Hier wat meer info, goed overzichtelijk op een site:
http://www.translator-info.nl/translator.html
Waar hebben we het over, deze luidspreker - vloerstaand met een mooi 6dB filter Foto geleend van internet van een ervaren refoamer uit Utrecht
Nu heeft de dempring van de Vifa M21WN de tand des tijds niet doorstaan dus die krijgt een nieuwe foamrand.
Helaas staat internet vol van aanbieders die allemaal (als een van de weinigen) de juiste foamranden hebben, maar ik ben het niet met ze eens
Ik heb in mijn BNS E2.2 een vifa M21WG (bruine box in bijlage) en die heeft als midwoofer een kleine magneet en is origineel ook uitgevoerd met een kleine rolrand. De WN versie heeft origineel een dikke rolrand met coating. De coating heb ik via Ruud in huis, Vinylflex.

Uiteindelijk wil ik best tussen de originele looks en de looks van een Jantzen JA8008 in eindigen
Mijn vraag: wie weet waar ik een geschikte dempring zou kunnen krijgen?
Hier max/min maten, het meten is een beetje gokken met zo'n vergane rand die 'flat as angled' wordt genoemd bij audiofriends. De Seas CA21 heeft een vorm die overeenkomt met wat ik zoek, echter dat zijn rubberen ringen en bij refoam aanbieders wordt voor de CA21 hetzelfde gebruikt als de hele serie Vifa M21.
Ik ben benieuwd!