwerk...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
de basis is goed nu
de rest komt later
mvg
audioot
de rest komt later
mvg
audioot
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik heb een heel jaar de tijd nu, Dirk... ik hoop oprecht dat je volgend jaar naar de definitieve uitvoering kunt komen kijken en luisteren.
Ben al bezig om een lijstje te maken met allemaal (nuttige) verbeter punten. ik ga eens rustig nadenken over een aantal details.
Dat zijn niet zozeer elektronische modificaties, maar allemaal praktische dingen die ik nog moet doen of netter wil uitvoeren.
Zoals jij zegt, de basis is goed. dat ben ik met je eens. nu nog een heleboel puntjes op de i zetten...
(met het Aleph projekt van Dré in mijn achterhoofd, wil ik niet voor hem onderdoen...
)
Ben al bezig om een lijstje te maken met allemaal (nuttige) verbeter punten. ik ga eens rustig nadenken over een aantal details.
Dat zijn niet zozeer elektronische modificaties, maar allemaal praktische dingen die ik nog moet doen of netter wil uitvoeren.
Zoals jij zegt, de basis is goed. dat ben ik met je eens. nu nog een heleboel puntjes op de i zetten...
(met het Aleph projekt van Dré in mijn achterhoofd, wil ik niet voor hem onderdoen...
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat zijn dus wel de leuke uitdagingen.ray5150 schreef:(met het Aleph projekt van Dré in mijn achterhoofd, wil ik niet voor hem onderdoen...)
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
tja,hoe mooi ook.....
als je `m niet aan de praat krijgt.........
als je `m niet aan de praat krijgt.........
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Daar hoef je je niet voor te schamen, Dré.dre schreef:tja,hoe mooi ook.....
als je `m niet aan de praat krijgt.........
De dokter schrijft wel wat voor....:
Plezier gegarandeerd !
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ooh, ben jij er zo een
....dat kan heel gevaarlijk zijn, hoor....

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dre heeft er het laatste half jaar een nieuwe hobby bij, dat heb je toch wel gemerkt: "Kijk mamma, zonder handjes"
Wat jouw Pass betreft, daar kun je alleen nog wat cosmetisch aan werken. Qua klank is hij gewoon af en EN goed! Ik heb hem aandachtig beluisterd op de speakers van Ed en klankmatig zit dat wel aan de top.
Top trouwens dat je hem voor nog werkend heb gekregen voor gisteren, was echt de moeite waard
Wat jouw Pass betreft, daar kun je alleen nog wat cosmetisch aan werken. Qua klank is hij gewoon af en EN goed! Ik heb hem aandachtig beluisterd op de speakers van Ed en klankmatig zit dat wel aan de top.
Top trouwens dat je hem voor nog werkend heb gekregen voor gisteren, was echt de moeite waard
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
daar hou ik je aan rayray5150 schreef:Ik heb een heel jaar de tijd nu, Dirk... ik hoop oprecht dat je volgend jaar naar de definitieve uitvoering kunt komen kijken en luisteren.
Ben al bezig om een lijstje te maken met allemaal (nuttige) verbeter punten. ik ga eens rustig nadenken over een aantal details.
Dat zijn niet zozeer elektronische modificaties, maar allemaal praktische dingen die ik nog moet doen of netter wil uitvoeren.
Zoals jij zegt, de basis is goed. dat ben ik met je eens. nu nog een heleboel puntjes op de i zetten...
(met het Aleph projekt van Dré in mijn achterhoofd, wil ik niet voor hem onderdoen...)
en hopelijk kan ik volgend jaar ook eens iets meebrengen-plannen genoeg voor het moment
mvg
audioot
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
dus peter,ga je er ook aan beginnen? 
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
For sure: NOT!dre schreef:dus peter,ga je er ook aan beginnen?
Alhoewel ik een notoire full klasse-A liefhebber ben hoeft dat gekachel voor mij niet meer zo: UcD komt w.m.b. dicht genoeg in de buurt
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
tja,de hite van zo`n ding kan echt te veel zijn.....
ik hoop dat het hier een beetje gaat lukken.......
ik hoorde gisteren trouwens dat het hoog van een n-core beter is als van de alpeh 5.
ik hoop dat het hier een beetje gaat lukken.......
ik hoorde gisteren trouwens dat het hoog van een n-core beter is als van de alpeh 5.
