Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Ook ik ben bij de luisterdag geweest.
Daarom nu besloten ook aan te melden voor het forum.
Het was de eerste keer dat ik naar een dergelijk iets ben geweest.
Ik vond het erg leuk om mee te maken, hoe mensen speakers maken en naar elkaars creaties zitten te luisteren.
De leden waardoor ik er zaterdag bij was zijn Joland en TubeHead, bijde ken ik via een auto-tuning-gerelateerd forum.
Ik ken ze al vele jaren, dus daarom eens mee gegaan naar Beetsterzwaag.
Zelf ben ik door Joland erg enthousiast gemaakt om ook zelf een speakerset te maken.
Dat komt goed uit, omdat ik binnenkort op mezelf ga, dan kan mijn eerste set gaan maken.
Ik ben nog wel aan het kijken hoe/wat te gaan maken, in ieder geval iets low-budget, altijd leuker dan zelf een set kopen bij een winkel.
(als het geluid dat niet is dan is het maken an sich ook wel leuk denk ik zo).
***ik zal me ook even voorstellen bij het topic wat er voor bedoeld is***
Daarom nu besloten ook aan te melden voor het forum.
Het was de eerste keer dat ik naar een dergelijk iets ben geweest.
Ik vond het erg leuk om mee te maken, hoe mensen speakers maken en naar elkaars creaties zitten te luisteren.
De leden waardoor ik er zaterdag bij was zijn Joland en TubeHead, bijde ken ik via een auto-tuning-gerelateerd forum.
Ik ken ze al vele jaren, dus daarom eens mee gegaan naar Beetsterzwaag.
Zelf ben ik door Joland erg enthousiast gemaakt om ook zelf een speakerset te maken.
Dat komt goed uit, omdat ik binnenkort op mezelf ga, dan kan mijn eerste set gaan maken.
Ik ben nog wel aan het kijken hoe/wat te gaan maken, in ieder geval iets low-budget, altijd leuker dan zelf een set kopen bij een winkel.
(als het geluid dat niet is dan is het maken an sich ook wel leuk denk ik zo).
***ik zal me ook even voorstellen bij het topic wat er voor bedoeld is***
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Lars Oosterveen schreef:Ook ik ben bij de luisterdag geweest.
Daarom nu besloten ook aan te melden voor het forum.
Het was de eerste keer dat ik naar een dergelijk iets ben geweest.
Ik vond het erg leuk om mee te maken, hoe mensen speakers maken en naar elkaars creaties zitten te luisteren.
De leden waardoor ik er zaterdag bij was zijn Joland en TubeHead, bijde ken ik via een auto-tuning-gerelateerd forum.
Ik ken ze al vele jaren, dus daarom eens mee gegaan naar Beetsterzwaag.
Zelf ben ik door Joland erg enthousiast gemaakt om ook zelf een speakerset te maken.
Dat komt goed uit, omdat ik binnenkort op mezelf ga, dan kan mijn eerste set gaan maken.
Ik ben nog wel aan het kijken hoe/wat te gaan maken, in ieder geval iets low-budget, altijd leuker dan zelf een set kopen bij een winkel.
(als het geluid dat niet is dan is het maken an sich ook wel leuk denk ik zo).
***ik zal me ook even voorstellen bij het topic wat er voor bedoeld is***
Nou je hebt een Low budget ML TQWT kunnen beluisteren
met Senon DY-811U Fullrange speaker
in de Breeze TL zou die ook niet misstaan
heb nog geen parameters kunnen vinden jammmer genoeg ±'
plaatje
- Bijlagen
-
- Senon
- dy-811u-fullrange-speaker.jpg (10.39 KiB) 808 keer bekeken
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Hoi allen,
Het was een interessante dag.
De twee fullrangespeakers klonken heel relaxed, daarvan was ik onder de indruk.
Het was jammer dat mijn iPad niet harder wilde op de Orions; schijnt zo bedacht te zijn ivm europese regelgeving.
Leuk om eens zo'n dag mee te maken.
Het was een interessante dag.
De twee fullrangespeakers klonken heel relaxed, daarvan was ik onder de indruk.
Het was jammer dat mijn iPad niet harder wilde op de Orions; schijnt zo bedacht te zijn ivm europese regelgeving.
Leuk om eens zo'n dag mee te maken.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Welke was dat dan precies?weidok schreef:Nou je hebt een Low budget ML TQWT kunnen beluisteren
met Senon DY-811U Fullrange speaker
in de Breeze TL zou die ook niet misstaan
heb nog geen parameters kunnen vinden jammmer genoeg ±'
Ik ben totaal niet thuis in namen, merken en typen.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Ik zal binnenkort de parameters meten van de Senon zodra mijn meet-systeem weer operationeel is en de driver een flink aantal uren heeft ingespeeld.
Voorlopig laat ik ze in deze kasten en zal er een supra baffle voor maken waar ook een tweeter in geplaatst kan worden.
Rudy
Voorlopig laat ik ze in deze kasten en zal er een supra baffle voor maken waar ook een tweeter in geplaatst kan worden.
Rudy
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Lars Oosterveen schreef:Welke was dat dan precies?weidok schreef:Nou je hebt een Low budget ML TQWT kunnen beluisteren
met Senon DY-811U Fullrange speaker
in de Breeze TL zou die ook niet misstaan
heb nog geen parameters kunnen vinden jammmer genoeg ±'
Ik ben totaal niet thuis in namen, merken en typen.
de onderste links is de Low budget ML TQWT
plaatje
- Bijlagen
-
- plaatje
- P1050920.jpg (33.26 KiB) 731 keer bekeken
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Inderdaad eerst de Buizen 300B van Dalojan, toen de LM 4780, en de kroon, De beunbak van buishoofd.

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Hehe.. wat vonden jullie eigenlijk van de klank van het versterketje ? Negatieve reacties erover ? Post ze !hannesie schreef:De beunbak van buishoofd.![]()
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Ik had juist de indruk dat het laag van jouw bak voller en wat warmer was.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Naar mijn smaak was de beunamp ook de beste combinatie met die Senon breedbanders.hannesie schreef:Ik had juist de indruk dat het laag van jouw bak voller en wat warmer was.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
hannesie schreef:Ik had juist de indruk dat het laag van jouw bak voller en wat warmer was.
Niet als hinderlijk ervaren ? Te Vol/wollig/warm ?
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
tja dat vond ik eigenlijk ookrichard schreef:Naar mijn smaak was de beunamp ook de beste combinatie met die Senon breedbanders.hannesie schreef:Ik had juist de indruk dat het laag van jouw bak voller en wat warmer was.
had ik eigenlijk na het horen van de LM 4780 amp niet verwacht !!!
en een wollig laag (geen idee hoe dat hoort !!) is mij niet opgevallen
misschien is voller en warmer wel wollig....
voor mij was deze beunamp een goede match en klonk het al met al gewooon lekker
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Ik zou er geweest zijn als ik niet de dag ervoor last van een psychose kreeg , nu heb ik al dat moois moeten missen , inmiddels gaat het ietsje beter mede door medecatie die ik neem.
Want er stonden dingen op de lijst die ik zeker had willen horen , maargoed volgende keer beter , oost nederland dan maarerbij zijn , dat duurdt nog een tijdje dus kan ik mooi rustig aan herstellen.
Want er stonden dingen op de lijst die ik zeker had willen horen , maargoed volgende keer beter , oost nederland dan maarerbij zijn , dat duurdt nog een tijdje dus kan ik mooi rustig aan herstellen.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Ik heb niet echt in de "Sweetspot" gezeten, maar het was wel direct duidelijk voor mij.TubeHead schreef:hannesie schreef:Ik had juist de indruk dat het laag van jouw bak voller en wat warmer was.
Niet als hinderlijk ervaren ? Te Vol/wollig/warm ?
Detaillering e.d. had ik even op een betere plek moeten zitten om die ervaring op te doen.
Maar voor mij was het wel duidelijk, van Pfoeee, das lekker.
Het zal dan misschien wel iets gekleurd zijn, maar dan in ieder geval lekker gekleurd.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Ah zonde dat ik dit niet eerder zag, anders had ik ook graag even langs gekomen.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Dat is niet erg, de volgende luistershow staat al weer op stapel.

