Waar ik mee blijf worstelen is een goed 6 db filter.
Altijd willen ze je dure filter onderdelen verkopen omdat je deze voor een 12 dub filter in serie moet zetten.
Naar mijn mening is een 6 db filter ergens beter omdat de speakers dan acoustisch meer als een enkel geheel klinken.
Een 3 weg geniet niet mijn voorkeur in die optiek.
Maar wat is nou een goed, 6 db filter ?
Namelijk maar 2 mogelijkheden, de eerste is zonder dure filter componenten omdat het over parallel aansluiten gaat en de tweede is met dure filter componenten omdat het over serie gaat.
Wat denken de nurds hiervan om het zo maar te zeggen.
Is het ergens ook zo dat je een spoel nooit parallel mag zetten ivm de ohmse weerstand en dat je dan altijd een condensator in serie moet zetten ?
Dat is waar ik dan aan denk.
Wat is het beste om kwaliteits verlies te voorkomen door filter componenten.
Het lijkt mij een domme vraag, maar toch zou ik graag weten wat ervan gedacht wordt.
Is het hierom dat veel geld verdient wordt met dure filter componenten terwijl het in de juiste filosofie geeneens nodig is.
Ik ben gewoon benieuwt wat de reacties zijn.
Hifi 6db filter
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Re: Hifi 6db filter
Dat z.g.n. "Hifi-filter" is vast een verzinsel, want zelfs Linkwitz zal begrijpen dat zoiets onmogelijk werkt: zie onderstaand equivalente schema.
- Soundexcel
Ik heb soms echt het gevoel dat je ons gewoon aan het pesten bent......
- Theduboracle
Achterlijk en runderlijk dom, van mij, excuus.Marp schreef:Dat z.g.n. "Hifi-filter" is vast een verzinsel, want zelfs Linkwitz zal begrijpen dat zoiets onmogelijk werkt: zie onderstaand equivalente schema.
Hoe een schema je voor de gek houd, alles komt gewoon parallel, tuurlijk.
Had ook een glaasje teveel op misschien.
Als pesten was het ook niet bedoelt.
Ik schaam mij weer dood
Verwijder de onzin maar weer snel.
De arrogantie om je eigen verzinsel als hifi-filter te bestempelen en de bewezen oplossing als pseudo-wetenschap is opvallend. Een goede reden om dit draadje te laten staan.