Infinity QE vervanging tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
royk007
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 9:44

Infinity QE vervanging tweeter

Bericht door royk007 »

Hoi,

Ik ben in het bezit gekomen van een setje infinity QE maar nou zijn de tweeters eruit gehaald wss stuk gegaan?
Maar nu is mijn vraag weet iemand iets over de specificaties van de tweeters van deze speakerset :? .
Maybe heeft iemand zon set?
Wil er graag nieuwe in zetten maar dat gaat nu moeilijk.
En weet iemand een goede online winkel met ruime keus in tweeters en speakers?

Het gaat om deze speakers:
naamloos.png
ALvast hartstikke bedankt

gr roy
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Infinity QE vervanging tweeter

Bericht door SARK »

Even op zoek naar EMIT tweeters (zie bijgevoegde PDF).
Bijlagen
Qe_Tech_Sheet.pdf
(34.28 KiB) 146 keer gedownload
Gebruikersavatar
royk007
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 9:44

Re: Infinity QE vervanging tweeter

Bericht door royk007 »

Hahaha Superrrr dit nu kan ik verder duizend maal bedankt! :rock: :rock:

Gr roy
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Infinity QE vervanging tweeter

Bericht door CoenvanDongen »

Die Emit tweeters zie ik regelmatig op ebay voorbij komen ;)
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Infinity QE vervanging tweeter

Bericht door John P »

Ik heb twee maanden geleden zo'n setje gekregen en opgeknapt. Het metaal van de tweeters is licht aangetast en krijg ik niet meer glad. De conus van de woofers waren ingedeukt en dat heb ik zo gelaten, de truc met plakband werkte absoluut niet en fröbelen met een knopspeld leidde heel snel tot (reparabele) schade. Ze klinken erg hard in het hoog, maar wel heel precies. Ik heb de condensator voor de tweeter vervangen door een 6,8 uF MKP condensator en een 2,7 Ohm weerstand, ook heb ik de watten achter de woofer weggeduwd naar boven en een matje piramideschuim geniet tegen de achterwand.
Ik heb eerst gedacht dat dit alles heiligschennis was, maar het overdreven geluidsbeeld van toen vond ik toch zonde bij zo mooie chassis. Ze hangen nu aan een Marantz 2226B, het open karakter van de Infinity QE karakter past goed bij het wollig warme geluid van de Marantz.
Gebruikersavatar
royk007
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 9:44

Re: Infinity QE vervanging tweeter

Bericht door royk007 »

John P schreef:
Ik heb twee maanden geleden zo'n setje gekregen en opgeknapt. Het metaal van de tweeters is licht aangetast en krijg ik niet meer glad. De conus van de woofers waren ingedeukt en dat heb ik zo gelaten, de truc met plakband werkte absoluut niet en fröbelen met een knopspeld leidde heel snel tot (reparabele) schade. Ze klinken erg hard in het hoog, maar wel heel precies. Ik heb de condensator voor de tweeter vervangen door een 6,8 uF MKP condensator en een 2,7 Ohm weerstand, ook heb ik de watten achter de woofer weggeduwd naar boven en een matje piramideschuim geniet tegen de achterwand.
Ik heb eerst gedacht dat dit alles heiligschennis was, maar het overdreven geluidsbeeld van toen vond ik toch zonde bij zo mooie chassis. Ze hangen nu aan een Marantz 2226B, het open karakter van de Infinity QE karakter past goed bij het wollig warme geluid van de Marantz.
Ik had er even een visaton tweeter aangehangen vond ze erg mooi helder klinken ook de bass is erg goed,Maar de tweeter begon bij een hoger volume al snel heel schel en overheersend klinken. nu is dit gewoon zomaar ff een tweeter pakken en erop zetten dat werkt zowiezo niet echt.
Ik ben benieuwd wat ze doen met de originele emit tweeters als ik een setje heb gevonden.
En anders probeer ik die truc van jou een uit,Ik heb namelijk de ballen verstand van ohm's en waardes :(

Gr roy
Joepie66
Berichten: 12
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 22:53

Re: Infinity QE vervanging tweeter

Bericht door Joepie66 »

heb je al tweeters??/

ik heb er twee liggen in pwerfecte staat
Plaats reactie