Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Moderator: Beheerdersteam
Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Een collega die geen Nederlands spreekt/snapt maar wel Engels, belde mij zojuist op, hij probeerde ZBA door de Google vertaler te halen. Dat gaat wel maar dan krijgt ie niet de afbeeldingen die als bijlage zijn toegevoegd te zien. In plaats daarvan de mededeling:
You do not have permissions to view the attachment (s)) in this post.
Is dat de bedoeling?
You do not have permissions to view the attachment (s)) in this post.
Is dat de bedoeling?
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Je moet toch ingelogd zijn om plaatjes te bekijken of niet...?
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Nee hoor plaatjes kan je ook kijken als je niet ingelogd ben.
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Kun je zelf simpel testen, geloof hoeft er niet aan te pas te komen
:
Ingelogd: plaatjes zichtbaar
Niet ingelogd: plaatjes zichtbaar
Door de Google web vertaler (naar Engels): plaatjes niet zichtbaar zoals vermeld in mijn eerste post.
Test het zelf: http://translate.google.nl/translate?hl ... Findex.php
Ingelogd: plaatjes zichtbaar
Niet ingelogd: plaatjes zichtbaar
Door de Google web vertaler (naar Engels): plaatjes niet zichtbaar zoals vermeld in mijn eerste post.
Test het zelf: http://translate.google.nl/translate?hl ... Findex.php
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Toch wel schijnbaar,
niet ingelogd kan ik alleen in het tekoop topic de plaatjes niet zien voor de rest overal. je krijgt dan de foutmelding: Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
groeten Daan
niet ingelogd kan ik alleen in het tekoop topic de plaatjes niet zien voor de rest overal. je krijgt dan de foutmelding: Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
groeten Daan
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Nog sterker: in chrome kan ik niet eens inloggen op de vertaalde pagina's: het login deel is afwezig. Misschien komt het daardoor?
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Hier ook met Firefox.Wowly schreef:Nog sterker: in chrome kan ik niet eens inloggen op de vertaalde pagina's: het login deel is afwezig. Misschien komt het daardoor?
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
knuisje is vertaald als gnaw. Hoe Google daar nou bij komt. 
-
Henjo Edel
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 15 mar 2009, 22:34
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Test gedaan in onderstaande browsers.
IE8,IE9 en Chome, op een computer waar ik nog niet eerder ben ingelogd, op het forum.
Type of plak het adres van de gewenste onvertaalde pagina in het veld "url vertalen"
Voorbeeld:
http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... nl%2Fforum of
http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... 6t%3D15783
Vanuit hier kun je verder brouwsen.
Bij mij in ieder geval allles met plaatjes.
Groet,
Henjo
IE8,IE9 en Chome, op een computer waar ik nog niet eerder ben ingelogd, op het forum.
Type of plak het adres van de gewenste onvertaalde pagina in het veld "url vertalen"
Voorbeeld:
http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... nl%2Fforum of
http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... 6t%3D15783
Vanuit hier kun je verder brouwsen.
Bij mij in ieder geval allles met plaatjes.
Groet,
Henjo
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Hé i.d.d. Henjo, die doet het wel met plaatjes
Moet wel zeggen dat Google een stuk beter Nederlands snapt dan Micro Suffie....
Micro Suffie maakt er toch wel veel onbegrijpbaar/fout geïnterpreteerd Engels van.
Veel andere phpBB fora gaan wel goed met Google vertaler, alleen ZBA niet. Toch iets met de foruminstellingen? Al dan niet opzettelijk?
Veel andere phpBB fora gaan wel goed met Google vertaler, alleen ZBA niet. Toch iets met de foruminstellingen? Al dan niet opzettelijk?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
zeer waarschijnlijk... en laat dat (instellen permissies) nou net een van de meest ondoorzichtige delen van het controle paneel zijnPjotr schreef:Veel andere phpBB fora gaan wel goed met Google vertaler, alleen ZBA niet. Toch iets met de foruminstellingen? Al dan niet opzettelijk?
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Ok HJ duidelijk, kan mij ook voorstellen dat je bewust niet wilt dat attachements beschikbaar zijn, een aantal fora doet dat sowieso voor gasten (wat dan juist niet uitnodigt om er te registreren).
Misschien kan Marp er eens een oogje op werpen?
Misschien kan Marp er eens een oogje op werpen?
-
Henjo Edel
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 15 mar 2009, 22:34
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Ik weet niet of er al instellingen zijn gewijzigd, maar hier doet googletranslate het ook gewoon met plaatjes.
http://translate.google.nl/translate?hl ... nl%2Fforum
Groet,
Henjo
http://translate.google.nl/translate?hl ... nl%2Fforum
Groet,
Henjo
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
Ja, en mijn vorige linkje naar de index ook! Top
Alleen als je nu op een plaatje klikt om het apart te bekijken meldt Google dat ie dat niet kan vertalen of dat de tekst te groot is (terwijl het een .jpg is) om te vertalen. Maar dat is niet zo heel erg.
Wel grappig dat als we het over de voeding van een apparaat hebben, Google dat vertaalt met "nutrition"
Alleen als je nu op een plaatje klikt om het apart te bekijken meldt Google dat ie dat niet kan vertalen of dat de tekst te groot is (terwijl het een .jpg is) om te vertalen. Maar dat is niet zo heel erg.
Wel grappig dat als we het over de voeding van een apparaat hebben, Google dat vertaalt met "nutrition"
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?
PhpBB kent een aparte groep voor bots, spiders, enz. waarin ondermeer alles staat wat betrekking heeft met Google, wat maar goed is ook. Omdat veel van de bekende zoekmachines (een stuk of 100) bij herhaling poogt om alle afbeeldingen (ruim 20 GB) telkens opnieuw binnen te trekken is weinig fantasie nodig om te concluderen dat dit maandelijks vele TB's aan dataverkeer kan kosten. Deze groep heeft daarom beperktere permissies dan menselijke bezoekers.
Google Translator is nu uit deze groep gehaald en kan dat blijven zolang Google niet via die weg afbeeldingen gaat binnenslepen. De MS translator stond er nog niet in omdat deze nog niet bekend was bij de introductie van deze forumfeature. Ik sluit niet uit die bij een toekomstige forumupdate automatisch wordt toegevoegd. Mocht iemand daar in de toekomst hetzelfde probleem mee ondervinden dan horen we het wel.
Google Translator is nu uit deze groep gehaald en kan dat blijven zolang Google niet via die weg afbeeldingen gaat binnenslepen. De MS translator stond er nog niet in omdat deze nog niet bekend was bij de introductie van deze forumfeature. Ik sluit niet uit die bij een toekomstige forumupdate automatisch wordt toegevoegd. Mocht iemand daar in de toekomst hetzelfde probleem mee ondervinden dan horen we het wel.
