Building a Pass F5 !
Moderator: Beheerdersteam
-
studiostevus
Re: Building a Pass F5 !
Stop de persen: probleem opgelost!
Ik ben naar aanleiding van jullie adviezen een beetje gaan klooien met de C's, en toen ik de C tussen de twee relais omhoog gooide, werkte het ineens wel....
Ik ben naar aanleiding van jullie adviezen een beetje gaan klooien met de C's, en toen ik de C tussen de twee relais omhoog gooide, werkte het ineens wel....
-
studiostevus
Een licht schakelaartje of een lichtschakelaartje?Ah!buis schreef:Dat dacht ik ook eerst![]()
Maar bij nader bekijken zitten er twee relais in,kun je de hele zooi met een licht schakelaartje aan en uit zetten.
(aansluiting X4 of was 't 4X )
Anne
Weinig stroom, maar wel nog 230V
en toen ik de C tussen de twee relais omhoog gooide, werkte het ineens wel....
Anne
Blijft een vreemd verhaal, die C mag weinig of geen invloed hebben lijkt mij, ervanuitgaande dat alles verder klopt. Kan echter niet de waarden van de componenten lezen. Heb je een beter schema?Ah!buis schreef:en toen ik de C tussen de twee relais omhoog gooide, werkte het ineens wel....
-
studiostevus
Nou mensen: we hebben witte rook !
Ik ben de amp sinds vanmiddag aan het inspelen. In eerste instantie was het geluid gelijkwaardig aan mijn eerdere amps voor zover ik mij kan herinneren, misschien een beetje minder noise. Na opwarmen en een paar uurtjes spelen wordt het geluid veel 'smoother', er zijn nu erg mooie mids en hoge tonen te horen!
Voorlopig ben ik blij!
Ik ben de amp sinds vanmiddag aan het inspelen. In eerste instantie was het geluid gelijkwaardig aan mijn eerdere amps voor zover ik mij kan herinneren, misschien een beetje minder noise. Na opwarmen en een paar uurtjes spelen wordt het geluid veel 'smoother', er zijn nu erg mooie mids en hoge tonen te horen!
Voorlopig ben ik blij!
-
studiostevus
Wat me wel nog opvalt: Ik hoor een hele lichte buzz rondom de diodes (MUR1520). Ik bedoel dus niet via de speakers, maar gewoon als je het oor te luister legt. Wat kan dit zijn? De toegepaste diodes zijn zeer ruim bemeten...
Dat zijn waarschijnlijk de transfo's, moet je je geen zorgen om maken.
mvg Rudy
mvg Rudy
Gezien het duistere verhaal van die C richting zoldering,zou het kunnen dat de relais staan te zoemen
.
Anne
Anne
-
studiostevus
Nog een kleine update:
Wat een fantastische versterker is dit!!
Beste wat ik ooit gehoord heb !
(heb natuurlijk niet alles gehoord, sterker nog ik heb niet veel gehoord)
Wat een fantastische versterker is dit!!
Beste wat ik ooit gehoord heb !
(heb natuurlijk niet alles gehoord, sterker nog ik heb niet veel gehoord)