te weinig inangen op m`n dac......
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
te weinig inangen op m`n dac......
ik ben in het bezit van een parasound da/c 1600,echt een prachtige dac maar met slechts 1 coaxiale ingang.................
nu zou ik er graag minimaal 2 ingangen bij willen hebben....................
is hier een verantwoorde oplossing voor te koop,of is het ook zelf te maken?
of is het helemaal niet aan te raden?
er zitten 2 toslink aansluitingen op,aes/ebu en coaxiaal.....
coaxiaal naar de streamer en aes naar het loopwerk.
nu zou ik er graag minimaal 2 ingangen bij willen hebben....................
is hier een verantwoorde oplossing voor te koop,of is het ook zelf te maken?
of is het helemaal niet aan te raden?
er zitten 2 toslink aansluitingen op,aes/ebu en coaxiaal.....
coaxiaal naar de streamer en aes naar het loopwerk.
Re: te weinig inangen op m`n dac......
Eventueel mux unit erbij: http://www.twistedpearaudio.com/digital/cs8416mux.aspx
Re: te weinig inangen op m`n dac......
Heb ik het goed als ik zeg dat er het een en ander aan de DAC gemodifceerd is ?
Sommige van die condensatoren en elco's zitten zo scheef, da's volgens mij niet origineel.
Volgens mij zou je met een printje met een paar relais wel een paar extra ingangen moeten kunnen maken ?
Die zou je dan paralel aan de bestaande ingang kunnen zetten (vermoed ik.)
Er zullen mischien wat weerstandjes bij moeten voor de juiste afsluitimpendantie maar niet veel meer, lijkt me zo.
Je zou dat zwevend met een brugje van aluminium hoekprofiel kunnen monteren, boven de hoofdprint
Had je al een gedachte hoe je dat dan omschakeld ?
Sommige van die condensatoren en elco's zitten zo scheef, da's volgens mij niet origineel.
Volgens mij zou je met een printje met een paar relais wel een paar extra ingangen moeten kunnen maken ?
Die zou je dan paralel aan de bestaande ingang kunnen zetten (vermoed ik.)
Er zullen mischien wat weerstandjes bij moeten voor de juiste afsluitimpendantie maar niet veel meer, lijkt me zo.
Je zou dat zwevend met een brugje van aluminium hoekprofiel kunnen monteren, boven de hoofdprint
Had je al een gedachte hoe je dat dan omschakeld ?
Re: te weinig inangen op m`n dac......
omschakelen mag van mij gewoon met een keuze schakelaar.
en nee,er is niet(lees nog!
)gemodificeerd aan deze dac.
en nee,er is niet(lees nog!
Re: te weinig inangen op m`n dac......
Ik geloof er geen bal van!dre schreef:en nee,er is niet(lees nog!)gemodificeerd aan deze dac.
Re: te weinig inangen op m`n dac......
zijn niet eens mijn foto`s!
als je goed kijkt zitten ze over nog kleinere mkp`s gemonteerd,misschien dat ze daarom zo scheef staan.
als je goed kijkt zitten ze over nog kleinere mkp`s gemonteerd,misschien dat ze daarom zo scheef staan.
Re: te weinig inangen op m`n dac......
Het zal wel kunnen, maar dan zal je redelijk moeten verbouwen. De grote crystal chip op de onderste pcb is de spdif ontvanger. Maar er zal wel één en ander omheen zitten. Ik zie b.v. een oscillator in de buurt zitten, wat niet normaal is (zilveren blokje). Een betere foto van dat stuk aub.
Een externe oplossing is dan eenvoudiger, maar je hebt dan een oplossing met 2 spdif receivers en een transmitter ertussen (receive-transmit-receive).
Wellicht wat meer jitter (al geeft die oscillator aan dat er wellicht een oplossing is gekozen in de dac, waarbij de gerecoverde klok van spdif niet wordt gebruikt. Wat betekent dat je af en toe samples mist of dubbel hebt). Misschien ook niet. Zou je naar de marketing praat moeten kijken die bij deze dac hoort. En dus een betere foto.
Een externe oplossing is dan eenvoudiger, maar je hebt dan een oplossing met 2 spdif receivers en een transmitter ertussen (receive-transmit-receive).
Wellicht wat meer jitter (al geeft die oscillator aan dat er wellicht een oplossing is gekozen in de dac, waarbij de gerecoverde klok van spdif niet wordt gebruikt. Wat betekent dat je af en toe samples mist of dubbel hebt). Misschien ook niet. Zou je naar de marketing praat moeten kijken die bij deze dac hoort. En dus een betere foto.
Re: te weinig inangen op m`n dac......
Oh, je hebt een foto van het web gehaald...
Wel raar, je schrijft dat je maar een ingang hebt, maar volgens de Parasound user manual moeten er in totaal 4 zijn. RCA, Toslink (optisch), AES/EBU op XLR en AT&T. (geen idee wat dat laatste is.)
Of heb je soms een ander type ?
Wel raar, je schrijft dat je maar een ingang hebt, maar volgens de Parasound user manual moeten er in totaal 4 zijn. RCA, Toslink (optisch), AES/EBU op XLR en AT&T. (geen idee wat dat laatste is.)
Of heb je soms een ander type ?
Re: te weinig inangen op m`n dac......
lezen ray!ik ben in het bezit van een parasound da/c 1600,echt een prachtige dac maar met slechts 1 coaxiale ingang.................
nu zou ik er graag minimaal 2 ingangen bij willen hebben....................
en bedankt voor het afkraken van mijn prachtige dac!
Re: te weinig inangen op m`n dac......
Waar schrijf ik dan iets afkrakends over jouw DAC ?
Ik probeer alleen maar te helpen !
Ik probeer alleen maar te helpen !
Re: te weinig inangen op m`n dac......
ray5150 schreef:Waar schrijf ik dan iets afkrakends over jouw DAC ?![]()
Ik probeer alleen maar te helpen !
maak je niet dik,was maar een geintje!Heb ik het goed als ik zeg dat er het een en ander aan de DAC gemodifceerd is ?
Sommige van die condensatoren en elco's zitten zo scheef, da's volgens mij niet origineel.
dus met een paar kwaliteits relais moet het wel gaan lukken dus.
ik ben echt een leek,dus zou iemand willen aangeven welke relais daar geschikt voor zijn?
- paulebappie
- Berichten: 236
- Lid geworden op: ma 03 dec 2007, 19:03
