Ik haal zelfs mijn sandalen ervoor voor uit de kast en laat mijn baard staan.ds23man schreef:Je gaat toch wel voor biologische kokosnoten??
High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Moderator: Beheerdersteam
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Want plaatjes kijken ed, is het mooiste toch
Komt heel goed uit want ik heb net die andere breedbandertjes besteld.
Alleen weet ik niet als ik nou kokosnoten moet kopen of die sennheiser ervoor moet gebruiken.
We zien wel.
Komt heel goed uit want ik heb net die andere breedbandertjes besteld.
Alleen weet ik niet als ik nou kokosnoten moet kopen of die sennheiser ervoor moet gebruiken.
We zien wel.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
We willen straks toch echt een foto van jouw met KOKOFOON, SANDALEN en BAARD!

- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Poll:Theduboracle schreef:Alleen weet ik niet als ik nou kokosnoten moet kopen of die sennheiser ervoor moet gebruiken.
We zien wel.
*Kokosnoten kopen
*Senheiser gebruiken
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Ik ben al bezig
Het binnenwerkje is al opgeschoond voor de aankomst van de drivers
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Lach maar. Ik zal nog eens iets constructiefs vragen. Succes met je knutselarijtjes.Theduboracle schreef:Als ik mijn eigen gehoor ga modificeren ?Ronkel schreef:Doe je eigenlijk nog iets aan de resonantie van de gehoorgang of andere EQ?![]()
Kom je met je ontwerp bij de chirurg, ja ja,![]()
Ik noem hem kokofoon als ik kokosnoten ga kopen voor het volgende project.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Sorie, Ronkel, ik had ergens al het vermoeden dat ik je verkeert begreep, ik dacht dat je het ergens grappig bedoelde.Ronkel schreef:Lach maar. Ik zal nog eens iets constructiefs vragen. Succes met je knutselarijtjes.Theduboracle schreef:Als ik mijn eigen gehoor ga modificeren ?Ronkel schreef:Doe je eigenlijk nog iets aan de resonantie van de gehoorgang of andere EQ?![]()
Kom je met je ontwerp bij de chirurg, ja ja,![]()
Ik noem hem kokofoon als ik kokosnoten ga kopen voor het volgende project.
Ik snap niet wat je met gehoorgang bedoelde namelijk.
De ruimte voor de speaker ?, verklaar je nader.
Aan EQ zelf hoef ik verder niks te doen bij deze koptelefoon behalve in het laag, ik mis vooral het laag rond de 30 en 40 hz, maar dat die er niet zo in zit blijkt ook wel uit het grafiekje van de speaker.
Voor de rest is het een goede breedbandertje, toch een goede vlakke lijn, die andere ook trouwens, ik heb wel eens erger gezien.
Aan resonantie heb ik ook wel gedacht, maar de ruimte om in te werken is ook te klein, met dikke mdf matten kun je geen kant op natuurlijk.
Dat stukje handdoek achter de conus lijkt mij het belangrijkste, dat ga ik ook doen met die andere, want dat kan ook makkelijk heb ik al gezien.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:
http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Grappig om op deze manier een hoofdtelefoon te bouwen.
Ik zit met een zelfde dilemma maar dan omgedraaid.
Ik heb nog een paar oorschelpen voorzien van kussens met weergevers van de AKG K701 liggen waar de achterste behuizing en beugel van ontbreken.
Misschien moet ik ook maar eens een creatieve oplossing zoeken om hier een werkbare en comfortabel zittende hoofdtelefoon mee te ontwerpen.
Ik zit met een zelfde dilemma maar dan omgedraaid.
Ik heb nog een paar oorschelpen voorzien van kussens met weergevers van de AKG K701 liggen waar de achterste behuizing en beugel van ontbreken.
Misschien moet ik ook maar eens een creatieve oplossing zoeken om hier een werkbare en comfortabel zittende hoofdtelefoon mee te ontwerpen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
peter1961 schreef:Grappig om op deze manier een hoofdtelefoon te bouwen.
Ik zit met een zelfde dilemma maar dan omgedraaid.
Ik heb nog een paar oorschelpen voorzien van kussens met weergevers van de AKG K701 liggen waar de achterste behuizing en beugel van ontbreken.
Misschien moet ik ook maar eens een creatieve oplossing zoeken om hier een werkbare en comfortabel zittende hoofdtelefoon mee te ontwerpen.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
wouter schreef:Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:
http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
Bestaande oordop luidsprekerstjes netzo lang manipuleren met filters, EQ, aparte koptelefoons versterkers, en een aantal andere pseudo weten schappenlijke bedachte schakelingen zal echt niet de klank van die driver omhoog brengen, integendeel.
Die kleine oordopjes zijn nog erger dan normale drivers namelijk.
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Ik hoop dat ik je niet tegen de borst stoot, begrijp dat hifi het gegeven medium is voor mensen die echt met de verbeelding ervandoor willen.
Ze zijn allemaal god als je ze hoort, de wetenschappelijke termen worden er nog bij verzonnen, het is aan ons om het kaf van het koren te scheiden.
Bijvoorbeeld met dit topic.
Probeer het eens uit en bestel deze drivers, of blijf in andermans verhalen geloven.
Mijn koptelefoon klinkt nu bijna als mijn eigen luidsprekers, dat was met die beyer en sennheiser absoluut niet het geval.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oor
Om de stemming er toch even in te houden.
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Eerlijk is eerlijk, je hebt wel ballen om op dit forum zo uit te halen naar LinkwitzTheduboracle schreef:Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.wouter schreef:Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:
http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oordoppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat de senhyser en beyer headphones heel anders klinken dan jouw speakers omdat die speakers op jouw smaak zijn afgestemd? (is het grote voordeel van zelfbouw natuurlijk: dingen aanpassen aan je smaak
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
We weten wie het zegt.Joland schreef:Eerlijk is eerlijk, je hebt wel ballen om op dit forum zo uit te halen naar Linkwitz![]()
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Ik denk dat dit juist niet het geval is, al is je stelling wel degelijk een goede.Joland schreef:Eerlijk is eerlijk, je hebt wel ballen om op dit forum zo uit te halen naar LinkwitzTheduboracle schreef:Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.wouter schreef:Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:
http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oordoppen.
Om de stemming er toch even in te houden.![]()
Zou het misschien zo kunnen zijn dat de senhyser en beyer headphones heel anders klinken dan jouw speakers omdat die speakers op jouw smaak zijn afgestemd? (is het grote voordeel van zelfbouw natuurlijk: dingen aanpassen aan je smaak). Dus niet noodzakerwijs op een mooie rechte curve, zoals dat naar verwachting bij reference headphones wel het geval is?
Ik denk dat tussen de extraverte ontwerpen (ook van linkwitz) het meeste klankverschil zit in tegen stelling tussen de meeste kant en klaar modellen.
Dan pas wordt het interessant om zelf op het beste idee te komen.
Ik heb juist bij mijn luidsprekers mij erop betrapt dat ik persoonlijke klankkleuring prefereerde boven vervormingsloos geluid.
Draadgewonden weerstanden klinken voller en warmer, slechte kabels ook, zelfs bij de aanschaf van mijn psx-r voeding dacht ik dat er wat niet in orde was omdat het warme volle geluid minder was.
In werkelijkheid is het allemaal vervorming die je zit door te versterken.
Als ik het geluid hard zet is het daarom ook niet vermoeiend om naar te luisteren.
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
In tegenstelling tot jou weet meneer Linkwitz bijvoorbeeld wel hoe een filter werkt. Wel eens gehoord van Linkwitz-Riley filters? Heb je de literatuurverwijzingen op zijn site wel eens bekeken?Theduboracle schreef:wouter schreef:Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:
http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm![]()
Bestaande oordop luidsprekerstjes netzo lang manipuleren met filters, EQ, aparte koptelefoons versterkers, en een aantal andere pseudo weten schappenlijke bedachte schakelingen zal echt niet de klank van die driver omhoog brengen, integendeel.
Die kleine oordopjes zijn nog erger dan normale drivers namelijk.
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Ik hoop dat ik je niet tegen de borst stoot, begrijp dat hifi het gegeven medium is voor mensen die echt met de verbeelding ervandoor willen.
Ze zijn allemaal god als je ze hoort, de wetenschappelijke termen worden er nog bij verzonnen, het is aan ons om het kaf van het koren te scheiden.
Bijvoorbeeld met dit topic.
Probeer het eens uit en bestel deze drivers, of blijf in andermans verhalen geloven.
Mijn koptelefoon klinkt nu bijna als mijn eigen luidsprekers, dat was met die beyer en sennheiser absoluut niet het geval.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oordoppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Een beetje een blunder ja, niet te geloven, dislektisch tekening lezen, oerdom.Ronkel schreef:In tegenstelling tot jou weet meneer Linkwitz bijvoorbeeld wel hoe een filter werkt. Wel eens gehoord van Linkwitz-Riley filters? Heb je de literatuurverwijzingen op zijn site wel eens bekeken?Theduboracle schreef:wouter schreef:Hier, wat leesvoer van iemand die iets minder roept fantastische dingen te maken en echt weet waar het over gaat:
http://www.linkwitzlab.com/reference_earphones.htm![]()
Bestaande oordop luidsprekerstjes netzo lang manipuleren met filters, EQ, aparte koptelefoons versterkers, en een aantal andere pseudo weten schappenlijke bedachte schakelingen zal echt niet de klank van die driver omhoog brengen, integendeel.
Die kleine oordopjes zijn nog erger dan normale drivers namelijk.
Die Linkwitz is heel origineel bezig en hij kan je best je op het goede spoor brengen met zijn eigen vindingen, maar het staat mij een beetje tegen dat zo een persoon op zijn site en in de handel wordt verheven tot een god die echt weet hoe het moet.
Maar hij is origineel bezig, een inspiratie voor iedereen die er serieus mee bezig wil.
Meer is hij niet voor mij, maar dat is persoonlijk hoop ik.
Ik hoop dat ik je niet tegen de borst stoot, begrijp dat hifi het gegeven medium is voor mensen die echt met de verbeelding ervandoor willen.
Ze zijn allemaal god als je ze hoort, de wetenschappelijke termen worden er nog bij verzonnen, het is aan ons om het kaf van het koren te scheiden.
Bijvoorbeeld met dit topic.
Probeer het eens uit en bestel deze drivers, of blijf in andermans verhalen geloven.
Mijn koptelefoon klinkt nu bijna als mijn eigen luidsprekers, dat was met die beyer en sennheiser absoluut niet het geval.
Daar gaat Linkwitz echt geen verandering in brengen met die oordoppen.
Om de stemming er toch even in te houden.
Zo dom ben ik in het echt niet, hoop ik.
Die filters van linkwitz zullen best allemaal wel kloppen, ik wil daar echt niet tegenin en zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar het is toch zo dat je drivers daar echt niet beter van worden.
Je kunt filteren wat je wil, maar daar gaat de kwaliteit echt niet drastisch op vooruit.
Het gebruikte drivertje in deze koptelefoon maakt veel meer uit dan filteren op de bestaande driver van Beyer.
Dat is eigenlijk het punt wat ik wil maken, al had ik zelf nooit verwacht dat dit zo goed zou klinken.
Voor 30 euro klinkt het nu puik, dat is toch te gek voor woorden.
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Heb je gezien hoe groot het amplitudeverschil is wat de notch van Linkwitz maakt? Heb je ook gelezen waarom ie dat doet?Theduboracle schreef:Je kunt filteren wat je wil, maar daar gaat de kwaliteit echt niet drastisch op vooruit.
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Lezen is zijn sterkste kant niet (dyslectisch)Ronkel schreef:Heb je gezien hoe groot het amplitudeverschil is wat de notch van Linkwitz maakt? Heb je ook gelezen waarom ie dat doet?
Dat houd niet in dat er niet nagedacht kan worden, i.p.v. wat in de ruimte te L^ll*n.
Je beweerd iets, en er word op gereageerd, dan krijg je ook antwoorden, of dat vervolgens de juiste zijn??
- Theduboracle
- Berichten: 830
- Lid geworden op: za 23 aug 2008, 12:07
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Ja ja, ik heb het even gelezen.Ronkel schreef:Heb je gezien hoe groot het amplitudeverschil is wat de notch van Linkwitz maakt? Heb je ook gelezen waarom ie dat doet?Theduboracle schreef:Je kunt filteren wat je wil, maar daar gaat de kwaliteit echt niet drastisch op vooruit.
Dat je gehoorgang dus ergens ook resoneert of dempt waardoor je een dal krijgt, en verdere dalen in diverse in-earphones.
Het gaat wel heel ver, gelukkig kan ik aan mijn headphone niet zo een dal ontdekken, maar die zit ook niet in mijn oor natuurlijk.
Mochten de andere visaton speakertjes minder klinken "dan die ik al heb" is zo een filter wel een uitkomst om het laag omhoog te halen als dat mogelijk is, maar dat zal wel toch ?
Maar berekenen kan ik dat niet, zoveel verstand heb ik er niet van.
Ik heb gisteren 3 van de 4 bas gaatjes dichtgemaakt trouwens, een lichtelijk basreflex effect is te merken maar het is nog niet hard genoeg.
Ik zie mij al een klein bas reflex kastje tunen voor die andere speakers, gegevens ontbreken om dat te bereken.
Ik wou dat ze al binnen waren.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Je manier van doen heeft niets met dyslexie te maken. Je hebt het er over dan mensen doen alsof ze God zijn, terwijl ik niemand ken die zo tevreden is over z'n gepruts als jij. Heb je wel eens nagedacht over hoe een baspijpje werkt, afstemmen, luchtmassa etc.
Ik zou willen dat we een knop hadden zoals bij Holland's got talent en dat dan wanneer een ruime meerderheid zich echt stoort diegene eruit vloog. Zou dat niet heerlijk zijn? Ik heb inmiddels mijn wensen al bij een mod kenbaar gemaakt.
Succes met de kokonuts!
Ik zou willen dat we een knop hadden zoals bij Holland's got talent en dat dan wanneer een ruime meerderheid zich echt stoort diegene eruit vloog. Zou dat niet heerlijk zijn? Ik heb inmiddels mijn wensen al bij een mod kenbaar gemaakt.
Succes met de kokonuts!
Re: High-End headphone modification (zelfbouw modificatie)
Walt schreef:Knap staaltje werk!
Groetjes Walter
Dat meen je niet.
Zonde van die mooie koptelefoons.
Vind het echt prutsen, helemaal verziekt zijn ze.
En dan druk ik me netjes uit
Vroeger had ik een mooie Sennheiser, type weet ik niet meer maar zat een mooi geluid in.
Enkel het foam ging verteren maar die kun je makkelijk vervangen.
Je moet wel een heel goed stel luidsprekers hebben staan die beter klinken.

