High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

ds23man schreef:
Je gaat toch wel voor biologische kokosnoten?? :mrgreen:
Ik haal zelfs mijn sandalen ervoor voor uit de kast en laat mijn baard staan.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Henkjan »

:foto:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Want plaatjes kijken ed, is het mooiste toch 8)
Komt heel goed uit want ik heb net die andere breedbandertjes besteld.
Alleen weet ik niet als ik nou kokosnoten moet kopen of die sennheiser ervoor moet gebruiken.
We zien wel.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

We willen straks toch echt een foto van jouw met KOKOFOON, SANDALEN en BAARD!

:rofl:
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door CoenvanDongen »

Theduboracle schreef:
Alleen weet ik niet als ik nou kokosnoten moet kopen of die sennheiser ervoor moet gebruiken.
We zien wel.
Poll:

*Kokosnoten kopen
*Senheiser gebruiken
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

:goeie: :sure:


Ik ben al bezig
Het binnenwerkje is al opgeschoond voor de aankomst van de drivers
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Ronkel »

Theduboracle schreef:
Ronkel schreef:
Doe je eigenlijk nog iets aan de resonantie van de gehoorgang of andere EQ?
Als ik mijn eigen gehoor ga modificeren ? :rofl:
Kom je met je ontwerp bij de chirurg, ja ja, :rofl:

Ik noem hem kokofoon als ik kokosnoten ga kopen voor het volgende project.
Lach maar. Ik zal nog eens iets constructiefs vragen. Succes met je knutselarijtjes.
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Ronkel schreef:
Theduboracle schreef:
Ronkel schreef:
Doe je eigenlijk nog iets aan de resonantie van de gehoorgang of andere EQ?
Als ik mijn eigen gehoor ga modificeren ? :rofl:
Kom je met je ontwerp bij de chirurg, ja ja, :rofl:

Ik noem hem kokofoon als ik kokosnoten ga kopen voor het volgende project.
Lach maar. Ik zal nog eens iets constructiefs vragen. Succes met je knutselarijtjes.
Sorie, Ronkel, ik had ergens al het vermoeden dat ik je verkeert begreep, ik dacht dat je het ergens grappig bedoelde.

Ik snap niet wat je met gehoorgang bedoelde namelijk. :oops:
De ruimte voor de speaker ?, verklaar je nader.
Aan EQ zelf hoef ik verder niks te doen bij deze koptelefoon behalve in het laag, ik mis vooral het laag rond de 30 en 40 hz, maar dat die er niet zo in zit blijkt ook wel uit het grafiekje van de speaker.
Voor de rest is het een goede breedbandertje, toch een goede vlakke lijn, die andere ook trouwens, ik heb wel eens erger gezien.
Aan resonantie heb ik ook wel gedacht, maar de ruimte om in te werken is ook te klein, met dikke mdf matten kun je geen kant op natuurlijk.
Dat stukje handdoek achter de conus lijkt mij het belangrijkste, dat ga ik ook doen met die andere, want dat kan ook makkelijk heb ik al gezien.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door wouter »

Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:

http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
peter1961
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 14:07
Locatie: Weert

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door peter1961 »

Grappig om op deze manier een hoofdtelefoon te bouwen.
Ik zit met een zelfde dilemma maar dan omgedraaid.
Ik heb nog een paar oorschelpen voorzien van kussens met weergevers van de AKG K701 liggen waar de achterste behuizing en beugel van ontbreken.
Misschien moet ik ook maar eens een creatieve oplossing zoeken om hier een werkbare en comfortabel zittende hoofdtelefoon mee te ontwerpen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

peter1961 schreef:
Grappig om op deze manier een hoofdtelefoon te bouwen.
Ik zit met een zelfde dilemma maar dan omgedraaid.
Ik heb nog een paar oorschelpen voorzien van kussens met weergevers van de AKG K701 liggen waar de achterste behuizing en beugel van ontbreken.
Misschien moet ik ook maar eens een creatieve oplossing zoeken om hier een werkbare en comfortabel zittende hoofdtelefoon mee te ontwerpen.
220px-Lijmklem.jpg
220px-Lijmklem.jpg (7.04 KiB) 476 keer bekeken
:rofl:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

wouter schreef:
Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:

http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
:rofl:

Bestaande oordop luidsprekerstjes netzo lang manipuleren met filters, EQ, aparte koptelefoons versterkers, en een aantal andere pseudo weten schappenlijke bedachte schakelingen zal echt niet de klank van die driver omhoog brengen, integendeel.
Die kleine oordopjes zijn nog erger dan normale drivers namelijk.
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Ik hoop dat ik je niet tegen de borst stoot, begrijp dat hifi het gegeven medium is voor mensen die echt met de verbeelding ervandoor willen.
Ze zijn allemaal god als je ze hoort, de wetenschappelijke termen worden er nog bij verzonnen, het is aan ons om het kaf van het koren te scheiden.
Bijvoorbeeld met dit topic.
Probeer het eens uit en bestel deze drivers, of blijf in andermans verhalen geloven.
Mijn koptelefoon klinkt nu bijna als mijn eigen luidsprekers, dat was met die beyer en sennheiser absoluut niet het geval.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oor :rofl: doppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Joland »

Theduboracle schreef:
wouter schreef:
Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:

http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oor :rofl: doppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
Eerlijk is eerlijk, je hebt wel ballen om op dit forum zo uit te halen naar Linkwitz :shock:

Zou het misschien zo kunnen zijn dat de senhyser en beyer headphones heel anders klinken dan jouw speakers omdat die speakers op jouw smaak zijn afgestemd? (is het grote voordeel van zelfbouw natuurlijk: dingen aanpassen aan je smaak :) ). Dus niet noodzakerwijs op een mooie rechte curve, zoals dat naar verwachting bij reference headphones wel het geval is?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door hannesie »

Joland schreef:
Eerlijk is eerlijk, je hebt wel ballen om op dit forum zo uit te halen naar Linkwitz :shock:
We weten wie het zegt. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Joland schreef:
Theduboracle schreef:
wouter schreef:
Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:

http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oor :rofl: doppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
Eerlijk is eerlijk, je hebt wel ballen om op dit forum zo uit te halen naar Linkwitz :shock:

Zou het misschien zo kunnen zijn dat de senhyser en beyer headphones heel anders klinken dan jouw speakers omdat die speakers op jouw smaak zijn afgestemd? (is het grote voordeel van zelfbouw natuurlijk: dingen aanpassen aan je smaak :) ). Dus niet noodzakerwijs op een mooie rechte curve, zoals dat naar verwachting bij reference headphones wel het geval is?
Ik denk dat dit juist niet het geval is, al is je stelling wel degelijk een goede.
Ik denk dat tussen de extraverte ontwerpen (ook van linkwitz) het meeste klankverschil zit in tegen stelling tussen de meeste kant en klaar modellen.
Dan pas wordt het interessant om zelf op het beste idee te komen.
Ik heb juist bij mijn luidsprekers mij erop betrapt dat ik persoonlijke klankkleuring prefereerde boven vervormingsloos geluid.
Draadgewonden weerstanden klinken voller en warmer, slechte kabels ook, zelfs bij de aanschaf van mijn psx-r voeding dacht ik dat er wat niet in orde was omdat het warme volle geluid minder was.
In werkelijkheid is het allemaal vervorming die je zit door te versterken.
Als ik het geluid hard zet is het daarom ook niet vermoeiend om naar te luisteren.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Ronkel »

Theduboracle schreef:
wouter schreef:
Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:

http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
:rofl:

Bestaande oordop luidsprekerstjes netzo lang manipuleren met filters, EQ, aparte koptelefoons versterkers, en een aantal andere pseudo weten schappenlijke bedachte schakelingen zal echt niet de klank van die driver omhoog brengen, integendeel.
Die kleine oordopjes zijn nog erger dan normale drivers namelijk.
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Ik hoop dat ik je niet tegen de borst stoot, begrijp dat hifi het gegeven medium is voor mensen die echt met de verbeelding ervandoor willen.
Ze zijn allemaal god als je ze hoort, de wetenschappelijke termen worden er nog bij verzonnen, het is aan ons om het kaf van het koren te scheiden.
Bijvoorbeeld met dit topic.
Probeer het eens uit en bestel deze drivers, of blijf in andermans verhalen geloven.
Mijn koptelefoon klinkt nu bijna als mijn eigen luidsprekers, dat was met die beyer en sennheiser absoluut niet het geval.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oor :rofl: doppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
In tegenstelling tot jou weet meneer Linkwitz bijvoorbeeld wel hoe een filter werkt. Wel eens gehoord van Linkwitz-Riley filters? Heb je de literatuurverwijzingen op zijn site wel eens bekeken?
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Ronkel schreef:
Theduboracle schreef:
wouter schreef:
Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:

http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
:rofl:

Bestaande oordop luidsprekerstjes netzo lang manipuleren met filters, EQ, aparte koptelefoons versterkers, en een aantal andere pseudo weten schappenlijke bedachte schakelingen zal echt niet de klank van die driver omhoog brengen, integendeel.
Die kleine oordopjes zijn nog erger dan normale drivers namelijk.
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Ik hoop dat ik je niet tegen de borst stoot, begrijp dat hifi het gegeven medium is voor mensen die echt met de verbeelding ervandoor willen.
Ze zijn allemaal god als je ze hoort, de wetenschappelijke termen worden er nog bij verzonnen, het is aan ons om het kaf van het koren te scheiden.
Bijvoorbeeld met dit topic.
Probeer het eens uit en bestel deze drivers, of blijf in andermans verhalen geloven.
Mijn koptelefoon klinkt nu bijna als mijn eigen luidsprekers, dat was met die beyer en sennheiser absoluut niet het geval.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oor :rofl: doppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
In tegenstelling tot jou weet meneer Linkwitz bijvoorbeeld wel hoe een filter werkt. Wel eens gehoord van Linkwitz-Riley filters? Heb je de literatuurverwijzingen op zijn site wel eens bekeken?
Een beetje een blunder ja, niet te geloven, dislektisch tekening lezen, oerdom.
Zo dom ben ik in het echt niet, hoop ik.

Die filters van linkwitz zullen best allemaal wel kloppen, ik wil daar echt niet tegenin en zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar het is toch zo dat je drivers daar echt niet beter van worden.
Je kunt filteren wat je wil, maar daar gaat de kwaliteit echt niet drastisch op vooruit.
Het gebruikte drivertje in deze koptelefoon maakt veel meer uit dan filteren op de bestaande driver van Beyer.
Dat is eigenlijk het punt wat ik wil maken, al had ik zelf nooit verwacht dat dit zo goed zou klinken.
Voor 30 euro klinkt het nu puik, dat is toch te gek voor woorden.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Ronkel »

Theduboracle schreef:
Je kunt filteren wat je wil, maar daar gaat de kwaliteit echt niet drastisch op vooruit.
Heb je gezien hoe groot het amplitudeverschil is wat de notch van Linkwitz maakt? Heb je ook gelezen waarom ie dat doet?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door hannesie »

Ronkel schreef:
Heb je gezien hoe groot het amplitudeverschil is wat de notch van Linkwitz maakt? Heb je ook gelezen waarom ie dat doet?
Lezen is zijn sterkste kant niet (dyslectisch)

Dat houd niet in dat er niet nagedacht kan worden, i.p.v. wat in de ruimte te L^ll*n. :sure:
Je beweerd iets, en er word op gereageerd, dan krijg je ook antwoorden, of dat vervolgens de juiste zijn?? :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Theduboracle
Berichten: 830
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Theduboracle »

Ronkel schreef:
Theduboracle schreef:
Je kunt filteren wat je wil, maar daar gaat de kwaliteit echt niet drastisch op vooruit.
Heb je gezien hoe groot het amplitudeverschil is wat de notch van Linkwitz maakt? Heb je ook gelezen waarom ie dat doet?
Ja ja, ik heb het even gelezen.
Dat je gehoorgang dus ergens ook resoneert of dempt waardoor je een dal krijgt, en verdere dalen in diverse in-earphones.
Het gaat wel heel ver, gelukkig kan ik aan mijn headphone niet zo een dal ontdekken, maar die zit ook niet in mijn oor natuurlijk.
Mochten de andere visaton speakertjes minder klinken "dan die ik al heb" is zo een filter wel een uitkomst om het laag omhoog te halen als dat mogelijk is, maar dat zal wel toch ?
Maar berekenen kan ik dat niet, zoveel verstand heb ik er niet van.

Ik heb gisteren 3 van de 4 bas gaatjes dichtgemaakt trouwens, een lichtelijk basreflex effect is te merken maar het is nog niet hard genoeg.
Ik zie mij al een klein bas reflex kastje tunen voor die andere speakers, gegevens ontbreken om dat te bereken.
Ik wou dat ze al binnen waren.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door wouter »

Je manier van doen heeft niets met dyslexie te maken. Je hebt het er over dan mensen doen alsof ze God zijn, terwijl ik niemand ken die zo tevreden is over z'n gepruts als jij. Heb je wel eens nagedacht over hoe een baspijpje werkt, afstemmen, luchtmassa etc.

Ik zou willen dat we een knop hadden zoals bij Holland's got talent en dat dan wanneer een ruime meerderheid zich echt stoort diegene eruit vloog. Zou dat niet heerlijk zijn? Ik heb inmiddels mijn wensen al bij een mod kenbaar gemaakt.

Succes met de kokonuts!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Henkjan »

Afbeelding
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door Lnsadnoh »

Walt schreef:
Knap staaltje werk!

Groetjes Walter

Dat meen je niet.


Zonde van die mooie koptelefoons.
Vind het echt prutsen, helemaal verziekt zijn ze.
En dan druk ik me netjes uit :) .
Vroeger had ik een mooie Sennheiser, type weet ik niet meer maar zat een mooi geluid in.
Enkel het foam ging verteren maar die kun je makkelijk vervangen.
Je moet wel een heel goed stel luidsprekers hebben staan die beter klinken.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)

Bericht door ds23man »

Gesloten

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”