ds23man schreef:![]()
Ik ben een vieze man....... lekkuh, lekkuh.....

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
ds23man schreef:![]()
Ik ben een vieze man....... lekkuh, lekkuh.....

Ondanks dat ik nog steeds een probleem heb met een inzakkende 5V voeding heb ik toch gisteravond een paar uur geluisterd (ja met een LM4780hannesie schreef:En hoe klinkt het dan?.......
+1cobaltjeh schreef:Goed bezig Knuisje
zulke fouten worden rapper gemaakt dan je denkt [been there, done thatknuisje schreef:Bedankt mannen. De rotary encoder kun je weglaten als je er geen behoefte aan hebt.
Het probleem van de inzakkende spanning heb ik ook getackeld. Ik zat heel moeilijk te zoeken maar het lag simpelweg aan een te lage trafospanning. 6V AC is tekort als je 5V nodig hebt, je hebt een 9V trafo nodig. Totaal over het hoofd gezien.![]()
![]()
Dat is dus een foutje bij de "bron". Mooi dat het opgelost is, je kan je wezenloos staren op dit sort dingenknuisje schreef:
Het probleem van de inzakkende spanning heb ik ook getackeld. Ik zat heel moeilijk te zoeken maar het lag simpelweg aan een te lage trafospanning. 6V AC is tekort als je 5V nodig hebt, je hebt een 9V trafo nodig. Totaal over het hoofd gezien.![]()
![]()
gebruik je een opamp voor beide spanningen? dan zou twee aparte wellicht een betere optie zijn.knuisje schreef:Ha, ik ben er nog niet helemaal. De SPDIF-comparator doet nog niet helemaal wat ik wil. En de opamp van de analoge 3.3V spanning AVCC wordt te heet om een lange levensduur te halen. De opgegeven 25mA geldt volgens mij voor AVCC_L en AVCC_R apart en bij een masterclock van 40MHz. Ik gebruik een masterclock van 80MHz en dan ga je richting het dubbele dus dan zit je boven de specs van wat de LM49720 aan stroom kan leveren.
Ik zit daarom te denken om een Salas shunt regulator te gebruiken voor de AVCC spanning. Wat denken jullie?
knuisje schreef:Breda 2013 is hij vast helemaal klaar.