Phono voorversterker omgebouwd van RCA naar XLR
Moderator: Beheerdersteam
Phono voorversterker omgebouwd van RCA naar XLR
Zoals de titel al aangeeft heb ik mijn Sonneteer Sadley omgebouwd van RCA naar XLR op de ingang.
Maar nu komt het, er is een vaag probleem aan de hand.
Alles is goed gesoldeerd en ik heb het gecontroleerd met de multimeter, maar eenmaal aangesloten geeft hij een vreemde ratel.
Maar wat ik dus niet begrijp is dat als ik de losse aders door piep de massa en de min van zowel links als rechts met elkaar in verbinding staan?
Nog vreemder is als ik de arm van mijn platenspeler beet pak wordt de ratel zachter.
Lijkt mij een massa probleem. Maar ik kan mijn vingen niet op het probleem leggen.
Heeft er hier iemand een idee?
Ik heb er een foto en een video met geluid hieronder mee gepost.
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... 41754.jpg/
http://img828.imageshack.us/img828/972/nxj.mp4
Alvast bedankt!
Maar nu komt het, er is een vaag probleem aan de hand.
Alles is goed gesoldeerd en ik heb het gecontroleerd met de multimeter, maar eenmaal aangesloten geeft hij een vreemde ratel.
Maar wat ik dus niet begrijp is dat als ik de losse aders door piep de massa en de min van zowel links als rechts met elkaar in verbinding staan?
Nog vreemder is als ik de arm van mijn platenspeler beet pak wordt de ratel zachter.
Lijkt mij een massa probleem. Maar ik kan mijn vingen niet op het probleem leggen.
Heeft er hier iemand een idee?
Ik heb er een foto en een video met geluid hieronder mee gepost.
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... 41754.jpg/
http://img828.imageshack.us/img828/972/nxj.mp4
Alvast bedankt!
Re: Phono voorversterker omgebouwd van RCA naar XLR
Lijkt op een aardprobleem en zit je pu arm en het chassis zelf niet aan massa. Bij veel draaitafels zit daar een aparte draad voor die je apart op de pu versterker moet aansluiten en bij weer andere wordt daar de mantel van de kabel voor gebruikt.
Dank je voor je reactie!Pjotr schreef:Lijkt op een aardprobleem en zit je pu arm en het chassis zelf niet aan massa. Bij veel draaitafels zit daar een aparte draad voor die je apart op de pu versterker moet aansluiten en bij weer andere wordt daar de mantel van de kabel voor gebruikt.
Onder in mijn arm gaat een 5-polige din.
http://www.vhaudio.com/images/furutech- ... -cable.jpg
Het zou dus inderdaad zo kunnen zijn dat de mijn arm niet aan de massa zit.
(even voor Mod spelen. ze zitten toch allemaal in Almelo...)
Tommo, je kunt de foto's ook direct hier op de site plaatsen, scheelt een hoop geklik en dergelijke.
Tommo, je kunt de foto's ook direct hier op de site plaatsen, scheelt een hoop geklik en dergelijke.
Vergeten de mantel én de XLR pluggen te aarden? (0= aarde)
Het chassisdeel, de 0 en de 2 zijn verbonden. Waarom zijn de 0 en de 2 verbonden?Jerommel schreef:Vergeten de mantel én de XLR pluggen te aarden? (0= aarde)
Als ik de phonokabel (Female minidin/SME naar 2x male XLR) door piep is er geen een ader verbonden. Ik begrijp niet waarom er in mijn voorversterker die 2 verbonden worden?
0?
In een XLR:
1 = massa
2 = hot (+)
3 = cold (-)
Bij ongebalanceerd zijn meestal 1 en 3 doorverbonden en aan massa
In een XLR:
1 = massa
2 = hot (+)
3 = cold (-)
Bij ongebalanceerd zijn meestal 1 en 3 doorverbonden en aan massa
Wat ik ben vergeten te melden is dat het lijkt alsof de aarding van mijn arm in orde is.
Het chassisdeel en het schroefje aan het einde in de arm hebben contact.
Ik weet het niet meer
Het chassisdeel en het schroefje aan het einde in de arm hebben contact.
Ik weet het niet meer
Vaak zit in de arm de groende draad aan de massa van de arm.
Deze moet los als je gebalanceerd wil gaan spelen.
Er zal dan een extra aarde draad in je arm bij getrokken moeten worden.
Stap 1 is dus eerst meten of de min van het rechter kanaal niet ook verbonden is met de aarde van je arm.
Groetjes George
Stap 1 is dus eerst meten of de min van het rechter kanaal niet ook verbonden is met de aarde van je arm.
Groetjes George
Spot on! De rechter min is inderdaad verbonden met de aarde van mijn arm.Kappa7 schreef:Vaak zit in de arm de groende draad aan de massa van de arm.
Groetjes George
Die ga ik dus los solderen en de min van mijn phonokabel aan mijn arm verbinden. Toch?
Dank! Tom
Klopt.
Waarschijnlijk zit er nu geen aarde draad in.
Deze zal je er dus bij in moeten trekken.
Kijk ook goed na of de groene draad niet op meer punten contact maakt met de arm
Zo weet ik van de TP 16 arm (Thorens) dat deze ook bij het scharnier van de armbuis vast zit en niet alleen in de headshell.
Groetjes George
Waarschijnlijk zit er nu geen aarde draad in.
Deze zal je er dus bij in moeten trekken.
Kijk ook goed na of de groene draad niet op meer punten contact maakt met de arm
Zo weet ik van de TP 16 arm (Thorens) dat deze ook bij het scharnier van de armbuis vast zit en niet alleen in de headshell.
Groetjes George
Niet alleen dat scheelt ook weer een zootje spam troep van dat imageshackray5150 schreef:(even voor Mod spelen. ze zitten toch allemaal in Almelo...)
Eindelijk weer wat tijd voor het project/probleem.
Ik heb mijn Jelco sa-250 verder open geschroeft.
Maar wat is nu het geval, alle vijf de kanalen gaan gescheiden naar de voorversterker.
(wil wel een foto plaatsen maar met zowel Firefox 10.0.2 als Internet explorer 9 werkt het bij mij niet)
De vier kanalen gaan vanaf het element naar de basis van de arm en pas daar komt er een aparte massa bij.
De massa komt niet in aanraking met een van de andere kanalen zoals eerder gedacht.
Pas bij de voorversterker lijkt het dus fout te gaan...
Iemand een idee?!?
Maar wat is nu het geval, alle vijf de kanalen gaan gescheiden naar de voorversterker.
(wil wel een foto plaatsen maar met zowel Firefox 10.0.2 als Internet explorer 9 werkt het bij mij niet)
De vier kanalen gaan vanaf het element naar de basis van de arm en pas daar komt er een aparte massa bij.
De massa komt niet in aanraking met een van de andere kanalen zoals eerder gedacht.
Iemand een idee?!?
Waarschijnlijk is jouw foto dan te groot qua bestandsgrootte of niet in het juiste bestandsformaat...
Volgens mij maakt het formaat niet zoveel uit want png gif en jpg mag zeker.
Maar gaat het meer over de groote in KB zoals ray al opmerkte
Maar gaat het meer over de groote in KB zoals ray al opmerkte
Dat betekend dat je bedrading in je arm in ieder geval goed zit.tommo schreef:Eindelijk weer wat tijd voor het project/probleem.
Iemand een idee?!?
Hoe heb je dan nu de XLR connectoren aangesloten op de bekabeling van de arm?
Ga er dan van uit dat
Rood R+
Groen R-
Wit L+
Blauw L-
De aarde sluit je natuurlijk niet meer via de losse draad aan maar gaat via de aarde draad van de tonearm bekabeling.
Ik heb voor de zekerheid toch meer even een mail naar de eigenaar van Sonneteer gestuurd.
Hij reageerde teleurgsteld dat zijn kinderen gemodificeerd worden... Ik kan me er iets bij voorstellen.
"Please note the Sedley has an active earth design and that in essence balances the power supply and the earth and signal line, so it is different from other products." Geen idee wat dat is maar ik begrijp hieruit dat de sadley hier niet op ontworpen is. Maar op advies van Remo het ik hem terug in orginele staat gebracht en weer aangesloten. Stukker dan dit gaat het niet worden. Links een dunnig hoog geluid plus een aardbrom en rechts niets dan een aardbrom.
Stuk dus... Is er iemand die dit leest en er voor mij naar wil kijken? En eventueel repareren
Uiteraard tegen een vergoeding als dat nodig is.
Alvast bedankt!
Hij reageerde teleurgsteld dat zijn kinderen gemodificeerd worden... Ik kan me er iets bij voorstellen.
"Please note the Sedley has an active earth design and that in essence balances the power supply and the earth and signal line, so it is different from other products." Geen idee wat dat is maar ik begrijp hieruit dat de sadley hier niet op ontworpen is. Maar op advies van Remo het ik hem terug in orginele staat gebracht en weer aangesloten. Stukker dan dit gaat het niet worden. Links een dunnig hoog geluid plus een aardbrom en rechts niets dan een aardbrom.
Stuk dus... Is er iemand die dit leest en er voor mij naar wil kijken? En eventueel repareren
Alvast bedankt!
Afgelopen zaterdag naar Lippenhuizen gereden waar mijnheer Rinsma (van de gelijknamige hifi zaak) mij geholpen heeft met mijn probleem.
Alles werkt weer naar behoren en ik mijn zonden overdenken...
Iedereen bedankt voor het reageren.
Alles werkt weer naar behoren en ik mijn zonden overdenken...
Iedereen bedankt voor het reageren.