8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012

Bericht door Wowly »

Roffel roffel roffel roffel KLETS: tadaaaaaaaaaaaaa! ZelfBouwAudio luiserdag editie eight is aanstaande!

Planning: 26 mei
Lokatie: Gemeenschapshuis Beemdentil te Breda
Tijd: 8.30 - 22.00
Het avondeten zal waarschijnlijk weer door domino's worden verzorgd hahaha. Het middageten overigens zelf meenemen.

Voor de derde keer: er word in principe door mij NIETS geregeld behalve dat ik ruimtes ter regel en de financieële afhandeling regel. Wel is het fijn als iedereen aangeeft wat wordt meegenomen aan audiospulletjes.
Mochten er leden zijn die een workshop, winkeltje in 2ehands spulletjes, winkeltje van sponsoren oid willen regelen dan hoor ik dat ook graag, en zullen we samen kijken hoe we een en ander zullen aanpakken.

Verdere nieuwtjes volgen nog in dit draadje!

Oja; bezoekers MOETEN lid zijn van ZBA!(natuurlijk,ik heb ook voor nieuwe leden welke geen goede nick kunnen verzinnen een service: ik verzin het ter plekke voor je :lol: )

Jan aka Wowly

LAATSTE MEDEDELING: ZORG ERVOOR DAT JE SET COMPLEET IS!! niet zo vervelend als dat er geen cd-speler voorhanden is, of een versterker, of interlinks, of luidsprekerkabels.
DEMPINGSMATERIAAL GEZOCHT: als je dempingsmateriaal nog hebt: meenemen: hoe meer hoe beter
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Re: 8e ZBA luisterdag Breda 26 mei 2012

Bericht door Wowly »

DATUM
26 MEI 2012

TIJD
9.00 - 22.00 (8.30 voor degene die veel moeten sjouwen natuurlijk...)

Wordt opnieuw gehouden in Breda, en heeft deze keer weer de status van ZelfBouwAudio Luisterdag meegekregen. Waarom destijds voor deze titel gekozen? Hiervoor zijn enkele redenen. Ten eerste ben ik dan altijd wel de organisator, maar vele leden van het ZBA helpen op de dag zelf actief mee, de apparatuur komt van leden van het ZBA, leden komen uit alle streken en landen van het ZBA (oke, de antillen niet meegerekend, alhoewel......) en ook deze keer trekken we de dag door naar de avond, waartussen een etentje gepland staat (zeer waarschijnlijk PIZZA!!) zodat we met z'n allen ook van de anderen geneugten van het leven gaan genieten.

DOELSTELLING
- je mag op je gemak luisteren naar alle creatie's van de forumleden
- je mag/moet je eigen muziek meenemen en afspelen als de setmaster dit toestaat (setmaster = degene die zorgt voor de set, meestal (een deel van) de eigenaar(s))
- je mag gezellig onderling praten of je favoriete hobby, of anderszins
- je mag nu eindelijk eens In Real Life (IRL) je medeforummer ontmoeten
- je mag nu eindelijk eens een gezicht plakken op de nick van je medeforummer
- je mag gezellig aanschuiven aan de etenstafel
- je mag gezellig onder het genot van een koud of warm drankje nagenieten van het eten
- je mag zoveel commentaar leveren of complimentjes weggeven aan allerhande creatie's
- je mag je 2ehands meuk verkopen
- je mag anderen wat moeilijke modificatie's laten uitvoeren aan je eigen apparatuur indien je daar zelf niet toe in staat bent
- je mag je eigen creatie's matchen aan de meest compromisloze, of mooie, of bestklinkende creatie van een ander (mits met zijn toestemming)
- je mag..........een fijne dag hebben met medehobby-isten, en daarna naar huis gaan met suizend hoofd van de indrukken en de thuisblijvers lekkermaken met de mooiste en interessantste verhalen van de ZBA luisterdag

REGELS
Er zijn ook enkele zaken die niet mogen:
- in principe zijn alle LEDEN welkom op de luisterdag
- Andere apparatuur aanraken/instellen/veranderen/beschadigen zonder toestemming van de eigenaar. Indien hierdoor schade word gemaakt EIS ik dat je dit aangeeft bij de eigenaar zodat evt schade kan worden verhaald op een WA-verzekering
- De raad van de organistoren in de wind slaan
- Mensen onjuist bejegenen, ook al kun je elkaar op het forum niet uitstaan. Pittige discussie's blijven op het forum, al is de luisterdag bij uitstek bekend om zijn enorme verduidelijking van karakters van leden. Peace and love weet je wel.
- Probeer anderen te respecteren als er wat serieuzer wordt geluisterd, dus, snaveltjes toe als degene die net zijn muziekje heeft opgezet ingespannen zit te luisteren. Mocht deze persoon ondertussen rustig verder keuvelen is het geen probleem om lekker mee te kleppen haha.
- Ik geef bij deze aan dat ik, nog de organisatie van gemeenschapshuis Beemdentil niet verantwoordelijk is voor enig schade of diefstal toegebracht aan je eigendommen. Zie punt 2 van de regels: ik EIS dat je, indien je schade veroorzaakt of ziet dat iemand schade veroorzaakt dit komt melden bij mij of de betreffende eigenaar.

OPZET
Geen, alles wordt losgelaten; omdat het ieder jaar beter en beter loopt. Ieder jaar organiseer ik minder en minder en word de invulling van de leden groter en groter......

Equipment
Zie onderstaande reply

KOSTEN
De bijdrage in de kosten van de luisterdag zijn gesteld op 7,50 euro. De kosten van het eten zijn nog niet meergerekend, deze zullen waarschijnlijk weer 5 euro bedragen per pizza (moet tzt nog even een goede prijs bedingen). Dit bedrag word na het openingspraatje of later bij aankomst aan de organisator gegeven zodat je je sticker krijgt waarop je nick en naam staat. De bijdrage is dermate laag omdat we gebruik kunnen maken van een gemeenschapshuis. Dit houd dan wel in dat we gebruik MOETEN maken van de drinkgelegenheid van het gemeenschapshuis. Eerdere deelnemers zullen be-amen dat deze kosten laag zijn, maar van groot belang voor het gemeenschapshuis.

Ik zal een apart potje maken voor donaties aan het forum.

LOKATIE
Gemeenschapshuis Beemdentil
Gageldonksepad 5
4824PP Breda

ORGANISATOREN
Hoofdorganisator: Wowly

Jan aka Wowly
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ETEN / DRINKEN

Drinken
De bijdrage voor de dag is dermate laag omdat we gebruik kunnen maken van een gemeenschapshuis. Dit houd dan wel in dat we gebruik MOETEN maken van de drinkgelegenheid van het gemeenschapshuis. Eerdere deelnemers zullen be-amen dat de kosten van deze versnaperingen laag zijn, maar van groot belang voor het gemeenschapshuis.

Eten
Middageten: je eigenste bammetjes meenemen!
Avondeten: om 16.00 ga ik (onder voorbehoud) domino pizza bellen. Kosten: 5 euro (nog onder voorbehoud) voor iedere pizza die er te bestellen valt behalve de large;'s, die kosten 7,50 :D :D . Blijft leuk als je er veel tegelijk besteld haha. Als iedereen vantevoren heeft aangegeven wát ie wil en heeft betaald kunnen ze zich een beetje voorbereiden hihihi. Tussen 17.00 - 17.30 zullen ze dan worden gebracht, al zullen er waarschijnlijk weer 2 ritjes voor nodig zijn.

Als je wil kun je nu al kijken welke je wil hebben zodat je zaterdag daar geen omkijken naar hebt. check http://www.dominos.nl/CORPORATE/overdominos/Menu

Er is een bardame aanwezig

Jan
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

PRESENTATIE

Het zou fijn zijn als iedereen voor zijn apparatuur een presentatieblaadje wil invullen. dat kan dan mooi voor het onderdeel staan. Bijvoorbeeld: "Buizenversterker, push pull, die-en-die buizen, zus en zo opgebouwd" en ga zo maar door. Vorig jaar hebben veel leden hieraan gehoor gegeven. Het was heerlijk bladeren door de boekwerken van sommigen tijdens het luisteren naar zijn set!

Een format hiervoor, als je nog geen presenteerblaadje hebt, downloaden en uitprinten. Het is een WORD-document (Office 2003) waaronder je alles kunt intypen. Of gewoon uitprinten en met pen erbij schrijven natuurlijk.

Zo word het nóg leuker en leerzamer dan het al was.

Héél erg bedankt voor je moeite!

Jan aka Wowly
Bijlagen
Presentatiesjabloon.doc
(79.5 KiB) 132 keer gedownload
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Equipment (indien af en weer en wind dienende)

Vinculum
Prologue versterker
Elysium monitors met stand
Elysium subs

Harry Eng
Complete set met
Groundsound active filter
Speakers met Raal tweeters en Audio Technology mids
4 monoblokken 8W Audio Note Legend met een twist
Cornerwoofers

Jeroen_d
AL130-NEO3PDR monitors

Tigradekat
actieve FAST systeem (AS2.100, Alpair 7.3, L26ROY
Squeezebox touch en laptop

BertDB
Concaeve rapide en cornerwoofers

Ray 5150
Pass Labs Aleph 5 eindversterker

Vinnie 441
buizen eindtrap
phonodude/passive pre
draaitafel
Mijn nieuwe speakers als ze af zijn of anders mijn oude alpairs 10.2

Sander1238
6072 line amp mee. Misschien mijn vebouwde bocama

DragosZ
el 166 lbv

ArjanK
2x10+8"coax
-Bugera BVP5500 basversterker
-Ibanez SR1200-VNF basgitaar om het zaakje te demonstreren
FAST met Philips AD12100, AD5060 en AD5061

Cobaltjeh
- Minidsp 2x8
- 2x Bijhorende LM4780 4 kanaals verstekers
- Test monitoren voor bovenstaande set
- 2x xls10 sub in testkast?
Sonos + NAS

Leobus
Verity Parsifal kloon
Laptop, DAC, voorversterker, eindblokken en bekabeling

Mphus
CT222 mee en als mijn All Black afzijn ook

Tubehead
beunamp (voor de all black's van Mphus)

Rho
He Maxi Regal

Asterduc
ZBA MONiteure
Wadia dock

Boerenterprise
Passlab F5 en B1

dre
project naamloos
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Ik zal er zijn en neem mee (onder voorbehoud dat alles af is):
* Prologue versterker Project geschrapt.
* Elysium monitors met stand
* Elysium subs

Een complete set dus.
Laatst gewijzigd door Vinculum op vr 25 mei 2012, 7:29, 1 keer totaal gewijzigd.
harryeng

Bericht door harryeng »

Ik heb de datum gereserveerd!

Wat ik meebreng? Even onder voorbehoud, ik moet de speakers en de versterkers nog presenteren op het forum :oops:
En zoals je op de foto ziet, staat alles nog in test

Complete set met
Groundsound active filter
Speakers met Raal tweeters en Audio Technology mids
4 monoblokken 8W Audio Note Legend met een twist
Cornerwoofers

Tot dan allemaal!
Harry.
Bijlagen
Testing testing small.jpg
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik zal er ook zijn met AL130-NEO3PDR monitors.
tigradekat

Bericht door tigradekat »

Ik zal ook proberen er te zijn en ik zal mijn actieve FAST systeem (AS2.100, Alpair 7.3, L26ROY) meenemen, vooropgesteld dat die dan af is.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik ben van plan om mijn in aanbouw zijnde Pass Labs Aleph 5 eindversterker mee te nemen.
Wat er op aangesloten gaat worden ? Geen idee ! :mrgreen:
Dat is aan de forum leden om te bepalen.
vinnie411

Bericht door vinnie411 »

Ook ik ga weer proberen er te zijn, vorig jaar was erg leuk en Beesterzwaag was ook gezellig.
Neem ditmaal mee:
buizen eindtrap
phonodude/passive pre
draaitafel
Mijn nieuwe speakers als ze af zijn of anders mijn oude alpairs 10.2
Blijkt dat dit toch een goude combinatie is voor mij, alles mooi in balans.
sander1238

Bericht door sander1238 »

Als die klaar is neem ik mijn 6072 line amp mee. Misschien mijn vebouwde bocama ook wel.
Sander
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Als er interesse is wil ik wel een 'workshop' foliefineren geven.
Dit heb ik heel vaak gedaan en het is prima te doen bij luidsprekers die niet onder verstek gebouwd zijn. Onder verstek heb ik even een voorbeeldje, maar indien je maatplankje gelijk is aan je MFD dan valt de constructie na fineren niet meer op.

Ik verwacht dat ook anderen hiermee ervaring hebben, wellicht leuk met 2 personen, lekker a la Teleshop met amerikaans accent :rofl:

Hier wat plaatjes:
Bijlagen
IMG_1935.JPG
IMG_1938.JPG
IMG_1940 paint.JPG
IMG_2466 paint.JPG
IMG_2467 paint.JPG
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Leuk idee Wouter, heb nooit gefineerd en wil het wel eens zien. Misschien dat ik dan eens van het eeuwige geschilder afkom :mrgreen:

Overigens hierbij een aanmelding voor de dag, nog ff kieken of en wat ik meeneem.
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

ik kom ook maar heb helemaal geen idee wat ik mee (moet) breng(en).
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

asterduc schreef:
Ik heb je ergens eens een foto zien publiceren met een berylium tweeter. :oops: :oops:

Ik had gelijk het idee dat je zoiets zou meenemen naar Breda. :lol:
AatV

Bericht door AatV »

asterduc schreef:
Iets lekkers?

groet,
Aat
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Ik zit er over te denken om een minicursus "speakers tekenen in Sketchup" te geven. Is daar animo voor?
@Wouter
Vorig jaar heb ik een al eens een aantal proefjes meegenomen over folie beplakken. Geen cursus dat niet.
wouter
Ook commercieel actief

Bericht door wouter »

Wellicht leuk als we even met z'n tweeen gaan folieen, ben benieuwd hoe jij dat carbon doet - wellicht is het precies hetzelfde.

Na wat ervaring ben ik er voor mezelf uit hoe ik graag foliefineer. Na wat jaartjes kan de folie gaan krimpen, dus ik pak altijd helemaal in indien mogelijk. De koude hoe (begin/eind) wil je liever niet op een zichtbare plek. Ook kopse kanten van MDF wil je niet afgetekend zien. Zo ben ik uiteindelijk gekomen op het 'de hoek om' fineren aan alle zijden. Zoals op de foto's, de bovenzijde bijvoorbeeld is daardoor helemaal ingepakt. Geen peuter randjes :wink:

Dat carbon doe jij volgens mij anders?! Als je het leuk vindt en er interesse is kunnen we ergens in de middag wel even wat voordoen. Een formaatje monitor zit in een half uurtje in de folie denk ik. Een zuiltje deed ik meestal een uurtje over.

Deze (FLATLINE) is 1,20 meter en dat ging niet uit de rollen a 7 euro van de bouwmarkt. Hier is dus een linker en rechter box voor gemaakt. Het zwarte zelfklevend velours gaat over in het tweede stuk precies halverwege de woofer, 3mm brede naad is vrijwel onzichtbaar. Zo bleef dit setje onder 350,- euro per set, compleet afgewerkt.
Bijlagen
Flatline klaas 2.JPG
Arno

Bericht door Arno »

Vinculum schreef:
Ik zit er over te denken om een minicursus "speakers tekenen in Sketchup" te geven. Is daar animo voor?
Al wil ik leuke initiatieven niet in de weg staan, ik vraag me af of zoiets werkt. Of het allemaal te onthouden is, zonder dat je zelf ook meteen meedoet, zeg maar.
Als je wat van je gouden trucjes zou willen delen in een topic daarentegen... :D
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

Arno schreef:
Of het allemaal te onthouden is, zonder dat je zelf ook meteen meedoet, zeg maar.
Als je wat van je gouden trucjes zou willen delen in een topic daarentegen... :D
Goed punt. En goed idee.
Ik zal kijken of ik daar tijd voor kan maken (tis een hoop om te vertellen maar veel meer om te schrijven). Dat was ook de reden waarom ik dacht aan een presentatie omdat dat interactief kan. Op internet zijn genoeg instructievideo's te vinden. Maar ben met je eens, is miss beetje veel voor zo'n dag.
DragoSz

Bericht door DragoSz »

Ik wil best komen met mijn el 166 lbv versie alleen heb ik nog geen vervoer.
Als er nog iemand langs Haaksbergen gaat en een plekje over heeft zou dat mooi zijn :sure:
arjank

Bericht door arjank »

Op verzoek van een aantal forumleden neem ik mijn 2x10 + 8" coax basscabinet mee (ook geschikt voor serieuze audio....)

-2x10+8"coax
-Bugera BVP5500 basversterker
-Ibanez SR1200-VNF basgitaar om het zaakje te demonstreren

Leden die graag met hun basgitaar er over willen spelen, geen probleem.
Leden die hun baskast willen vergelijken, maar natuurlijk, meenemen die kasten :D
Bijlagen
2x10_coax_04.JPG
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Ik kan mijn minidsp 2x8 kast meenemen, met de 8 bijhorende lm4780 versterkers.

Echter ga ik geen speakers op tijd af krijgen :(, als iemand dit in zijn set wil gebruiken kan dat natuurlijk altijd in overleg.
Vinculum
Contacteer:

Bericht door Vinculum »

cobaltjeh schreef:
als iemand dit in zijn set wil gebruiken kan dat natuurlijk altijd in overleg.
Misschien ik wel want ik vermoed dat ik de Prologue niet op tijd klaar ga krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”