Mark Audio Till-2 70
Moderator: Beheerdersteam
Re: Mark Audio Till-2 70
Vandaag ook maar weer even bezig geweest. Kastjes hebben nu een mooi jasje van zebrano fineer. Nu eerst maar eens een paar keer goed schuren, en dan lakken denk ik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
welke CHR70 heb je eigenlijk? de mk1, 2, of 3?Zweitse schreef:Ik zal in WinISD eens gaan simuleren of 8,5 liter voldoende is voor de CHR70.
Dat weet ik niet geheel zeker, maar volgens mij MKII. Ik heb de drivertjes ongeveer een jaar geleden gekocht.Henkjan schreef:welke CHR70 heb je eigenlijk? de mk1, 2, of 3?Zweitse schreef:Ik zal in WinISD eens gaan simuleren of 8,5 liter voldoende is voor de CHR70.
@Dre, dat van die osmo hardwax olie ga ik eens uitzoeken. In ieder geval bedankt voor de tip.
Even weer bezig met het projectje, en het begin van de frontjes is er. Zit nog wel een beetje met het kastvolume. Misschien toch maar de plannen omgooien, en er een tweeweg monitortje van maken met bijvoorbeeld een Peerless HDS-134 Aluminium. 
ik verwacht met genoeg demping weinig verschil eigenlijk.Zweitse schreef:Nee, nog niet, maar dat is wat er qua budget ongeveer nog bij kan.
nou,ga eens simuleren dan!
Maar als ik er een tweeweg van maak heb ik iets meer mogelijkheden met de toepassing van een filter.dre schreef:ik verwacht met genoeg demping weinig verschil eigenlijk.Zweitse schreef:Nee, nog niet, maar dat is wat er qua budget ongeveer nog bij kan.
Nee, maar de Peerless loopt iets veder door in het laag.dre schreef:ja,maar dat heeft niets met een breedbander te maken.
Staat in de titel, maar ja, niet zo veranderlijk als een hobbyist.dre schreef:maar je weet wel wat je wil maken?
Even wat in WinISD gedaan, met dit als uitkomst.
- Bijlagen
-
- Till-2 70.doc
- (112.5 KiB) 77 keer gedownload
Toch maar doorgaan met de Till-2 70, en kijken wat het gaat worden. Frontje beginnen al aardig vorm te krijgen.
Zou niet voor het originele filter gaan, maar er een 1,5-weg van maken. Het is niet handig om twee units het hoog te laten doen.
Er zit geen filter in. De drivers staan in serie, zie het originele ontwerp.
Dat zég ik!
In het origineel zit wel een voorstel voor een shelfje overigens. Ik zie niet in hoe je zo'n systeem goed kunt afstemmen zonder enige vorm van elektrische correctie.
In het origineel zit wel een voorstel voor een shelfje overigens. Ik zie niet in hoe je zo'n systeem goed kunt afstemmen zonder enige vorm van elektrische correctie.
Ik zou niet weten hoe dat moet met een filter, vandaar dat ik ook uit ga van het originele ontwerp. Het is ook maar een ontwerpje om eens te kijken wat zo een breedband drivertje kan.
Is i.d.d. wel een leuk onderzoek projectje. Je kunt beginnen met het origineel, ook al is dat wat gekrompen in de was
Dan eens kijken wat het doet met 1 speaker er in, baspoort dicht maken en als CB, wat fiddelen met een hoogdoorlaat filter enz.
Dan eens kijken wat het doet met 1 speaker er in, baspoort dicht maken en als CB, wat fiddelen met een hoogdoorlaat filter enz.
Closed Box.
Goed gedempte reflexafstemming (tegen het aperiodisch gedempt aan) wil ook wel denk ik. Boxje goed vullen met BAF of celschuim, reflexpoorten beetje vrij laten.
Goed gedempte reflexafstemming (tegen het aperiodisch gedempt aan) wil ook wel denk ik. Boxje goed vullen met BAF of celschuim, reflexpoorten beetje vrij laten.
Ik wil kijken of ik het front demontabel kan houden, en een aantal varianten maak om zo wat te experimenteren.