Zonde om zulke (dure) drivers in een kastje van Gamma mdf te stoppen omwille van een paar tientjes....
Just my 2cts
Moderator: Beheerdersteam
Nee dré zo slecht is het niet wat Walt doet , een kleine toevoeging is goed genoeg .dre schreef:dus je bouwt liever een matige kast omdat je dan naar de gamma kan......![]()
het mdf bij de gamma is ook nog eens light mdf,bijna het meest waardeloze wat je kan krijgen.......
weet je wat:veel plezier!
jammer dat er geen meting zijn gemaakt van diverse diktes mdf , maar het geeft goed weer dat 18mm voldoende is MITS je er nog wat erbij doet en of maakt en niet dat je het alleen moet zoeken in een dikkere houtsoort .
Ha Walter, dat is natuurlijk onzin dat ik je niet zou helpen.Walt schreef:Hallo Bas,
Dat is intressante informatie.
Toch wil ik hier niet al te eigenwijs zijn. Inderdaad mag de kast straks niet het zwakke punt worden en Jeroens goede filterwerk verpestenSterker nog, als ik een slappe kast ga maken, denk ik dat Jeroen niet eens wil helpen met het filter...
Nu is 18mm MDF dus duidelijk niet genoeg, maar zou ik dit niet kunnen gebruiken puur voor de buitenkasten? En dan de wanden inderdaad van binnen bekleden met een extra laag materiaal en daarop dan nog 4mm bitumen.
EDIT: ik heb in de Hobbyhifi inderdaad wel eens gezien dat ze dikke plavuizen in de kast op de wanden lijmen... Dat is simpel en doeltreffend EN bij de GAMMA te krijgen Dre!![]()
Groetjes Walter
Zeg, geen reclame maken voor ons hè. We hebben het al druk genoegdre schreef:of een afspraak maken bij: http://www.punt-interieurbouw.nl/