ik ben nieuw dus ff voorstellen :
ik ben sander kroom 27 jaar en wil beginnen met een beetje goede audio in mijn huisie bouwen, als ik een beetje tijd kan vrijmaken naast het verbouwen van mijn motor
Hoge en middentoners moeten eigenlijk bij elkaar staan. Wil je een surround systeem of waarom teken je in elke hoek speakers? Als je alleen stereo wil luisteren is het niet ideaal om geluid van achteren en voor te horen.
Je kan het best twee kleine subwoofers nemen; 1 aan elke kant van de kamer tegen het midden van de wand, in plaats van één grote.
ik had een surround setje van jvc staan en die had 5 kleine boxen vandaar
krijg je in stereo met twee grote staanders hetzelfde effect als meerdere
kleine dit i.v.m. dat ik het wil gebruiken voor dvd en wat minder voor muziek
Als je doel home theatre is dan kan je de tv misschien het beste links zetten aan de muur, de twee persoonsbank op de plek van de 1 persoonsbank en de 1 persoonsbank op de plek waar nu de tv staat. Dan kan je wellicht "ideaal" een 5.1 surround set installeren. Links en rechts van de tv komen dan de stereokanalen en achter tegen de andere muur je surround kanalen. Onder de tv kan dan de centerbox.
Zomaar in elke hoek wat geluidsbronnen neerzetten geeft geen surround geluid. Het moet op een bepaalde manier opgesteld worden.
Laatst gewijzigd door Martijn H op wo 11 feb 2009, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
ik wil eigenlijk mooi geluid als ik film aan het kijken ben
en daar zit ook het probleem want als het alleen om muziek zou gaan dan was ik er al uit geweest !!
hoe plat kan je boxen bouwen want ik heb meer ruimte in de breedte dan in de diepte
ik zit nu meer te denken aan twee monitor speakers op de vensterbank achter de bank ongeveer een meter van de vloer maar dan wil ik ze het liefst zo ondiep mogelijk
maar als ik dan tv/film kijk op de bank (natuurlijk liggend)en een auto rijdt van links naar rechts hoor je het geluid van achter naar voren en dat is minder !!
maar als ik dan tv/film kijk op de bank (natuurlijk liggend)en een auto rijdt van links naar rechts hoor je het geluid van achter naar voren en dat is minder !!
Dat hangt er maar net vanaf hoe je je luidsprekers aansluit. Kijk eerst hoe je gaat zitten en sluit dan de luisprekers zo aan dat ze het goede geluid geven.
Bepalen waar je voorkeur naar uit gaat is het belangrijkste, film of muziek.
Of je deelt de ruimte anders in, zoals montana aangeeft.
De indeling is sowieso niet ideaal, om optimaal van het geluid te genieten moet je toch redelijk in het midden zitten en dat doe je op het deze manier niet.