Mag gewoone muziek ook over deze speakers , want voor buizen liefhebbers heeft ie een lekker rendement .arjank schreef:Op verzoek van een aantal forumleden neem ik mijn 2x10 + 8" coax basscabinet mee (ook geschikt voor serieuze audio....)
-2x10+8"coax
-Bugera BVP5500 basversterker
-Ibanez SR1200-VNF basgitaar om het zaakje te demonstreren
Leden die graag met hun basgitaar er over willen spelen, geen probleem.
Leden die hun baskast willen vergelijken, maar natuurlijk, meenemen die kasten
8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Zekers, als er iemand een hif-versterker en bron ter beschikking heeft dan kunnen we dat zeker laten horen (en een kabel met speakon aansluiting!). Wordt wel mono natuurlijk want ik heb maar een zo'n kastbas focal m180 schreef:Mag gewoone muziek ook over deze speakers , want voor buizen liefhebbers heeft ie een lekker rendement .arjank schreef:Op verzoek van een aantal forumleden neem ik mijn 2x10 + 8" coax basscabinet mee (ook geschikt voor serieuze audio....)
-2x10+8"coax
-Bugera BVP5500 basversterker
-Ibanez SR1200-VNF basgitaar om het zaakje te demonstreren
Leden die graag met hun basgitaar er over willen spelen, geen probleem.
Leden die hun baskast willen vergelijken, maar natuurlijk, meenemen die kasten
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Of course!hannesie schreef:Dan kan je Marcus Miller eens proberen (Bassist)
'k zal ook effe een stukje ala Marcus en Stanley spelen (proberen dan...
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Wat is eigenlijk de gebruikelijke gang van zaken m.b.t. versterking? Zelf meenemen? Of is er een pool met apparatuur of zoiets?
Hoe dan ook: ik doe ook graag mee en, mocht er belangstelling voor zijn (én ze zijn af), kan ik eventueel mijn nieuwe project meenemen.
Hoe dan ook: ik doe ook graag mee en, mocht er belangstelling voor zijn (én ze zijn af), kan ik eventueel mijn nieuwe project meenemen.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Hallo,
Ik heb besloten aan de verzoeken van een aantal forummers, om mijn Verity Parsifal kloon te laten horen op de ZBA dag, te voldoen. Ik denk dat ik mijn hele set meeneem. Laptop, DAC, voorversterker, eindblokken en bekabeling.
Daar zit niet heel veel zelfbouw bij. Wel de boxen (met de nodige "laat het zelfbouw" door Jeroen) en de bekabeling.
Ik kom samen met een vriend.
Groet,
Leobus
Ik heb besloten aan de verzoeken van een aantal forummers, om mijn Verity Parsifal kloon te laten horen op de ZBA dag, te voldoen. Ik denk dat ik mijn hele set meeneem. Laptop, DAC, voorversterker, eindblokken en bekabeling.
Daar zit niet heel veel zelfbouw bij. Wel de boxen (met de nodige "laat het zelfbouw" door Jeroen) en de bekabeling.
Ik kom samen met een vriend.
Groet,
Leobus
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Ben ook van de partij! Als het moet vervoer lukt dan neem ik de CT222 mee en als mijn All Black afzijn ook.
Groeten Daan
Groeten Daan
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Als je de All black mee neem mag je ze mooi aansluiten op mn beunamp.Mphus schreef:Ben ook van de partij! Als het moet vervoer lukt dan neem ik de CT222 mee en als mijn All Black afzijn ook.
Groeten Daan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
http://www.beemdentil.nl/routekaart.html schreef:buslijn nummer twee (rijdt verder naar Kesteren/Muizenberg); uitstappen halte bij Peerdsbroek; einde v.d. straat rechtsaf lopen, 50 m. a.d. linkerkant. buslijn nummer zes; uitstappen eerste halte in de Merodelaan; 50 meter a.d. linkerkant ligt de Beemdentil.
vertrektijden bus : info : http://www.bba.nl/1/6/8/18/
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Interessant. Heb het al vaker geprobeerd, maar kom er niet mee van de grond. Vooral de geweldige interne structuren (oa verstevigingen) lijken mij erg complex om te tekenen.Vinculum schreef:Ik zit er over te denken om een minicursus "speakers tekenen in Sketchup" te geven. Is daar animo voor?
Groeten,
Mischa
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Dit lijkt mij ook interessant. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar zoals met alle nieuwe software kost het tijd voordat je er goed mee overweg kan.
Ik heb zelf geen onderwerp om een workshop te geven, maar ik zou het leuk vinden als er diverse workshops gegeven werden. Ik denk aan:
- Sketchup (reeds voorgesteld)
- Luidsprekers afwerken met plakfolie (reeds voorgesteld)
- Luidspreker simulatie (Boxsim)
- Luidsprekers inmeten (In Almelo kon je dit laten doen bij Jeroen_d, maar een workshop lijkt me ook leuk, zodat ik het zelf kan)
- PCB ontwerp (Do's en Dont's)
- enz
Ik heb zelf geen onderwerp om een workshop te geven, maar ik zou het leuk vinden als er diverse workshops gegeven werden. Ik denk aan:
- Sketchup (reeds voorgesteld)
- Luidsprekers afwerken met plakfolie (reeds voorgesteld)
- Luidspreker simulatie (Boxsim)
- Luidsprekers inmeten (In Almelo kon je dit laten doen bij Jeroen_d, maar een workshop lijkt me ook leuk, zodat ik het zelf kan)
- PCB ontwerp (Do's en Dont's)
- enz
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
En in de resterende tijd/ruimtes gaan we ook nog luisteren?
Of is wellicht de tijd rijp om naast luisterdagen ook eens aan een praktijkdag te denken?
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Dat was destijds met de ZBA-dagen in Zutphen eigenlijk prima gecombineerd en geprogrammeerd. Maar dat was wel een stuk groter van opzet met meer ruimte en na afloop een echt diner bij een echte Pizzeria voor wie dat wilde. Breda is toch meer van oorsprong een gezellige luisterdag op bescheiden schaal naast Zutphen.Marp schreef:En in de resterende tijd/ruimtes gaan we ook nog luisteren?Of is wellicht de tijd rijp om naast luisterdagen ook eens aan een praktijkdag te denken?
Breda groeit inmiddels uit zijn jasje heb ik de indruk, gezien ook het idee van commerciële marktkraampjes.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Of we maken er een weekend van, d'r is een grasveld voor de deur, dus we kunnen kamperen...
Gezellig met een kampvuur, stukje koe roosteren, muziekje erbij...
Gezellig met een kampvuur, stukje koe roosteren, muziekje erbij...
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Ik neem mijn He Maxi Regal mee (kit van Ari Acoustics). Ik moet nog beginnen met fineren, maar ze spelen ook zonder fineer. Dat is dus geen reden om ze niet mee te brengen. 
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Over de marktkraampjes gesproken: daar wordt geen actie voor ondernomen hoor. Alleen houd ik dat niet tegen. Aantal gegadigden tot nu toe: nul! hahahaha
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Ik kan een hele hoop spulletjes meebrengen die ik wel wil verkopen. Alleen liep dat vorig jaar niet zo lekker.
Ik denk dat het handiger is om gewoon een aanbod te doen in de marktplaats hier op het forum en dan enkel mee te brengen waar reeds een koper voor gevonden is.
Ik denk dat het handiger is om gewoon een aanbod te doen in de marktplaats hier op het forum en dan enkel mee te brengen waar reeds een koper voor gevonden is.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Als het effe meezit dan neem ik deze http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=14783 set ook mee (onafgewerkt dan).
Ik weet niet of ik ook een bron en versterker moet meenemen of dat het op een set van een ander forumlid gepresenteerd kan worden.
Ik weet niet of ik ook een bron en versterker moet meenemen of dat het op een set van een ander forumlid gepresenteerd kan worden.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
als iemand een klasse-A bak met bronnetje ter beschikking kan stellen, dan komen deze alvast mee.hannesie schreef:Ik heb je ergens eens een foto zien publiceren met een berylium tweeter.asterduc schreef:ik kom ook maar heb helemaal geen idee wat ik mee (moet) breng(en).![]()
Ik had gelijk het idee dat je zoiets zou meenemen naar Breda.
Gr, Ed.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Dré is bijna klaar met z'n Passlabs tochasterduc schreef:als iemand een klasse-A bak met bronnetje ter beschikking kan stellen, dan komen deze alvast mee.hannesie schreef:Ik heb je ergens eens een foto zien publiceren met een berylium tweeter.asterduc schreef:ik kom ook maar heb helemaal geen idee wat ik mee (moet) breng(en).![]()
Ik had gelijk het idee dat je zoiets zou meenemen naar Breda.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Is daar de introductie van je nieuwe speaker , verders kan ik er nog niets over vinden .asterduc schreef:als iemand een klasse-A bak met bronnetje ter beschikking kan stellen, dan komen deze alvast mee.hannesie schreef:Ik heb je ergens eens een foto zien publiceren met een berylium tweeter.asterduc schreef:ik kom ook maar heb helemaal geen idee wat ik mee (moet) breng(en).![]()
Ik had gelijk het idee dat je zoiets zou meenemen naar Breda.
Gr, Ed.
Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012
Een topklasse speaker verdient een topklasse versterker !Henkjan schreef:maar waarom eigenlijk klasse A? en zijn er nog andere eisen/wensen?
Wedstrijdje doen, Dre ? wie het eerste klaar is ?dre schreef:bedankt voor de motivatie henkjan!
