bestaat er ook potmeter vet ?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
bestaat er ook potmeter vet ?
Het is mij opgevallen dat het vet dat in de fabriek in een potmeter aan de as word gesmeerd
veel dikker en plakkeriger is dan vet dat je bijvoorbeeld bij de fietsenwinkel koopt.
Het voordeel hiervan is dat je bij het schuiven of draaien veel meer "tegendruk" voelt.
Zou je dit ook los in een (klein) blikje kunnen kopen ?
Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien.
veel dikker en plakkeriger is dan vet dat je bijvoorbeeld bij de fietsenwinkel koopt.
Het voordeel hiervan is dat je bij het schuiven of draaien veel meer "tegendruk" voelt.
Zou je dit ook los in een (klein) blikje kunnen kopen ?
Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien.
Re: bestaat er ook potmeter vet ?
Ik heb een pot consistentvet, dat is behoorlijk dik en plakkerig. Of het is wat je zoekt weet ik niet, maar het is iig niet duur.
Dat soort vet werd (wordt ?) ook gebruikt in een soort arm optil-zak wrijf-mechaniek om het zakken van de arm bij een PU te vertragen.
Wie weet is in die hoek zoiets te vinden.
Anne
Wie weet is in die hoek zoiets te vinden.
Anne
Ha Ray,
Dat is i.d.d. speciaal taai vet wat speciaal voor dat doel samengesteld is met een hele hoge viscositeit, tegen stroop aan. Los heb dat nooit ergens gezien maar wat ik wel weet is dat vet voor gaskranen ook erg taai is. Misschien een bezoekje aan de loodgieter?
B.t.w. Bel deze lui eens op: http://shop.voskampgroep.nl/TradePoint/ ... ame=Vetten
Dat is i.d.d. speciaal taai vet wat speciaal voor dat doel samengesteld is met een hele hoge viscositeit, tegen stroop aan. Los heb dat nooit ergens gezien maar wat ik wel weet is dat vet voor gaskranen ook erg taai is. Misschien een bezoekje aan de loodgieter?
B.t.w. Bel deze lui eens op: http://shop.voskampgroep.nl/TradePoint/ ... ame=Vetten
Bij Quartel heb ik lang geleden een kokertje met siliconenvet gekocht voor een armlift, werkte prima.
Dat ken ik, maar dat is toch minder taai dan wat voor potmeters gebruikt wordt. Zelfde soort vet kun je van Griffon kopen in de DHZ-handel als kranenvet:
Voor een armlift werkt dat i.d.d. prima. Punt met siliconenvet is wel dat je dat niet simpel met alcohol verwijdert mocht er iets van op de loperbaan terecht komen.
Volgens mij moet je ook goed oppassen met vaseline, als de boel wat warmer wordt (en dat kan ook gewoon in de zomer zijn met een graad of 25) dan wordt vaseline behoorlijk vloeibaar en kan dan op de geleide-banen lopen ... en dat wil je niet
Is dat ook niet een van de redenen dat de olie wat aan de stroperige kant is
Is dat ook niet een van de redenen dat de olie wat aan de stroperige kant is
-
NogEenWalter
Molykote 111
Dus alles wat in die hoek zit zal wel werken.
Het wordt ook gebruikt als kraanvet, smeermiddel voor squba equipment enz.Molykote 111 datasheet schreef:Damping medium for dash pots in electrical and electronic equipment
Dus alles wat in die hoek zit zal wel werken.