wil een pass labs maken
Moderator: Beheerdersteam
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
wil een pass labs maken
Ik ben al een tijdje aan het rond kijken (lezen) hoe ik zelf een Aleph-X mono block zou kunnen maken. Ik heb veel info gevonden en ook plaatsen waar je de printplaatjes en zo kan kopen.
Wat is nu mijn vraag. Wel je vind wel al de info. Maar info over hoe je nu echt er aan moet beginnen en hoe je alle losse onderdelen dan samen moet brengen vind je niet echt ergens.
ps.: is de Aleph-X wel een goede keuze of zijn er betere om aan te werken...
Wat is nu mijn vraag. Wel je vind wel al de info. Maar info over hoe je nu echt er aan moet beginnen en hoe je alle losse onderdelen dan samen moet brengen vind je niet echt ergens.
ps.: is de Aleph-X wel een goede keuze of zijn er betere om aan te werken...
Re: wil een pass labs maken
Wat is je elctronica ervaring ? het zijn niet echt beginnersprojekten...
Re: wil een pass labs maken
Nee. Maar met behulp van het forum kun je een heel eind komen.
Maar dat is nog geen garantie voor dat het gaat lukken.
Maar dat is nog geen garantie voor dat het gaat lukken.
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
ik heb in school elektronica gedaan. Dus de kennis zou er wel moeten zijn. Het is niet dat ik er nog dagelijks me bezig ben maar zal men kennis beetje van onder het stof moeten halen
.
Re: wil een pass labs maken
Heb je al wel een idee wat het allemaal gaat kosten! Dat lijkt mij ook niet geheel onbelangrijk.
Ik zou ook wel een Pass Lab of ExtremA willen bouwen, maar ja, het geld.
Ik zou ook wel een Pass Lab of ExtremA willen bouwen, maar ja, het geld.
Re: wil een pass labs maken
Okee, en heb je ook praktijk ervaring ? wel eens een audio apparaat gebouwd ?
Re: wil een pass labs maken
Ik wou het eigenlijk niet zeggen, maar 500 euro komt eerst.Zweitse schreef:Heb je al wel een idee wat het allemaal gaat kosten! Dat lijkt mij ook niet geheel onbelangrijk.
Ik zou ook wel een Pass Lab of ExtremA willen bouwen, maar ja, het geld.
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
zelf een versterker gebouwd nog niet neen. Voor men werk herstel ik wel audio en beeld toestellen. Dat het geld gaat kosten weet ik wel. Is ook nog al logies. En voor ik er aan beging is het gewoon men bedoeling om me goed te informeren. En dat is nu wat ik hier aan het doen was met men post op dit forum.
Re: wil een pass labs maken
En dat zeg jij ....dre schreef:dan moet je het simpel houden.....
Re: wil een pass labs maken
ja.......ray5150 schreef:En dat zeg jij ....dre schreef:dan moet je het simpel houden.....![]()
![]()
voor €500 heb je geen volledig dual mono opzet in ieder geval.(niet dat dat heilig is)
Re: wil een pass labs maken
Ik denk dat ik de goedkoopste Aleph van NL aan het bouwen ben, tot nu toe ongeveer 100 Euro...
Re: wil een pass labs maken
Wat wil je exact weten dan ? het is niet zo dat hier op het forum een PDF met een bouwbeschrijving rondzwerft met daarin een stap voor stap handleiding. (helaas niet)delesh schreef:zelf een versterker gebouwd nog niet neen. Voor men werk herstel ik wel audio en beeld toestellen. Dat het geld gaat kosten weet ik wel. Is ook nog al logies. En voor ik er aan beging is het gewoon men bedoeling om me goed te informeren. En dat is nu wat ik hier aan het doen was met men post op dit forum.
Een paar tips voor als je daadwerkelijk gaat bouwen.
- geef uit jezelf zo veel mopgelijk info over wat je aan het doen bent.
- plaats duidelijke foto's
- bij de minste twijfel, vragen !
Re: wil een pass labs maken
Goede vraag...koude voeten ?dre schreef:waarom wil je een pass labs bouwen eigenlijk?
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
volgens wat ik lees zijn de pass labs goede versterkers. En zou dus leuk zijn om men installatie nog beter te doen spelen.
Ook is het voor het plezier van het zelf te maken.
Ook is het voor het plezier van het zelf te maken.
Re: wil een pass labs maken
Hierbij een link naar een webpagina waarop alle informatie te vinden is voor het bouwen van een Aleph-X:
http://www.facstaff.bucknell.edu/esanta ... eph-x.html
Het is geen complete handleiding, maar hier is wel alle info van het diyaudio passlabs forum samengebracht in een begrijpbaar en leesbaar geheel.
http://www.facstaff.bucknell.edu/esanta ... eph-x.html
Het is geen complete handleiding, maar hier is wel alle info van het diyaudio passlabs forum samengebracht in een begrijpbaar en leesbaar geheel.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: wil een pass labs maken
hmmmm.....voor mijn ExtremA zit ik al aan het 15-voudige vrees ik.......ray5150 schreef:Ik denk dat ik de goedkoopste Aleph van NL aan het bouwen ben, tot nu toe ongeveer 100 Euro...
Scanspeakman
Re: wil een pass labs maken
Je was toch niet van plan om je goeie geld aan deze baggerzooi uit te geven ?delesh schreef:ook plaatsen waar je de printplaatjes en zo kan kopen.
http://www.kk-pcb.com/alephx.html
Re: wil een pass labs maken
99% van de pass labs draait op de deze printen,dus bagger zooi lijkt me een beetje overdreven toch?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: wil een pass labs maken
Die van mij was destijds ook gebouwd met deze printen, prima kwaliteit, nog nooit problemen mee gehad.
Maar het is natuurlijk wel iets duurder dan zelf wat maken.
Maar het is natuurlijk wel iets duurder dan zelf wat maken.
-
delesh
- Ook commercieel actief
- Berichten: 91
- Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 9:53
- Locatie: Zwevegem
- Contacteer:
Re: wil een pass labs maken
ok al veel zitten rond lezen. Ook men kennis van hoe een versterker weer opgebouwd word eens opgefrist. Waar door alles al stuk duidelijker is.
Als ik het goed heb is er toch maar één zo een pcb bordje nodig per versterker hé of heb ik het mis voor?
Als ik het goed heb is er toch maar één zo een pcb bordje nodig per versterker hé of heb ik het mis voor?
