Zie hier een draadje
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... w=previous
Misschien kan je er wat mee.
Riaa van buizen phono controleren
Moderator: Beheerdersteam
Re: Riaa van buizen phono controleren
Ja, die wacky mini jacks zijn eigenlijk de enige makke aan dat kaartje. Ik heb het destijds ook in een alu Hammond kastje gezet met cinch aansluitingen. Maar verder geen modificaties gedaan, is voor meten tamelijk zinloos.
N.B. Hoewel dat kaartje opgegeven is als 24b/96KHz kun je die sample frequentie alleen gebruiken bij alleen afspelen OF opnemen. Bij meten waarbij je tegelijkertijd afspeelt en opneemt, is de hoogste sample frequentie beperkt tot 48 kHz (maar kun je wel 24bit resolutie gebruiken).
N.B. Hoewel dat kaartje opgegeven is als 24b/96KHz kun je die sample frequentie alleen gebruiken bij alleen afspelen OF opnemen. Bij meten waarbij je tegelijkertijd afspeelt en opneemt, is de hoogste sample frequentie beperkt tot 48 kHz (maar kun je wel 24bit resolutie gebruiken).
Re: Riaa van buizen phono controleren
Heb het kaartje in een mooie buizing met cinch aansluitingen gemaakt
dus ik ga proberen wat te gaan meten.
Zoals mij verteld moet ik in de FR2 mode gaan meten maar hoe ( met welke waardes en signaal type ) moet ik de signaal generator instellen ?
Zoals mij verteld moet ik in de FR2 mode gaan meten maar hoe ( met welke waardes en signaal type ) moet ik de signaal generator instellen ?