Edit: onderdelen besteld.
Visaton filters
Moderator: Beheerdersteam
Dank voor de felicitaties. Ik denk dat het ook voor mijn medestrijders een domper is geweest dat die gekke Nederlander met de eerste prijs aan de haal gingjeroen_d schreef:Ja, ook van mij felicitaties! Leuk dat een landgenoot met de eerste prijs aan de haal gaat!Wowly schreef:@ Bean: fantastische luidspreker zeg!!
Gefeliciteerd met de overwinning![]()
![]()
Jan
Kijk eens aan, binnenkort dus een bouwverslag!Vuurkat schreef:Bedankt voor alle hulp. Very Happy Ik ga binnenkort de onderdelen kopen.
Edit: onderdelen besteld. Dancing
Ik denk dat je versteld zult staan over de kwaliteiten van de units
Helaas kan ik nog niet zo goed frezen en is de frees alleen bruikbaar voor >12" woofers (hulpstuk moet ik nog een keer maken).
Edit: ik overweeg nu m'n subs weg te doen en vloerstaanders te maken met de AL130 en G20SC (maar dat duurt nog wel een tijdje).
Als het goed is komt maandag 2x Al130 met filteronderdelen.
Edit: ik overweeg nu m'n subs weg te doen en vloerstaanders te maken met de AL130 en G20SC (maar dat duurt nog wel een tijdje).
Als het goed is komt maandag 2x Al130 met filteronderdelen.
Ik vind de bas van mijn luidsprekers prima klinken, ze gaan laag, maar het is niet overheersend, ik merk niets van traagheid van de bas.Vuurkat schreef:@Bean: hoe klonk de bas eigenlijk, niet te traag? Volgens WinISD is de groupdelay tamelijk hoog.
Je speakers zien er trouwens goed uit
EDIT: Ik bedenk me net: ik heb de afstemming bepaald op basis van de unit + filter. Omdat WinISD geen rekening houdt met een in serie geschakelde weerstand (namelijk die van de spoel) zoals BoxSim dit wel doet, klopt de simulatie van WinISD niet volledig. Wellicht valt in het echt de group delay lager uit dan in WinISD?
- anonamemouse
vox200light
vinnie411 schreef:hoi vuurkat
weet niet hoeveel w100s jes je hebt gekocht maar misschien dat ik ze anders kan overnemen kan er totaal 6 gebruiken en eventueel ook die g20sc kan ik 3 keer gebruiken.
heb namelijk al fronts gebouwd op basis van de vox200 light en wil nu met dezelfde drivers een center en surround gaan bouwen.
Vinnie,
Ik las net dat je de vox200light hebt. Bevallen ze ook want ik ook van plan deze te bouwen.