Onderdelen:
DIR9001 receiver chip
TDA1543 DAC
optisch in
coax in
Past op een halve eurokaart
Voeding met externe 12V adapter
Binnenkort meer info
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Het is idd 3.3V, maar de jpeg is een beetje slecht. de punt staat er wel, maar is niet goed te zien.ray5150 schreef:Die 33 Volt moet zeker 3,3 zijn? Ikzelf zou alle haakse hoeken op 2 x 45 graden zetten.
Verder ziet het er keurig uit.
Welke fabrikant geeft gratis IC's weg?
Het staat niet alleen mooier, het is ook beter om te etsen. In rechte hoeken (90°) blijft vaak wat etsmiddel achter, waardoor het etsproces soms iets te lang doorgaat en het baantje niet altijd mooi contact kan/zal geven.sevenup schreef:Het is idd 3.3V, maar de jpeg is een beetje slecht. de punt staat er wel, maar is niet goed te zien.ray5150 schreef:Die 33 Volt moet zeker 3,3 zijn? Ikzelf zou alle haakse hoeken op 2 x 45 graden zetten.
Verder ziet het er keurig uit.
Welke fabrikant geeft gratis IC's weg?
2x45 graden staat misschien wel mooier. Zal er eens mee bezig gaan.
Bij de meeste fabrikanten kun je samples bestellen. Moet je alleen wel een bedrijfje hebben. De DIR9001 is van Texas Instruments.
Inderdaad, dit is mij destijds ook verteld op circuits-online.nl.xbake schreef:Het staat niet alleen mooier, het is ook beter om te etsen. In rechte hoeken (90°) blijft vaak wat etsmiddel achter, waardoor het etsproces soms iets te lang doorgaat en het baantje niet altijd mooi contact kan/zal geven.
Ik maak de printjes bij een collega thuis. Zelf belichten/etsen. We gaan er eerst 2 maken voor ons beide. Als hij goed werkt, kunnen we re misschien wel een paar meer maken en aanbieden voor een leuke prijs. Zal hem eens vragen of hij er zin in heeftray5150 schreef:Ben je toevallig ook van plan om meerdere printen te laten maken?
Ik weet niet of er hier meer mensen zijn die via een bedrijf in staat zijn om samples te bestellen.
prijs valt trouwens reuze mee, volgens TI zijn ze 2,65 Dollar het stuk indien je er 100 besteld.
dat is iets meer dan een Euro omgerekend.
Aangezien de TDA1543 ook 3 keer niks kost zou je voor een paar tientjes een hele leuke DAC kunnen bouwen.
(ex, voeding, kast en aansluitmateriaal natuurlijk.)
Vind die ebay ad een beetje merkwaardig.
volgens hun is de DIR9001 duurder dan de CS8412/16.
Als je al een 8412 kunt vinden kost hij enkele tientallen euro's en de 8416 krijg je voor rond de 7 euro.
Ik zei alleen dat ik de betaalde versie heb, niet hoe ik er aan ben gekomendanielv schreef:handig ik heb m gwoon gedownloadsevenup schreef:Ja, heb ik. Draai vanaf een memory stick. Kan ik hem overal meenemen...danielv schreef:heb je de betaalde versie, anders stuur ik die wel ff op;)illegaal
sst
![]()