Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Erg mooi Knuisje! Dat ziet er veel belovend uit.
Wat het smd solderen betreft, misschien maken veel mensen zich daar onnodig erg druk over. Met een goede soldeerbout en punt, flux, pincet en een goede voorbereiding (effe youtube filmpjes kijken) kom je een heel eind. Een paar maanden geleden heb ik de KAKU schakelaar van Sander Sassen in elkaar gezet, die bevatte ook wat smd werk. Is mij reuze meegevallen.
Alhoewel die DAC chip me ook wel zenuwachig maakt......
Wat het smd solderen betreft, misschien maken veel mensen zich daar onnodig erg druk over. Met een goede soldeerbout en punt, flux, pincet en een goede voorbereiding (effe youtube filmpjes kijken) kom je een heel eind. Een paar maanden geleden heb ik de KAKU schakelaar van Sander Sassen in elkaar gezet, die bevatte ook wat smd werk. Is mij reuze meegevallen.
Alhoewel die DAC chip me ook wel zenuwachig maakt......
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Volgens mij staat de KAKU beschreven in de laatste Elektor Audio Special.
Ik heb zelf een hete lucht soldeerbout met een keramisch element, maar dit is niet zo'n succes. Ik prefereer nog altijd een Weller met een fijne punt. Zo'n reflow oven is helemaal ideaal volgens mij, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik heb zelf een hete lucht soldeerbout met een keramisch element, maar dit is niet zo'n succes. Ik prefereer nog altijd een Weller met een fijne punt. Zo'n reflow oven is helemaal ideaal volgens mij, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Kan dat ook in een gewone hete lucht oven!
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
voor mij ookdre schreef:ik ook!compay schreef:Nice work! Reserveer alvast een voor mij
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Die heb ik ergens liggenFokko schreef:Volgens mij staat de KAKU beschreven in de laatste Elektor Audio Special.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
TPA gaat het zwaar krijgen met de verkoop van de BIII als dit zo door gaat 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Een pdf van dat artikel stond destijds in de advertentie van Sander in "aangeboden". Kennelijk is de boel opgeschoond, ik kan het niet meer vinden. De BOM in de electuur is trouwens niet volledig, er ontbrak een onderdeel. Dat stond ook in dat aangeboden draadje.....Zweitse schreef:Die heb ik ergens liggenFokko schreef:Volgens mij staat de KAKU beschreven in de laatste Elektor Audio Special.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Weet je nog om welk onderdeeltje dat ging.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Uit mijn hoofd: dat ging om R11. Welke waarde dit ook al weer was..... Eens kijken of ik nog kan vinden wat ik bij Farnell besteld had destijds. Trouwens, mocht je een printje bij Sander kopen dan kan hij je ook vertellen welke je moet hebben.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik zal de electuur er eens op na slaan, en deze eens vergelijken met het bestandje wat ik van Cool heb gekregen.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
oeh, mooi! Zou perfect passen in mijn AS2.100 powered speakers en de SB.... Als dit ooit verkocht gaat worden wil ik er ook wel één!
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Het routeren gaat gestaag verder. Het rechter uitganggedeelte is ook gereed. Alleen de linkerkant nog en dan begint het wat te worden. 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Tis net echt, en dan is het nog maar de onderkant. 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Heb twee setjes besteld bij Sander, maar heb gewoon een kopie van de Elektor gekregen voor de componenten. Ik heb Sander niet gehoord over een wijziging in de componenten lijst.Rizzo schreef:Uit mijn hoofd: dat ging om R11. Welke waarde dit ook al weer was..... Eens kijken of ik nog kan vinden wat ik bij Farnell besteld had destijds. Trouwens, mocht je een printje bij Sander kopen dan kan hij je ook vertellen welke je moet hebben.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Zo, ik zal dit topic niet verder vervuilen met de KAKU van Sander, maar dit ziet er inderdaad goed uit. Zit alleen even te bedenken waar ik de tijd weg moet halen om dit in elkaar te zetten als er printjes beschikbaar komen. 
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Vandaag een ministreamer ontvangen. Deze heb ik gratis gehad van Minidsp voor het maken van het biquad spreadsheet.
Die kan ik goed gebruiken om via I2S op de dac aan te sluiten.
Die kan ik goed gebruiken om via I2S op de dac aan te sluiten.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
En dat het werkt kan ik je wel bevestigen, alleen dan met SP/DIF uit (wat er ook op zit), uiteraard geprobeerd.
Inderdaad een goede optie.
Ik ben bezig om te kijken om dan met Music Player Deamon (Linux) en een App. (Android/Apple) dat via USB de praat te krijgen.
Dat valt nog niet mee, ik denk wel eens dat ik wel bijdehand ben, maar dasdusniezo.

Inderdaad een goede optie.
Ik ben bezig om te kijken om dan met Music Player Deamon (Linux) en een App. (Android/Apple) dat via USB de praat te krijgen.
Dat valt nog niet mee, ik denk wel eens dat ik wel bijdehand ben, maar dasdusniezo.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Die ministreamer vind ik ook wel interessant, zal eens kijken of ik er een te pakken kan krijgen.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
De print layout is bijna gereed. Het valt niet mee omdat een goede layout voor deze toepassing erg belangrijk is. Dus het is niet zomaar wat spoortjes tekenen om de boel met elkaar te verbinden. Maar het varkentje is op een paar spoortjes na gewassen.
Ik denk dat ik voor het display toch ga voor een 16x2 karakter oplossing. Dat is het meest universeel en er zijn displays beschikbaar in allerlei categorieën zoals lcd, vfd en oled.
Ik denk dat ik voor het display toch ga voor een 16x2 karakter oplossing. Dat is het meest universeel en er zijn displays beschikbaar in allerlei categorieën zoals lcd, vfd en oled.
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Ik had het idee dat je een balkje voor het volume er in mee zou nemen, is dat dan ook nog goed te realiseren?knuisje schreef:Ik denk dat ik voor het display toch ga voor een 16x2 karakter oplossing. Dat is het meest universeel en er zijn displays beschikbaar in allerlei categorieën zoals lcd, vfd en oled.
Daarnaast als je op een wat grotere afstand zit is het wel moeilijker aflezen, maarja dat zal dan aan mijn bril liggen.
Is het op een groter display ook mogelijk met grotere letters te werken?
Ik heb mij er nog niet in verdiept, zal eens zoeken.
Is het ook dan met zo iets met 2 letter typen/formaten te realiseren.
http://nl.farnell.com/noritake-itron/gu ... dp/1684354
Re: Ontwikkeling AF-DAC 2 [nu met ESS Sabre ES9016]
Jij kijkt dus ook wel eens op DIYaudio.knuisje schreef:Een volumebalkje kan hiermee prima omdat je zelf karakters kunt definiëren. Zie dit voorbeeld.
Die vfd van farnell is wel erg prijzig.
AMB modules?
Farnell is wel eens meer duur.
