Eerste luidsprekerbouw, andere luidsprekers aanschaffen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Walt81

Re: Eerste luidsprekerbouw, andere luidsprekers aanschaffen

Bericht door Walt81 »

Kon het niet laten, subwoofer van zolder gehaald, computer voeding eraan, lijn kabel naar versterker, en hoppa extra laag erbij! Wat gaat dat ding hard zeg, heb hem ooit in de auto gehad maar daar was hij eigenlijk te zwaar haha. Heb maar even geluisterd, afstellen en fine tunen moet ik eens doen als de buren er niet zijn, maar het maakt de muziek wel af met een subwoofer.

De x-over op gehoor in gesteld, en de gain op minimum, kan nu alleen het volume van de sub veranderen door het volume van de pc zachter te zetten... dus speakers en sub lopen nog niet samen..... misschien simpel mengpaneel, of speaker out naar RCA converter? Iemand hier ervaring mee?

FF snel aan elkaar gehangen:
2012-04-01 19.03.33.jpg
2012-04-01 19.03.44.jpg
nog een rommeltje
2012-04-01 19.04.09.jpg
CoenvanDongen
Contacteer:

Bericht door CoenvanDongen »

Hoppa!

Kan je niet gewoon een paralel draadje vanaf je wharfedaletjes naar je sub sturen? dan veranderd het volume van alles tegelijk toch?
of de speaker b van je versterker aan de sub geven...

..dan kan je die zilveren speakertjes op zolder zetten op de plek waar de subwoofer vandaan komt :-#
:wink:
Walt81

Bericht door Walt81 »

Die zilveren speakertjes staan al weer op zolder haha, maak er weer een zooitje van, maar wel leuk beetje prutsen :)

De versterker die bij de sub zit heeft alleen RCA in, dus dat gaat niet werken.... Als ik nu de sub en speakers goed op elkaar afgestemd heb, dan kan ik het volume wel tegelijk regelen met winamp, maar dit is niet helemaal de manier.

Heb er nu een geluidskaart van M-audio inzitten met alleen stereo uit, dus hier kan ik verder ook niks mee.
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Volgende stap... maak een mooie subwoofer. of koop een goeie. Ook met een car sub kun je een sub maken die goed klinkt.
CoenvanDongen
Contacteer:

Bericht door CoenvanDongen »

Ja die subwoofer die past kwa uiterlijk behoorlijk bij die zilveren speakertjes. Een mooie kast met zwart gespoten fineer zou hem goed staan. oftewel "verwharfedalen" die hap!
Walt81

Bericht door Walt81 »

Ja mooi is het niet he haha. Die sub gaat ook weer naar zolder en op marktplaats, lomp en lelijk om hier zo neer te zetten. Alleen even om te proberen hoe het klinkt met extra laag, extra laag is er wel maar mooi klinkt het niet..... gaat zo ook niet goed werken lijkt me, er moet toch een kantel frequentie zijn tussen de speakers en de sub? Die is er nu niet, speakers krijgen alles, en de op sub versterker is alleen grof een laag frequentie in te stellen. Als de sub mee speelt hoor je de bas duidelijk daarvandaan komen, wordt geen geheel met het geluid uit de speakers, en dat is de bedoeling toch?

Zet dit project even op pauze voor nu, heb nu al een versterker, m-audio geluidskaart, te dure wharfdale's, en een goede tulp kabel gekocht, en nog is het niet goed genoeg ;) vind het wel even goed zo, eerst maar eens wat spul verkopen en bedenken wat ik nu wil, zat stiekem al naar een andere versterker met sub regeling te kijken, blijf zo aan de gang he ;)
k.p.

Bericht door k.p. »

Als je je sub kunt plaatsen dan heb je hem of veel te hard staan of je scheidt veel te hoog.
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Of hij staat echt vlak naast je. Kan zijn dat je 'm dan kunt plaatsen door het propagatieverlies van het ene naar het andere oor.
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Je moet echt proberen of de sub op een andere plaats wel goed klinkt. Een subwoofer kan heel anders over komen 30 cm opzij. Maar als je hem echt duidelijk kan plaatsen dan is dat niet fijn nee.
EppeRRR

Bericht door EppeRRR »

Sub op luisterpositie plaatsen en zelf door de kamer heen kruipen todat je een plek hebt gevonden waar hij goed klinkt?

De plek waar je dan zit/ligt/hangt is dat de plek voor de sub.

Zoiets heb ik eens opgevangen wat kan helpen :D
Walt81

Bericht door Walt81 »

EppeRRR schreef:
Sub op luisterpositie plaatsen en zelf door de kamer heen kruipen todat je een plek hebt gevonden waar hij goed klinkt?

De plek waar je dan zit/ligt/hangt is dat de plek voor de sub.
Haha, zal best eens kunnen werken ja.

Maar ga boven geen sub neer zetten, voor bij de pc is het geluid goed genoeg zo. Als ik weer geld ga spenderen aan audio, dan is het voor in de woonkamer, daar zit ik tenslotte toch meer.
In de woonkamer kunnen nu geen grote luidsprekers staan vanwege de indeling, maar er komt binnenkort een ander bankstel, en verander ik de indeling iets, en laten er dan wel 2 zuil luidsprekers naast het tv meubel passen ;)
Dus als het zover is ga ik op zoek naar een nieuwe set voor beneden, ik zal dan ook een andere versterker + sub nodig hebben, weer ff shoppen op marktplaats haha.
Plaats reactie