Beginnen met meten
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
Re: Beginnen met meten
Oh ja, ik moest nog iets maken.markbakk schreef:Ik ben wel benieuwd naar het kastje voor Arno's impedantiemeetboxje.
Dat is toch dat kleine dingetje met die paar weerstanden enzo?
Maar is het niet veel handiger als ik dat in dit versterkerkastje erbij prop? Er is nog plek genoeg.
Nou, die kun je alleen gebruiken wanneer je de microfoonversterker van je audio-interface kunt loskoppelen van de A/D-converter. En ik zou ook geen low-level microfoonsignalen ín de behuizing van je eindtrap gaan voeren. Of je moet natuurlijk een aparte microfoonversterker gaan gebruiken. In de manual van ARTA staat een nog simpeler schemaatje (de impedantiebrug met meetprobes).
In principe wel Arno. Maar je kunt beter het schema uit het Arta manual nabouwen, dat beveiligt je geluidskaart tegen onverhoeds te hoge spanningen uit de versterker. Bovenstaand schema'tje is meer voor als je de hoofdtelefoon aansluiting van de geluidskaart gebruikt.
Kan makkelijk bij gebouwd worden in je versterkerkast.
Kan makkelijk bij gebouwd worden in je versterkerkast.
Ik mis nog diodes en een schakelaartje.
Ik heb er hier liggen, en ik ga nu aan de slag.
Ik zie dat ik genoeg onderdelen heb, maar niet voldoende cinchbussen en luidsprekerterminals.
Ik heb er hier liggen, en ik ga nu aan de slag.
Ik zie dat ik genoeg onderdelen heb, maar niet voldoende cinchbussen en luidsprekerterminals.
Hé, wordt dat de looks van je nieuwe speakers? Erg fraai maar volgens mij een ander topic
Kijk even naar figuur 3.2 en 3.3 in de Limp handleiding. Wordt het toch nog huiswerk maken.....
Kijk even naar figuur 3.2 en 3.3 in de Limp handleiding. Wordt het toch nog huiswerk maken.....
Iets zegt mij dat dat niet klopt Hans....
Zoek even naar Arta meetbox van Bart voor het goede voorbeeld.
Zoek even naar Arta meetbox van Bart voor het goede voorbeeld.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Volgens mij mis ik een weerstand van de verzwakker.
Maar het is wat lastig te zien op de foto
Maar het is wat lastig te zien op de foto
Als ik het goed heb moeten er nu nog 2 weerstanden.
Ik heb dit meetkastje van knuisje als richtlijn.
Ik heb dit meetkastje van knuisje als richtlijn.
Als je net je multimeter nodig hebt is de batterij leeg, nu maar even een 9V blokje halen.

Soheee, ik word helemaal knettergek van die impedantiebox
Ik zie allemaal verschillende versies van dat ding, en ik heb geen idee welke ik nu moet maken. Die van Knuisje heb ik nu hier liggen en die is weer anders dan die uit de Arta manual, ook met andere weerstandswaarden. In de Limp manual staat weer iets anders... En dan uiten jullie ook nog twijfels bij de foto's van Hans.
Help!
Ik heb nu in mijn kastje:
-twee paar luidsprekeraansluitingen
-één paar cinchaansluitingen
-één schakelaartje
Hoe nu verder?
Ik zie allemaal verschillende versies van dat ding, en ik heb geen idee welke ik nu moet maken. Die van Knuisje heb ik nu hier liggen en die is weer anders dan die uit de Arta manual, ook met andere weerstandswaarden. In de Limp manual staat weer iets anders... En dan uiten jullie ook nog twijfels bij de foto's van Hans.
Help!
Ik heb nu in mijn kastje:
-één schakelaartje
Hoe nu verder?
Gezien het tijdstip zou ik zeggen dat een biertje pakken nu zeker een goede optie is...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Echt nietArno schreef:Die van Knuisje heb ik nu hier liggen en die is weer anders dan die uit de Arta manual, ook met andere weerstandswaarden.
knuisje schreef:Echt nietArno schreef:Die van Knuisje heb ik nu hier liggen en die is weer anders dan die uit de Arta manual, ook met andere weerstandswaarden.
Komt dat misschien omdat ik de weerstanden helemaal niet kan opmeten als ze gesoldeerd zijn?
Kijk maar naar de kleurcodes van de weerstanden, die komen overeen met het schema. Je kunt ze in de schakeling niet correct meten.
Dat heb je in jouw geval niet nodig. Je kunt met 3 speakeraansluitingen volstaan: Van de uitgangsklem van de versterker gelijk via een 27 ohm weerstand naar een 3e klem.Arno schreef:Ik heb nu in mijn kastje:
-één schakelaartje
Hoe nu verder?
Bedankt Knuisje. Die kleurcodering vind ik niet altijd even logisch, maar dat wel onwennigheid zijn. Ik geloof dat ik het nu een beetje begin te snappen.knuisje schreef:Kijk maar naar de kleurcodes van de weerstanden, die komen overeen met het schema. Je kunt ze in de schakeling niet correct meten.
Maw: gewoon jouw kastje nabouwen dus