6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Gezien de 6,3v trafo genoeg amperes kan leveren,besloten om toch maar een eenvoudige gelijkrichter te bouwen voor de 6N16 gloeivoeding,zoals,,koifarm,, al voorstelde :wink:

Nog even de serie weerstand uitvogelen........................... :mrgreen:
Bijlagen
voeding.JPG
v.JPG
makkelijke voeding.doc
Ontwerp voor de strijkmethode
(189 KiB) 76 keer gedownload
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door koifarm »

Ik zou met 1ohm/5watt beginnen, voor drie buisjes. Dan de werkelijke spanning meten en eventueel corrigeren.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Vandaag,,Hakken en zaag weer,,
Bijlagen
1.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Een tweede subframe gemaakt voor het versterker gedeelte.............................. :mrgreen:

Ja,,en hoe bepaal je nu de gaten voor de buisjes :(

Met een fotokopie als boormal,,Yes.......[wel even van te voren getest :mrgreen: ]............... :mrgreen:
Bijlagen
2.JPG
3.JPG
44.JPG
5.JPG
6.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Vandaag,versterker gedeelte aan subframe gemonteerd..

Gaten bepaald,met de klei methode.................. :mrgreen:
Bijlagen
22.JPG
222.JPG
33.JPG
333.JPG
3333.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

En ja,wat hebben we vandaag gedaan!!!!!!!!!!

Nou.............. een paar eindcondensatoren ,,gerobertterbrinkt,,[gepaard,ja het is lente :mrgreen: ]
en op een perspecs plaatje geplakt,met siliconen kit,tegen de trillingen,,,,,,,,,,,,,,,,

De bovenplaat geschuurd,gegrond,en afgespoten............

Helaas geen foto,s,,,DE BATTERIJEN WAREN OP,,, :-#

Oke,de lader staat aan en de verf ligt te drogen,,,,,,,,,,,,,,,,morgen meer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :mrgreen:

Morgen eens aan de.. bling,bling.. beginnen..................[in en uitgangen.... :mrgreen: ]
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

foto,s

Bovenplaat moet nog gepolijst worden,als de verf is uitgehard,.................................. :mrgreen:
Bijlagen
v.JPG
vv.JPG
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door TheoK »

Ziet er gelikt uit.
Alleen de gaten wat te ver verzonken zie ik.
Of expres zo gedaan?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Ja ver verzonken,ziet er later rustiger uit,dan dat ze er op liggen[is persoonlijk denk ik] :wink:


De trafo,s op het subframe gemonteerd........................

De gloei trafo staat op rubbers.................

Ondertussen de pootjes gespoten,echte Hollandse sjoelbrikken :rock: ,komt later nog rubber onder............................... :mrgreen:
Bijlagen
trafo,s.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Wat nu nog,,

Ingangen en uitgangen

230v aansluiting en schakelaar

potmeter en keuzeschakelaar + stangenstelsel

onder plaat en pootjes

Maar het wachten is op de knoppen,,,from China,,,

Tot later.......................................... :mrgreen:
studiostevus
Berichten: 311
Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door studiostevus »

hoe heb je het spuiten van de bovenplaat aangepakt?
Ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

studiostevus schreef:
hoe heb je het spuiten van de bovenplaat aangepakt?
Ziet er goed uit.
Dank je,vond ik zelf ook :wink:

alu goed afschuren met waterproof fijn schuurpapier

afspoelen onder de kraan,schoonmaken met afwasmiddel,met een nagelborstel afboenen,niet meer aanraken met je vingers[draag handschoenen],droogmaken

wachten op driuilerig weer [geen stof in de lucht] ik spuit achter het huis

blokje hout er onder en spuiten met primer uit een bus [motip,grijs]niet te dik en begin met de randen

nadat de primer droog is ,droogt snel,eerste laag spuiten met lakverf [motip,bij elke bouwmarkt] niet te dik en begin met de randen..................

Tussen door de lagen laten drogen,in betegelde ruimte,douche,washok,,



4 laklagen totaal ,,krijg je lopers,dan is het opnieuw schoonmaken en weer beginnen,of wegschuren en opnieuw laklagen ,tot alles weer egaal is

niet teveel verf in 1 keer aanbrengen

verfbus goed schudden en evt.voorverwarmen op een cv.radiator

oneffenheden tussendoor weg plamuren,weer schuren gronden en lakken

Ik gebruik motip bussen,,als de verf droog is kan de volgende laag er op zonder kans te lopen dat de verf elkaar opvreet,sommige verven moeten nl.eerst 24 uur drogen voordat de volgende laag er overgaat..................................
Na 2 dagen drogen polijsten met commandant[auto poetsmiddel] en een oud T-shirt[katoen],gaat het beste,

Verf laten uitharden

Thats it,,, en een hoop geluk :wink:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

,,Bling,Bling,, en pootjes ,gereed........................... :mrgreen:
Bijlagen
bling bling.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

koifarm schreef:
Ik zou met 1ohm/5watt beginnen, voor drie buisjes. Dan de werkelijke spanning meten en eventueel corrigeren.
Oke,een hele lading weerstanden parallel gezet en de spanning gemeten,met de drie buisjes aan de gloei, kom op 0,6 ohm[serie weerstand],de bestelling is de deur uit....................... :mrgreen:

Voor de rest ,binnenkort foto,s..............................
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

En,,Dokter Bernard,,,,is de patient nog te redden??

Ja, bezig geweest met het binnenwerk............................. :mrgreen:

Gaat allemaal goed komen,,[hoop ik!],, O:)

De kast is even weg,om de ,,Bling,Bling,,te verzinken in de bekisting ,,,,

Morgen,meer
Bijlagen
binnenwerk.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

stangenstelsel gereed.......................... :mrgreen:

Nu nog wat hardware ,om de schotjes vast te zetten,en dan kan de soldeerbout worden opgewarmd,,,,,,
Bijlagen
111.JPG
1111.JPG
11111.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Vandaag,een hoop dingen voor elkaar gefreubeld,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :mrgreen:

Binnenkort kan de stekker er in.................................................. :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Kast in de bijenwas gezet en de in en uitgangen bedraad...................... :mrgreen:
Bijlagen
122.JPG
1223.JPG
1224.JPG
1225.JPG
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door koifarm »

En de stekker er al in gehad? :rock:

Ik heb een printontwerp gemaakt met de 6n16 als voorversterker en een tpa6120 als uitgangsbuffer voor mijn hoofdtelefoon.

Afbeelding

http://www.ict-net.net/tpa6120hyb.pdf
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Mooi printje,ik ben benieuwd naar de combinatie :wink:

Nee,de stekker er nog niet in gehad,wacht nog op een 0,6 ohm 5W weerstandje,,,,

Wel de hoogspanning bijna af gesoldeerd,,en na gemeten,, DAT WAS MAAR GOED OOK,, want 1 van de smoorspoelen gaf geen weerstand,nadat ik de boel had vast gesoldeerd :evil: [Nu al kapot,dacht ik!!]

Gelukkig bleek het een kwestie van de lak op de koperen aansluitingen even wegbranden,,ja lak geleid niet :rock:

Waar is mijn bril?????..................................... :mrgreen:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Vandaag de 0,6 ohm weerstand in de gloei voeding gesoldeerd en het printje in de kast gemonteerd.

Spanning gemeten.........6,27V...Yes,,daar doen we niets meer aan.................................. :mrgreen:

Verder, het hoogspanningsgedeelte af gesoldeerd.

Morgen gaat de stekker er in :rock: [nadat ik de boel heb nagelopen :wink: ]
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door koifarm »

:hide:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Ja vanmiddag de touwtjes gelegd en dit kaboutergebakje aan de Mono Bill,s gezet.................................


Volume op 0 gezet..........................

Stekker er in en de spanningen gemeten ,,, Oke,voor beide kanalen gelijk.............170v..............

Squeezebox en dac aangesloten................Play.........................volume open ............en?

Hij doet het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Yes,Yes, :rock: :rock:


Een paar uur geluisterd,mooi man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

Voor een diepgaand luisteronderzoek en vergelijk met versie 1 is het nog te vroeg,maar het klinkt goed................................ :rock:


print schema is bijgevoegd.............. [word,bestand ,1op1 printen/strijken/etsen/etc :wink: ]


Nu kan de kast afgebouwd worden,,bodem er in,,[foto, binnenwerk, volgt nog]

Hij doet het :rock:
Bijlagen
e.JPG
ee.JPG
mini 2, buizen op koper kant.doc
(241.5 KiB) 93 keer gedownload
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door democles »

Het beloofde binnenwerk[zilver/teflon signaal draad en een weerstandsloze voeding :rock: ]

,,,buizenporno,,................................... :mrgreen:

En hoe klinkt dat???????????? Weet ik niet,komt nog.................................................... :-$

Tot later.................. :mrgreen:
Bijlagen
c.JPG
cc.JPG
ccc.JPG
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Bericht door koifarm »

Ik zie dat hij mooi matched met je eindversterkers. :goeie:
Plaats reactie