High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

thesurfingalien

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door thesurfingalien »

Beste Theduboracle,

Voor alle duidelijkheid en nogmaals, ik kan me best voorstellen dat je het geluid van deze koptelefoons niet kan waarderen, en als jij voor jezelf meent iets beters in elkaar te kunnen flansen, helemaal prima.

Maar wat ik gewoon niet snap is dat je geen goedkope koptelefoon hebt gekocht om mee te prutsen, en de Sennheiser en Beyerdynamic niet hebt verkocht. Of weggegeven aan een vriend of familie of zo (bedenk eens hoe blij je 2 iemanden had kunnen maken!).

Maar nééé, je kiest ervoor om twee koptelefoons van tezamen een slordige EUR 500,- volkomen te verkloten. Ik vind dat verspilling en ik zou bijna roepen "Dat zou verboden moeten worden!!!", maar het zijn jouw spullen en wat je daarmee doet is natuurlijk jouw zaak. Maar verwacht geen begrip of bewondering van mij. Ik denk dat vele anderen dit toch écht met mij eens zijn.

Voor de rest... Alles wat ik zeg is toch aan dovemansoren, en ik verval alleen maar in herhaling van wat anderen je ook al hebben geprobeerd te vertellen.

Ik laat het hier verder bij.

Peter
markbakk

Bericht door markbakk »

thesurfingalien schreef:
Maar nééé, je kiest ervoor om twee koptelefoons van tezamen een slordige EUR 500,- volkomen te verkloten.
De TS zei dat ze 'toch al stuk waren'...
thesurfingalien schreef:
Alles wat ik zeg is toch aan dovemansoren
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
En al was de TS doof, wat dan nog? Doet het er iets toe?
Kom maar op met je eigen project :mrgreen:
Theduboracle

Bericht door Theduboracle »

markbakk schreef:
Theduboracle schreef:
Echt, het lijkt erop dat je gewoon belazerd wordt door deze merken.
Volgens sommigen word je altijd belazerd. Ik vind dat in dit verband allemaal niet zo relevant, je mag geloven wat je wil.

Even terug: een hoofdtelefoon is per definitie een lastig ding omdat hij op verschillende hoofden met verschillende oren moet werken. Je hebt a priori geen lineaire weergave, behalve op het kunsthoofd waarmee de fabrikanten meten. Dus als de TS wat wil sleutelen aan fabrieksmodellen, prima. De mod van Linkwitz is in dit verband niet beter of slechter (hooguit wat meer wetenschappelijk onderbouwd en beter uitgevoerd) dan die van de TS. Waar het in dit geval aan mankeert is technische onderbouwing. Aan vervorming wordt niets gemeten of geanalyseerd en de gebruikte begrippen komen zó uit het highendwereldje. Nog even en hij legt de aansluitkabel op cable risers van Goudkuipje.
Dit is geen techniek, dit is kunst. Zij het volgens mij nog wel van de soort die in galeries en musea voorlopig niet gaat scoren (ik moest al eens denken aan de vliegmachines van Panamarenko). De TS méét niet iets, hij víndt iets.
Meet apparatuur kopen om dit ook technisch beter te onderbouwen ga ik niet doen, al komt het dan wel serieuser en gewichtiger over natuurlijk.
Meet apparatuur kopen om met mijn ogen mijn oren te overtuigen dat ik het inderdaad wel goed hoor lijkt mij van den zotte.
Het gepruts met karton komt lullig over, dat begrijp ik, het is met simpele middelen proberen om het bas probleem op te lossen.
Helaas niet gelukt.
Maar het gaat om het eindresultaat wat er nu is.
Deze configuratie werkt het best, met deze driver.
De andere driver heb ik inmiddels ook op dezelfde manier gemonteerd maar hij klinkt duidelijk minder hi-fi ( bye the way )

Het is maar een mededeling, als jullie er wat mee willen doen is aan jullie.
Ik verzeker je dat je betere headphones zult hebben dan de bestaande van de genoemde merken.
Alleen is er wel dus een filter nodig dus.

Maar wie ben ik heh, als je dat al direct onderuit wil halen kom je beter tot je recht op een psychologie forum denk ik.
Van het debunken ben ik helemaal flauw jongens dus hou er mee op.
In werkelijkheid kan dit zover gaan dat ze willen beweren dat ik zelfs nooit een electro opeiding heb gehad.
Dan kun je met lectuur ed het echt technisch gaan onderbouwen zoals jij dat ook wil, maar dan blijft het toch hetzelfde gekraai van dit soort gasten.
Mooi voorbeeld is dan die interlink die ik ontworpen heb, al kun je niet spreken over een ontwerp eigenlijk, zo simpel kan het antwoord zijn op een goede interlink.
Natuurlijk barst het hier van de mensen die er rekentechnisch veel meer van af weten, daar wil ik niet tegen in.
Ik ben meer van de praktijk en inzicht, en soms ben ik ook gewoon dom en een mens, jij toch ook ? of niet ?
thesurfingalien

Bericht door thesurfingalien »

Mark,

En wie (oh wie :-)) had ze "stukgemaakt"?

En wat het ertoe doet? Quote uit bovenstaande post:

"Ik verzeker je dat je betere headphones zult hebben dan de bestaande van de genoemde merken."

Een beetje tegengas kan in dit opzicht geen kwaad lijkt mij :-)

Op de TV zie je nog wel eens een programma met een waarschuwing "Deze stunts zijn uitgevoerd door getrainde professionals; probeer het niet zelf uit". Dit is min of meer van kracht voor dit topic: Stunt? Jazeker! Professional? Twijfelgeval :twisted: Niet zelf uitproberen? Helemaal mee eens!

Peter
Laatst gewijzigd door thesurfingalien op ma 19 mar 2012, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

Deze configuratie werkt het best, met deze driver.
De andere driver heb ik inmiddels ook op dezelfde manier gemonteerd maar hij klinkt duidelijk minder hi-fi ( bye the way )
Weet je wat ik zo grappig vind. Eerst was je eerst fabrikaat het beste wat er ooit bestaan heeft.
Nu is die al weer gedegradeerd en is je laatste creatie absoluut het beste wat er op de wereld aanwezig is.
Die eerste heeft wel heel snel zijn status verloren....
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Volgens mij hebben we hier inmiddels een gebrek aan:
kokos.jpg
kokos.jpg (12 KiB) 594 keer bekeken
meiborg

Bericht door meiborg »

Jongens jongens (en meisjes), dit begint te ruiken naar een hetze, zullen we Dub wel een beetje in zijn waarde laten?

Ja, Dub demonstreert hier een ultiem staaltje subjectief benaderen en uiteraard op de hem kenmerkende eigenzinnige empirische wijze. Dat hij daarbij de algemeen geacepteerde natuurkunde en wiskunde durft te laten voor wat die is en bewezen modellen en theorieën tot audiofiele waanzin en Mi-fi verkettert, so be it.

Laten we wel zijn, Dub benaderd de boel subjectief: er zijn hier ook forumleden met meer ervaring en kennis die een Tunami kabel durven kopen, rare space materiaal blokjes onder speakers zetten (á heel veel geld) of Bybee Quantum Purifiers gebruiken. Ik ze4lf meen het verschil tussen sommige condensatoren te kunnen horen en bestel spul van de andere kant van de wereld om mijn oor (of psyche?..) te behagen.. :hide:

Ik moet er zelf ook erg om lachen, stoort het je daarentegen, lees het niet zou ik zeggen! Om nu alle activiteiten van Dub na te pluizen en op alle fronten hem aan te vallen, het lijkt er op dat Dub toch bij zijn standpunt blijft en waarom niet, hij is uitermate gelukkig met zijn resultaten. Dat Dub meent dat dit voor anderen ook je van het is, tja zijn eigen Kef's zijn ook met de zaag bewerkt dus de hier meer geaccepteerde maatstaven bevielen hem weer niet ;). Dus ik zou zeggen, houdt die humor er in! Meer kokosnoten please!

P.S.
Jack Nicholson in Mars attacks:

Why can't we all just..... get along?
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Toch grappig om zoiets te zien.. dit soort dingetjes met karton maken deed ik ook.... toen was het nog de jaren 80' :mrgreen:
De tijd van de casette bandjes...

btw.. ik heb wel een grote verbetering gemaakt op mijn logitech iphone in ear oordopjes.. de rubbers vervangen voor de gene van de shure oordoppen(klinken erg slecht) en dit geeft de logitech mooi helder hoog, betere laag, complete afsluiting tegen geluid buitenaf en zit nu veel lekkerder in mijn oren.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Theduboracle

Dat persoonlijk worden toch steeds jongens, ik probeer enkel wat belangrijks aan te dragen om zelf uit te testen.
Daarom deze post, voor 25 euro aan speakertjes kom je zeker niet van de koude kermis thuis, plus die kokusnoten natuurlijk :rofl:
Elke keer dat ik wat ontdek op die manier post ik dat omdat ik dat met jullie delen wil.

Wij hebben tot nu vergaart. :kwijl:

Goede koptelefoons. ( tenminste beter dan senn en beyer )
Oplossing van het ( keramisch ) weerstand probleem, en ontdekking Caddock MV ( Aangestuurd door KT88 )
Het interlink misterie in goede klank is opgelost.
Goede afstraling van drivers en de soundstage van luidsprekers.

Ik blijf op zoek en been zeer benieuwt wat als volgende komt, en als dat komt zal ik het ( tegen de zin van velen in :twisted: ) weer posten.
Toverschuim onder kabels, magische magneten op cd spelers en andere gehakt modificaties gaan mij wat te ver.
Wat MI-FI is moet toch ook wel duidelijk zijn.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Zolang je maar niet met zoiets komt:

RockingResidence.jpg
Tok

Bericht door Tok »

Zeg ds23man, wat mij betreft hoeft er niet onder elke post een geinig plaatje of kokosnoot geplakt te worden hoor. Het topic is onduidelijk genoeg zonder de toevoegingen.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

donner.jpg
donner.jpg (5.77 KiB) 474 keer bekeken
meiborg

Bericht door meiborg »

Zonder plaatjes wordt naar mijn bescheiden mening dit topic niet vrolijker, nog onduidelijker vind ik ook moeilijk te vatten. Enfin, 't is ook weer geen Flicker natuurlijk, in die zin heeft u gelijk.

Mvg Reinder
Theduboracle

ds23man schreef:
Zolang je maar niet met zoiets komt:

De bijlage RockingResidence.jpg is niet meer beschikbaar

Ik heb al iemand gevonden die deze head wil dragen.
Bijlagen
108724235_1-dam-trollen-in-oranje-paars-en-lila.jpg
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Theduboracle

Ik heb trouwens nog een 3 mm gaatje geboord in de plaat waar deze bf 45 driver in zit van de senn hd 600.
Lullig gaatje voor een basreflex gat maar op deze manier kan de lucht ontsnappen waardoor iets minder tegen druk ontstaat waardoor meer diepte in de bas zit rond de 50 hz.
Wat opvalt is dat sommige opnames te veel bas hebben rond de 30 hz, en te boomerig klinkt.
Maar dat ligt aan de studio, niet aan deze driver in de zen 600 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
AatV

Bericht door AatV »

Dub,

Zowel op dit forum als op andere fora geef je blijk op wat ik zou willen omschrijven als een zeer persoonlijke kijk op audio (die m.i. vaak niet gebaseerd is op inzicht in techniek) en beleving van geluid. Je bent dan ook vaak onderwerp van ridiculisering, waar je overigens nauwelijks op reageert.
Bij mij komt dan de vraag op :
Waarom post je dergelijke zeer eigenzinnige (positief dan wel negatief te interpreteren!) creaties, terwijl je weet dat deze (en in het verlengde hiervan jezelf) onderwerp worden van spot en hoon? Niemand vindt het leuk om uitgelachen te worden, toch?
Ik heb overigens respect voor je volhoudersmentaliteit, maar het kan op een gegeven moment teveel worden, zowel voor jezelf als voor de (in geenstijl) reaguurders.

groet,
Aat
Theduboracle

AatV schreef:
Dub,

Zowel op dit forum als op andere fora geef je blijk op wat ik zou willen omschrijven als een zeer persoonlijke kijk op audio (die m.i. vaak niet gebaseerd is op inzicht in techniek) en beleving van geluid. Je bent dan ook vaak onderwerp van ridiculisering, waar je overigens nauwelijks op reageert.
Bij mij komt dan de vraag op :
Waarom post je dergelijke zeer eigenzinnige (positief dan wel negatief te interpreteren!) creaties, terwijl je weet dat deze (en in het verlengde hiervan jezelf) onderwerp worden van spot en hoon? Niemand vindt het leuk om uitgelachen te worden, toch?
Ik heb overigens respect voor je volhouders mentaliteit, maar het kan op een gegeven moment teveel worden, zowel voor jezelf als voor de (in geenstijl) reaguurders.

groet,
Aat

Je bent de zoveelste die gewoon "over" van de luister oren niet wil snappen.
Ik post dit soort posts omdat mijn oren duidelijk horen dat het gaat om een verbetering.
Je wil je laten voorkomen als een hooggeleerde met je avatar en je klinkt als een pseude moderator, maar in werkelijkheid breng je geen kennis tot groei aan.
En nou jullie weer, zo klink je.

Mag ik effeh een teiltje :rofl:

“What can be asserted without proof can be dismissed without proof.”
Dus dat bedoelt dat je bestaande kennis weg relativeert, laat het nou net dat zijn waar ik last van heb.
Alleen sukkels staren zich blind op papier en bestaande kennis
]eep
Contacteer:

Bericht door ]eep »

Dat heeft niks met papier of kennis te maken. Dat heeft met logica te maken. Iets waar jij duidelijk niet zo veel kaas van gegeten hebt. Het gaat niet om de feitjes maar om wat je ermee doet, het nadenken dus.

Als jij een stelling poneert zonder bewijs, een mening zonder onderbouwing dus, is er ook geen bewijs om te weerleggen. Dus kun je het hele idee net zo makkelijk afwijzen zonder een greintje onderbouwing.
Ik heb het idee dat het bij jou maar om 1 ding draait: "ik weet wat echte bas is". Het is net zoiets als aan een kip uitleggen dat het bijna Pasen is... die heeft geen idee wat dat is, haar interesseert alleen haar ei. Die kip heeft ook geen idee van het verband tussen Pasen en eieren (heeft met Ishtar te maken, maar dat is weer een heel ander onderwerp).

Dat je iets tegen psychologen hebt dat snappen we onderhand. Is dat omdat je van niemand iets aan wilt nemen of heeft dat een diepere oorzaak? Ik vraag me ook af waarom je jezelf dit aandoet. Ik heb van dit hele topic in ieder geval geen ene moer opgestoken hoor.

Nog 1 goede raad: wees zuinig op je oren. De schade wordt altijd meer, en blijft zich opstapelen. Oren genezen niet als ze doof zijn. Doe oordoppen in en ga lekker op een strandstoel voor je speakers zitten en voel de bas. Als je het hóórt op het volume wat jij lekker vind dan voel ik de tinnitus al aankomen...
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Een na de ongepaste reactie op Aad een openlijk verzoek van mijn kant of dit niet op gepaste wijze opgelost kan worden.
Iemand die niets toevoegt behalve onzin, negatieve reacties van doorgaans positieve leden, hoon en spot over zich heen krijgt (wat wel begrijpelijk is door de houding van Dub) waardoor het forum geschaad wordt... heel graag een ander podium zoeken. Mod's ik druk nogmaals op de rode knop.

Aad was erg correct, jongens het heeft geen zin en ik heb nog geen enkele zinvolle toevoeging voor het forum geconstateerd.
Graag actie - sorry Dub, ik krijg kromme tenen je houding. Dat je inhoudelijk als een blinde iedereen probeert duidelijk te maken hoe mooi alles eruit ziet heb je zelf niet door. Je overtuiging zit tussen je oren, letterlijk. Maar iets aannemen of leren past daar niet tussen. Helaas is er geen echte communicatie, er wordt over en weer niets gedeeld.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het is toch iedereen wel duidelijk hoe het zit bij Dub? Desondanks kunnen mensen zich niet beheersen om te reageren. Aan wie ligt het dan? Dub is gewoon de nar van het forum en een beproeving voor iedereen die zichzelf te serieus neemt.

Wat je doet wouter is een oproep tot een permanente ban, want daar draait het op uit als we maatregelen gaan nemen. Dub aanspreken helpt niet, want hij heeft alleen een zendknop. The dub gaat echt niet op een andere manier zijn creativiteit tonen na een tijdelijke ban. Ik vind dat te ver gaan, alleen maar omdat iemand zich op zeer bijzondere wijze presenteert maar verder niemand kwaad doet.

Dat is mijn persoonlijk mening, op de achtergrond hoor ik wel wat de andere mods ervan vinden.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik vind dat men zich niet zo druk moet maken over Dub. Zijn posts beperken zich hoofdzakelijk tot zijn eigen topics, dus ik erger me er niet aan. Niemand is verplicht zijn proza te lezen, iedereen is vrij het te negeren.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Jeroen, ik begrijp je mening heel goed en deel die eigenlijk ook.
Echter gaat een ban vaak over wangedrag. Dub maakt zich daar niet opzettelijk schuldig aan. Toch vliegen de beledegingen hier over en weer in het rond met goed bedoelde adviezen die opgepakt worden alsof iemand hoogmoedig dub aanspreekt - bijvoorbeeld. En dan is de reactie ongepast. Ook bij anderen ligt verantwoordelijkheid en niet iedereen blijft netjes. Maar om nu van iemand die het zelf niet door heeft hiet nou een soort troll mascotte te laten blijven lijkt me voor het forum niet prettig.

Je hebt zelf een topic gesloten waar inhoudelijk op gereageerd kon worden maar vond de manier waarop het op het forum gebracht werd reden om het te sluiten. In die lijn hoop ik op maatregelen, ik zie Dub geen andere weg in slaan dan telkens dezelfde onzin. Kwalitatief voegt het niets toe, alleen maar telkens de teleurstelling, hoon en spot. Ook van Dub, dus wangedrag zal daarmee instant blijven. Tegen Dub heb ik niets, maar wel de manier van reageren op dit forum.
Heeft niet te maken met kennis en kunde meer met emotionele en sociale intelligentie. Nou ja, ik hoop dat het ophoudt / verandert.
richard

Bericht door richard »

meiborg schreef:
Verder raadt hij aan, een licht, hard maar enigszins flexibel materiaal wat om die reden geen rolrand nodig heeft (weer makkelijker). Je komt dan uit bij bijvoorbeeld cellofaan wat, eureka, toevallig ook nog eens overal gratis voorhanden is en een goede interne demping heeft. Lijm dit op een rondgebogen strip metaal zodat je door deze wat op te spannen de juiste spanning kunt vinden die de ballans geeft tussen meegeven en opspannen (cq meebewegen en weerstand, bereik etc.).
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”