Logitech Squeezebox Boom als Audiostream / DSP / 2way amp
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Logitech Squeezebox Boom als Audiostream / DSP / 2way amp
.
Te mooi om waar te zijn, maar te zonde om het niet verder te bekijken!
Wishfull thinking:
- digitale ingang hardwarematig naar buiten brengen
- klasse D versterkers geluidstechnisch optimaliseren
- regelsoftware aansluiten om de DSP zelf in te stellen
wie o wie voelt zich geroepen?
Volgens de Logitech Squeezebox Boom white papers zit er een heuse DSP in de Boom, een 2 weg actief filter en zelfs 4 klasse D versterkers. Alles voor 220 Euro!
Te mooi om waar te zijn, maar te zonde om het niet verder te bekijken!
Wishfull thinking:
- digitale ingang hardwarematig naar buiten brengen
- klasse D versterkers geluidstechnisch optimaliseren
- regelsoftware aansluiten om de DSP zelf in te stellen
wie o wie voelt zich geroepen?
Volgens de Logitech Squeezebox Boom white papers zit er een heuse DSP in de Boom, een 2 weg actief filter en zelfs 4 klasse D versterkers. Alles voor 220 Euro!
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
foutje in de link.
Is nu aangepast.
Logitech Squeezebox Boom white papers
en mocht het nog niet duidelijk zijn, dit is dus wat er allemaal in dat kleine kastje zit.
Is nu aangepast.
Logitech Squeezebox Boom white papers
en mocht het nog niet duidelijk zijn, dit is dus wat er allemaal in dat kleine kastje zit.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Heb je dat ding al staan, zodat je van de diverse onderdelen de datasheets kan downloaden? Daar staat mogelijk wel een programmeer mogelijkheid voor die DSP in dan...? (een niet aangesloten I2C- aansluiting ofzo)
Een paar externe speakers "im frage"?
Gezien het formaat zul je bij de modificaties wel aan een goede loupe moeten denken..(SMD spul)
Upgraden naar betere opamps en condensatoren kan altijd...
Kees
Een paar externe speakers "im frage"?
Gezien het formaat zul je bij de modificaties wel aan een goede loupe moeten denken..(SMD spul)
Upgraden naar betere opamps en condensatoren kan altijd...
Kees
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
deze mogelijkheid wordt reeds gebruikt.
http://inguzaudio.com/
Het is een plug-in die de DSP op de server doet.
Niet onmiddelijk wat ik in gedachte had, maar ik wou het toch terloops vermelden.
http://inguzaudio.com/
Het is een plug-in die de DSP op de server doet.
Niet onmiddelijk wat ik in gedachte had, maar ik wou het toch terloops vermelden.
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
dezelfde vraag had ik op het Logitech forum gepost.
Daar zijn er nu een paar ingedoken, maar ik kan de conversatie niet volgen.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=60010
Daar zijn er nu een paar ingedoken, maar ik kan de conversatie niet volgen.
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=60010
