Battle of the TL's
Moderator: Beheerdersteam
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Battle of the TL's
We hebben de suggestie al eens eerder laten vallen en willen nu dit daadwerkelijk gaan doorzetten.
The Battle of the TL
De hoofdlijn van deze dag is het fenomeen Transmissielijn (TL, ML-TL, TQWT, ML-TQWT, Hoorn)
Andere systemen zijn natuurlijk ook welkom
Datum: 21 april
Tijd: 9.30 tot 17.00
Locatie:
Annage Skûtsjesilen
Reidtûgel 5
9264 TS Earnewâld (Friesland)
website: Annage Skûtsjesilen
Parkeren kan op het parkeerterrein van de haven die links aan het begin van de inrit naar Annage ligt. Degene die spullen heeft kan met de auto tot aan het gebouw en daar uitladen, daarna wel graag de auto naar het parkeerterrein ivm de beperkte ruimte.
We hebben de beschikking over een aantal ruimtes, of we alle ruimtes gaan gebruiken hangt af van aantal deelnemers.
Alle voorzieningen zijn aanwezig, we gaan nog met de eigenaar om tafel voor de verzorging van de innerlijke mens.
Als er mensen zijn die graag een meting van hun speakers willen kunnen we dit verzorgen, evt is er meet apparatuur aanwezig (DAAS en/of ARTA).
Rudy
The Battle of the TL
De hoofdlijn van deze dag is het fenomeen Transmissielijn (TL, ML-TL, TQWT, ML-TQWT, Hoorn)
Andere systemen zijn natuurlijk ook welkom
Datum: 21 april
Tijd: 9.30 tot 17.00
Locatie:
Annage Skûtsjesilen
Reidtûgel 5
9264 TS Earnewâld (Friesland)
website: Annage Skûtsjesilen
Parkeren kan op het parkeerterrein van de haven die links aan het begin van de inrit naar Annage ligt. Degene die spullen heeft kan met de auto tot aan het gebouw en daar uitladen, daarna wel graag de auto naar het parkeerterrein ivm de beperkte ruimte.
We hebben de beschikking over een aantal ruimtes, of we alle ruimtes gaan gebruiken hangt af van aantal deelnemers.
Alle voorzieningen zijn aanwezig, we gaan nog met de eigenaar om tafel voor de verzorging van de innerlijke mens.
Als er mensen zijn die graag een meting van hun speakers willen kunnen we dit verzorgen, evt is er meet apparatuur aanwezig (DAAS en/of ARTA).
Rudy
Laatst gewijzigd door RumoH op wo 15 aug 2012, 15:16, 8 keer totaal gewijzigd.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Deelnemers
1. Rudy (RumoH)
2. Gerjan
3. Wigbert ?
4. Sietse
5. Weidok ?
6. Niko
7. TubeHead
8. RobertD
9. Bart-Jan
10. FR_Aad
Apparatuur
Amps
- Magnat MA-800 (Rudy)
- Arcam FMJ (Gerjan)
- Music Angel EL34SE (Rudy)
- Beun amp (TubeHead)
- EL84Se (RobertD)
- Arcam FMJ eindtrap met O3ENE preamp (Gerjan/Rudy)
Bronnen
- Philips DVD963SA (Rudy)
- Logitech Squeezebox (Rudy)
- Arcam FMJ (Gerjan)
- CD5000 met buizentrap (Bart-Jan)
- laptop met arcam DAC (Gerjan)
- laptop met Beresford 7250 DAC (Rudy)
Luidsprekers
- DaX² (2 sets met verschillende filters) -- ML-TL met Audax HM130Z12 + Mundorf AMT1908 (Rudy)
- DaX² (2 sets met verschillende filters) -- ML-TL met Audax HM130Z12 + Mundorf AMT1908 (Gerjan)
- MissionT -- ML-TL (LBVS kast met Mission CP-168 + HiVi K1 (Rudy/Gerjan/Wigbert)
-Side Loaded TL -- (Sietse)
- ? Breezer TL -- (Weidok)
- ? Budget TQWT -- TQWT Senon DY811U (Weidok)
- Budget TQWT -- TQWT Senon DY811U (FR_Aad)
- ? Budget MLTL -- ML-TL Senon DY811U (Weidok)
- Frugel Horn MK3 met Alpair 7 -- Rudy
- 'Kleine Duiveltjes' -- Bart-Jan
- F.A.S.T. /TL Litle Big Box. -- Niko
- Ga voor Goud
- CT222TL
- Needle Coax
1. Rudy (RumoH)
2. Gerjan
3. Wigbert ?
5. Weidok ?
6. Niko
7. TubeHead
8. RobertD
9. Bart-Jan
10. FR_Aad
Apparatuur
Amps
- Magnat MA-800 (Rudy)
- Arcam FMJ (Gerjan)
- Music Angel EL34SE (Rudy)
- Beun amp (TubeHead)
- EL84Se (RobertD)
- Arcam FMJ eindtrap met O3ENE preamp (Gerjan/Rudy)
Bronnen
- Philips DVD963SA (Rudy)
- Logitech Squeezebox (Rudy)
- Arcam FMJ (Gerjan)
- CD5000 met buizentrap (Bart-Jan)
- laptop met arcam DAC (Gerjan)
- laptop met Beresford 7250 DAC (Rudy)
Luidsprekers
- DaX² (2 sets met verschillende filters) -- ML-TL met Audax HM130Z12 + Mundorf AMT1908 (Rudy)
- DaX² (2 sets met verschillende filters) -- ML-TL met Audax HM130Z12 + Mundorf AMT1908 (Gerjan)
- MissionT -- ML-TL (LBVS kast met Mission CP-168 + HiVi K1 (Rudy/Gerjan/Wigbert)
-
- ? Breezer TL -- (Weidok)
- ? Budget TQWT -- TQWT Senon DY811U (Weidok)
- Budget TQWT -- TQWT Senon DY811U (FR_Aad)
- ? Budget MLTL -- ML-TL Senon DY811U (Weidok)
- Frugel Horn MK3 met Alpair 7 -- Rudy
- 'Kleine Duiveltjes' -- Bart-Jan
- F.A.S.T. /TL Litle Big Box. -- Niko
- Ga voor Goud
- CT222TL
- Needle Coax
Laatst gewijzigd door RumoH op di 10 apr 2012, 15:59, 11 keer totaal gewijzigd.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Indeling
Ruimte 1
- Frugel Horn -- Rudy
Ruimte 2
- DAX² -- Rudy
- DAX² -- Gerjan
Ruimte 3
- Kleine duiveltjes -- Bart-Jan
Heeft iemand misschien ook een voorkeur, of gaan we dit helemaal niet van te voren indelen en zien we op de dag zelf wel?
Ruimte 1
- Frugel Horn -- Rudy
Ruimte 2
- DAX² -- Rudy
- DAX² -- Gerjan
Ruimte 3
- Kleine duiveltjes -- Bart-Jan
Heeft iemand misschien ook een voorkeur, of gaan we dit helemaal niet van te voren indelen en zien we op de dag zelf wel?
Laatst gewijzigd door RumoH op di 10 apr 2012, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Laat ik het zo zeggen dat het de bedoeling is om zoveel mogelijk met TL's te komen
Re: Battle of the TL's
Geweldig.. ik neem mee een ML-TQWT , ML-TL en Breezer-TL (?)...
Breezer TL moet nog gebouwd...
op dit moment geen goed werkende versterker..
draai nu met LoBONobox op Omnes Audio 4 kanaals actief T amp'je
Breezer TL moet nog gebouwd...
op dit moment geen goed werkende versterker..
draai nu met LoBONobox op Omnes Audio 4 kanaals actief T amp'je
Re: Battle of the TL's
Zal m'n best doen. Dan komen de side loaded TL's de boel op stelten zetten.

Re: Battle of the TL's
28 april komt mij het beste uit
Meetkamer ?? super idee
Als het lukt de Senon FR en Monacors woofers te meten op een openbaffle !!
Meetkamer ?? super idee
Als het lukt de Senon FR en Monacors woofers te meten op een openbaffle !!
Re: Battle of the TL's
Tja, de bewoners daar maar ff waarschuwen. Maar die zijn wel wat gewend hoor, met die stinkfabriek daar. (verwerking dode dieren)ovni schreef:Rokende TL'sSietse komt heus wel
Overigens Sumar is in het nederlands Suameer en licht vlak bij Burgum = Bergum.
Re: Battle of the TL's
Misschien wel leuk als dan ik mijn Budget TQWT ook meeneem.
Ik ga na mijn vakantie kijken of ik de cirkelzaag in de huidige kasten ga zetten of weer nieuw maak. (huidige zijn 36mm te breed, sukkel die ik ben)
Ik ben na jullie berichten over Beesterswaag wel benieuwd wat er met verschillende versterkers uit de TL'en komt.
Overigens, op Google Maps is het gewoon Sumar.
Aad
Ik ga na mijn vakantie kijken of ik de cirkelzaag in de huidige kasten ga zetten of weer nieuw maak. (huidige zijn 36mm te breed, sukkel die ik ben)
Ik ben na jullie berichten over Beesterswaag wel benieuwd wat er met verschillende versterkers uit de TL'en komt.
Overigens, op Google Maps is het gewoon Sumar.
Aad
Re: Battle of the TL's
Klopt, maar die vertalingen slaan zo af en toe ook nergens op vind ik.
Maar ik schreef het even voor de eventuele niet Friezen.
Maar ik schreef het even voor de eventuele niet Friezen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Leuk initiatief... ga ik even volgen. Als ik kan kom ik luisteren. Zal ik nog een setje Klonatines meenemen?
Re: Battle of the TL's
Zal vast wel kunnen ?RobertD schreef:Zal ik nog een setje Klonatines meenemen?
Rudy heb je al een datum ?
Zouden de Senon FR TL uitvoeringen met deMusic Angel buizenamp matchen ?
Wat denk je... anders neem ik de Accuphase wel mee als die
op tijd gerepareerd kan worden
Als het een beetje mee zit hoop ik ook de openbaffle's
met de Monacor SPP250 woofers klaar te hebben..
Kunnen we daar een Senon in schroeven..
en misschien wat metingen doen ???
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Ik denk dat het 21 april wordt omdat 28 april problematisch wordt ivm het lange weekend. Er zijn nl bands die het lange weekend willen gebruiken voor opnames.
Eventueel wijken we uit naar een ander adres.
Ruud
Eventueel wijken we uit naar een ander adres.
Ruud
Re: Battle of the TL's
21 april past mij achteraf ook beter..RumoH schreef:Ik denk dat het 21 april wordt omdat 28 april problematisch wordt ivm het lange weekend. Er zijn nl bands die het lange weekend willen gebruiken voor opnames.
Eventueel wijken we uit naar een ander adres.
Ruud
Re: Battle of the TL's
21 april ? Dan heb ik een gaatje vrij. ( onder voorbehoud)
Zie dat de Senon driver er weer bij zijn. Dus dan wil ik de beun bak wel weer mee nemen.
Zie dat de Senon driver er weer bij zijn. Dus dan wil ik de beun bak wel weer mee nemen.
Laatst gewijzigd door TubeHead op za 03 mar 2012, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Battle of the TL's
super ....TubeHead schreef:21 april ? Dan heb ik een gaatje vrij.
Zie dat de Senon driver er weer bij zijn. Dus dan wil ik de beun bak wel weer mee nemen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
21 April lukt mij waarschijnlijk ook wel.
Ik kan mijn kleine EL84 SE versterkertje ook meenemen. Klein maar dapper, hebben we in Breda gehoord.
Welke bronnen komen er mee?
Ik kan mijn kleine EL84 SE versterkertje ook meenemen. Klein maar dapper, hebben we in Breda gehoord.
Welke bronnen komen er mee?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
ik zet t in m'n agenda, maar acht de kans dat ik kan niet al te hoog in. Ik kan wel t e.e.a. meenemen qua TL natuurlijk: bv de Ga voor Goud, Needle Coax, CT222TL, etc, enz
Als ik niet kan, maar mocht er a) iemand anders uit deze regio gaan die wat mee kan nemen en b) er behoefte is kan ik wel wat TL's ter beschikking stellen.
Als ik niet kan, maar mocht er a) iemand anders uit deze regio gaan die wat mee kan nemen en b) er behoefte is kan ik wel wat TL's ter beschikking stellen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Ik heb 21 april vastgezet in mijn agenda.
HenkJan, ik rijd in een Toyota Prius, als die TL's van jou niet al te groot zijn, kan ik er wel wat meenemen. (Mag er dan thuis even mee spelen
)
Ik kan mijn Klonatines meenemen, tenzij ik de speakers van HenkJan ga meenemen.
Verder heb ik uiteraard mijn buizenversterkertje(s) en eventueel een Gainclone.
HenkJan, ik rijd in een Toyota Prius, als die TL's van jou niet al te groot zijn, kan ik er wel wat meenemen. (Mag er dan thuis even mee spelen
Ik kan mijn Klonatines meenemen, tenzij ik de speakers van HenkJan ga meenemen.
Verder heb ik uiteraard mijn buizenversterkertje(s) en eventueel een Gainclone.
- corto maltese
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 9:43
- Locatie: santpoort
- Contacteer:
Re: Battle of the TL's
Wat een goede idee Rudy. Ik ben er ook bij, met mijn nieuwe F.A.S.T. /TL Litle Big Box.
Allen ik kan niet op 14 April, wel op 21.
Niko
Allen ik kan niet op 14 April, wel op 21.
Niko

