wil een pass labs maken

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

Ik ben al een tijdje aan het rond kijken (lezen) hoe ik zelf een Aleph-X mono block zou kunnen maken. Ik heb veel info gevonden en ook plaatsen waar je de printplaatjes en zo kan kopen.

Wat is nu mijn vraag. Wel je vind wel al de info. Maar info over hoe je nu echt er aan moet beginnen en hoe je alle losse onderdelen dan samen moet brengen vind je niet echt ergens.

ps.: is de Aleph-X wel een goede keuze of zijn er betere om aan te werken...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

Wat is je elctronica ervaring ? het zijn niet echt beginnersprojekten...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

niet? 8-[
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

Nee. Maar met behulp van het forum kun je een heel eind komen.
Maar dat is nog geen garantie voor dat het gaat lukken. :mrgreen:
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

ik heb in school elektronica gedaan. Dus de kennis zou er wel moeten zijn. Het is niet dat ik er nog dagelijks me bezig ben maar zal men kennis beetje van onder het stof moeten halen :-).
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Zweitse »

Heb je al wel een idee wat het allemaal gaat kosten! Dat lijkt mij ook niet geheel onbelangrijk.
Ik zou ook wel een Pass Lab of ExtremA willen bouwen, maar ja, het geld. :(
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

Okee, en heb je ook praktijk ervaring ? wel eens een audio apparaat gebouwd ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

Zweitse schreef:
Heb je al wel een idee wat het allemaal gaat kosten! Dat lijkt mij ook niet geheel onbelangrijk.
Ik zou ook wel een Pass Lab of ExtremA willen bouwen, maar ja, het geld. :(
Ik wou het eigenlijk niet zeggen, maar 500 euro komt eerst.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

dan moet je het simpel houden.....
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

zelf een versterker gebouwd nog niet neen. Voor men werk herstel ik wel audio en beeld toestellen. Dat het geld gaat kosten weet ik wel. Is ook nog al logies. En voor ik er aan beging is het gewoon men bedoeling om me goed te informeren. En dat is nu wat ik hier aan het doen was met men post op dit forum.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
dan moet je het simpel houden.....
En dat zeg jij .... :shock: :shock: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

ray5150 schreef:
dre schreef:
dan moet je het simpel houden.....
En dat zeg jij .... :shock: :shock: :rofl:
ja....... 8-[

voor €500 heb je geen volledig dual mono opzet in ieder geval.(niet dat dat heilig is)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

Ik denk dat ik de goedkoopste Aleph van NL aan het bouwen ben, tot nu toe ongeveer 100 Euro...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

dat ga ik zeker niet redden....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

delesh schreef:
zelf een versterker gebouwd nog niet neen. Voor men werk herstel ik wel audio en beeld toestellen. Dat het geld gaat kosten weet ik wel. Is ook nog al logies. En voor ik er aan beging is het gewoon men bedoeling om me goed te informeren. En dat is nu wat ik hier aan het doen was met men post op dit forum.
Wat wil je exact weten dan ? het is niet zo dat hier op het forum een PDF met een bouwbeschrijving rondzwerft met daarin een stap voor stap handleiding. (helaas niet)

Een paar tips voor als je daadwerkelijk gaat bouwen.

- geef uit jezelf zo veel mopgelijk info over wat je aan het doen bent.
- plaats duidelijke foto's
- bij de minste twijfel, vragen !
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

waarom wil je een pass labs bouwen eigenlijk?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

dre schreef:
waarom wil je een pass labs bouwen eigenlijk?
Goede vraag...koude voeten ? :mrgreen: :rofl:
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

volgens wat ik lees zijn de pass labs goede versterkers. En zou dus leuk zijn om men installatie nog beter te doen spelen.

Ook is het voor het plezier van het zelf te maken.
Okki
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 21:40

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Okki »

Hierbij een link naar een webpagina waarop alle informatie te vinden is voor het bouwen van een Aleph-X:

http://www.facstaff.bucknell.edu/esanta ... eph-x.html

Het is geen complete handleiding, maar hier is wel alle info van het diyaudio passlabs forum samengebracht in een begrijpbaar en leesbaar geheel.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: wil een pass labs maken

Bericht door scanspeakman »

ray5150 schreef:
Ik denk dat ik de goedkoopste Aleph van NL aan het bouwen ben, tot nu toe ongeveer 100 Euro...
hmmmm.....voor mijn ExtremA zit ik al aan het 15-voudige vrees ik....... :-& . Maar voor een van scratch netjes gebouwde Aleph ben je denk ik ook zoiets kwijt aangezien veel dure onderdelen (kast, trafo's, voedings-elco's) allemaal in dezelfde range zitten.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: wil een pass labs maken

Bericht door ray5150 »

delesh schreef:
ook plaatsen waar je de printplaatjes en zo kan kopen.
Je was toch niet van plan om je goeie geld aan deze baggerzooi uit te geven ?

http://www.kk-pcb.com/alephx.html
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: wil een pass labs maken

Bericht door dre »

99% van de pass labs draait op de deze printen,dus bagger zooi lijkt me een beetje overdreven toch?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Leeuwarden »

Printen zijn uitstekend bovendien betrouwbaar adres.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Re: wil een pass labs maken

Bericht door Bart_M »

Die van mij was destijds ook gebouwd met deze printen, prima kwaliteit, nog nooit problemen mee gehad.
Maar het is natuurlijk wel iets duurder dan zelf wat maken.
delesh
Ook commercieel actief
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
Locatie: Zwevegem
Contacteer:

Re: wil een pass labs maken

Bericht door delesh »

ok al veel zitten rond lezen. Ook men kennis van hoe een versterker weer opgebouwd word eens opgefrist. Waar door alles al stuk duidelijker is.

Als ik het goed heb is er toch maar één zo een pcb bordje nodig per versterker hé of heb ik het mis voor?
Plaats reactie