Pardon ? ik neem aan dat je bedoelt : op z'n kant ?Xander schreef:Je hebt geen ruimte om de trafo's nog even orthogonaal te zetten?
Wat zou dat dan voor verbetering brengen ?
Moderator: Beheerdersteam
Pardon ? ik neem aan dat je bedoelt : op z'n kant ?Xander schreef:Je hebt geen ruimte om de trafo's nog even orthogonaal te zetten?
Zonder plank hopelijk?ray5150 schreef:Eigenlijk wil ik iets heel onbehoorlijks gaan zeggen over waar jij die siliconenkit in kunt stoppen....met koker en al....![]()
Ik begrijp je punt wel, echter, de transformatoren zijn absoluut niet kritisch bemeten. die zijn 500 VA per stuk. dus 1000 VA in totaalXander schreef:De ringkernen kunnen op deze manier heel lichtjes op elkaar inkoppelen. Alhoewel het natuurlijk geen spoelen zijn en het magnetisch veld aardig in de kern opgesloten zit bestaat er een kleine kans dat het alsnog optreedt. Als ringkernen gestapeld worden zie ik vaak een dun stukje (~5mm) isolatie ertussen. Een meer waarschijnlijk probleem ontstaat bij het warm worden van de ringkernen. De onderste kan namelijk een heel stuk minder de warmte kwijt en zal dan zichzelf mogelijk anders gaan gedragen. Het ligt er maar net aan hoe de ringkernen op het benodigde vermogen bemeten zijn. Als ze vrij kritisch bemeten zijn wil je natuurlijk niet dat door oververhitting (het koper begint dan ook nog eens te trillen / brommen -> extra warmte) het zaakje in vlammen opgaat.
Ik ben goed druk ??mischa72 schreef:Good busy Ray !!!
Jawel, en dan ook nog die plank erin. Sambal bij ? dat kietelt lekker...ds23man schreef:Zonder plank hopelijk?ray5150 schreef:Eigenlijk wil ik iets heel onbehoorlijks gaan zeggen over waar jij die siliconenkit in kunt stoppen....met koker en al....![]()
![]()
![]()
![]()
Tis wel opvallend dat de buitentemperatuur de laatste dagen flink gestegen is....dre schreef:ik zal je even helpen!![]()
komt er al wat uit buiten rook?
bij mij is er ook van alles gaande uiteraard.
Startmotor kapotEn dan ga ik nu de soldeerbout weer aanslingeren...![]()
Ah!buis schreef:Startmotor kapotEn dan ga ik nu de soldeerbout weer aanslingeren...![]()
.
Zeker ook kringloop.
Toch maar een nieuwe aanschaffen,veel te hard werken bij dit warme weer
.
Anne
ray5150 schreef:Heb ik nu alle Weller en Aliyoyo liefhebbers weggejaagd ?
Yeah !mischa72 schreef:
Zie het zo: het ligt toch aan de persoon die het gereedschap in zijn handen heeft wat er uiteindelijk uit komt.
TikfoutjeIs dat ding nou eens klaar of moet ik even langs komen met de "tube"?
Wel te nuttigen nadat ie het doetIs dat ding nou eens klaar of moet ik even langs komen met de "tuborg"?
Geduld, in tegenstelling tot jou heb ik een 40-urige werkweek...over een paar uur hoop ik operationeel te zijn.ds23man schreef:Is dat ding nou eens klaar of moet ik even langs komen met de "tube"?
![]()
![]()
ray5150 schreef:Geduld, in tegenstelling tot jou heb ik een 40-urige werkweek...over een paar uur hoop ik operationeel te zijn.ds23man schreef:Is dat ding nou eens klaar of moet ik even langs komen met de "tube"?
![]()
![]()