Inderdaad, je hebt gelijk.Ah!buis schreef:Maar hiero![]()
Anne
Maar dat heb ik niet bedacht...
Dat komt regelrecht uit een Elektuur PDF...
(om precies te zijn : "De Audio Collection CD-Rom.)
Moderator: Beheerdersteam
Inderdaad, je hebt gelijk.Ah!buis schreef:Maar hiero![]()
Anne
Mocht je dat dan wel vertonen ze zijn bij ElektOr nogal op de centenDat komt regelrecht uit een Elektuur PDF...![]()
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand hommeles gaat maken over een printscreen van een R en een C...Ah!buis schreef:Mocht je dat dan wel vertonen ze zijn bij ElektOr nogal op de centen.
Schande[ja, Anne. je elko's staan verkeerd om...]
Ik heb ook het idee dat PSU designer veel beter werkt bij hoge spanningen en lage stromen (buizenversterkers dus).ray5150 schreef:Ben ook even aan het tekenen geweest.
Dat PSU designer snap ik geen bal van, veels te ingewikkeld voor mij...![]()
dat laatste is geen echte reden natuurlijkOkki schreef:Waarom gebruik je zekeringen in de secundaire kant? In de originele Pass versterkers (Aleph en X series) wordt dat ook niet gedaan.
Ik vind er wel iets voor te zeggen om er zekeringen tussen te zetten, gezien de forse stromen, kan de minste fout tot flinke problemen leiden.Henkjan schreef:dat laatste is geen echte reden natuurlijkOkki schreef:Waarom gebruik je zekeringen in de secundaire kant? In de originele Pass versterkers (Aleph en X series) wordt dat ook niet gedaan.lijkt mij wel handig, zo kan je de zekering afstemmen op de componenten "stroomafwaarts" zodat een sluitinkje daar niet leidt tot schade
Ik denk dat wel een beetje onpraktisch is qua montage op een Faston brugcel :b_force schreef:Waarom trouwens niet C'tjes parallel aan de diodes (wat je normaal altijd wel ziet bij deftige voedingen)?
Omdat Rudy zei dat ze geen nut hadden ?MxTheo schreef:Waarom R1 en R3 weg?
Deze weerstanden dempen de schakelpulsen (oplaadstroom) van de dioden.
Ik heb het over 47-100nF parallel aan de diodesray5150 schreef:Ik denk dat wel een beetje onpraktisch is qua montage op een Faston brugcel :b_force schreef:Waarom trouwens niet C'tjes parallel aan de diodes (wat je normaal altijd wel ziet bij deftige voedingen)?
Het gaat er dan gauw nogal raar uitzien, op een printje is een ander verhaal, maar dat is een beetje moelijk met zulke enorme elko's
Snubber-C's toch?b_force schreef:Waarom trouwens niet C'tjes parallel aan de diodes (wat je normaal altijd wel ziet bij deftige voedingen)?
Da's nou het 'mooie' van een klasse-A-versterker. De belasting is constant.b_force schreef:Met R1 en R2 maak je trouwens de voeding wel meer belastingsafhankelijk.
Anders gezegd, wanneer de belasting groter is, zal er een grotere spanningsdeling vormen.