Aan de foto te zien is hij juist weer verder eraan gegaan ?Okki schreef:@Duck TwacyMag ik hieruit opmaken dat jij eventueel ook zo'n leuk restauratie/afmaak project in de aanbieding hebt? Zo ja, ik hoor het graag.Alles zit nog in dozen in de kelder. Een van mijn problemen was dat ik zo'n ingewikkelde kast bedacht had, dat de moed je al in de schoenen zakt om hem echt af te monteren.
Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dank je, neem je hem mee naar Breda ?buisje schreef:Wauw wat een mooi project
Keer een vergelijk doen met mijn TAN7B ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Paar fototjes van de produktie :
Een impressie van de indeling.
Het is mijn bedoeling om de 4 elko's verhoogd op een plaatje te monteren zodat in de ruimte eronder een PCB kan komen
voor softstart, zekeringen en netspannings verdeling.
Tot slot nog een vraag : Kan iemand deze weerstand identificeren ? (merk,type en dergelijke.)
Een impressie van de indeling.
Het is mijn bedoeling om de 4 elko's verhoogd op een plaatje te monteren zodat in de ruimte eronder een PCB kan komen
voor softstart, zekeringen en netspannings verdeling.
Tot slot nog een vraag : Kan iemand deze weerstand identificeren ? (merk,type en dergelijke.)
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ja, dat zijn Panasonic weerstanden. Deze worden ook gebruikt in de orginele Pass versterker. Zijn o.a. te verkrijgen bij:
http://es.digikey.com/1/1/13069-res-2-0 ... sj2r0.html
http://es.digikey.com/1/1/13069-res-2-0 ... sj2r0.html
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ah, Panasonic Metaalfilm, dat lijkt me goede kwaliteit.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Je kan even aan Cool vragen ik heb er een tijdje terug ook een aantal van hem gekocht.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik heb er genoeg, daar ging het mij niet om.
Het is meer dat ik graag wilde weten waar ze vandaan kwamen.
Het is meer dat ik graag wilde weten waar ze vandaan kwamen.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Bijgewerkt schema :
De layout staat nog in de stijgers :
Het vervangen van de ZTX450 door de BC550C zou geen geen probleem moeten geven, klopt dat ?
De layout staat nog in de stijgers :
Het vervangen van de ZTX450 door de BC550C zou geen geen probleem moeten geven, klopt dat ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zie geen onheil meer in het schema
.
Een BC550 of een BC547 (BC550 is ruisarme 547,doet er hier niet toe) moet best gaan.Kan wel een iets andere ruststroom geven,maar of dat nu 1,9A of 1,95A is zal 'm de kop niet kosten.
Nog even die 47n C.Als die maar 1nF is begint de werking daarvan pas iets voor te stellen van zo'n 15kHz (en hoger),lijkt me wel zo prettig dan 2kHz
.
Anne
Een BC550 of een BC547 (BC550 is ruisarme 547,doet er hier niet toe) moet best gaan.Kan wel een iets andere ruststroom geven,maar of dat nu 1,9A of 1,95A is zal 'm de kop niet kosten.
Nog even die 47n C.Als die maar 1nF is begint de werking daarvan pas iets voor te stellen van zo'n 15kHz (en hoger),lijkt me wel zo prettig dan 2kHz
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dus jij vind het verstandig om die 47nF te handhaven ?
Of zou jij een andere waarde gebruiken ?
Of zou jij een andere waarde gebruiken ?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Nee,juist niet
.Maar soldeer er een niet te definitief in,geef je oren de kost zou ik zeggen
Anne
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Mmm. de constructiewijze van dit bakbeest is nu niet dusdanig dat je er "effe"een andere C in soldeert...
't is is geen buizenversterker die aan de onderkant helemaal open is.
't is is geen buizenversterker die aan de onderkant helemaal open is.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Twee oren boven de print uit de C ertussen
Je zou ook de 470 ohm alias 453 losneembaar kunnen monteren,kun je met en zonder meekoppeling uittesten
Anne
Je zou ook de 470 ohm alias 453 losneembaar kunnen monteren,kun je met en zonder meekoppeling uittesten
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Weer wat gedaan...
Deze gaat ook de goede kant op.
(even voor de duidelijkheid, de 3 elko's steken nogal uit , omdat het panasonic FC's zijn wil ik ze wel handhaven,
daarom de oplossing om ze liggend te monteren. hiertoe is de ruimte boven de elko's zo leeg mogelijk gehouden.) Inspiratie had ik hiervandaan...
Dit is een besturing voor elektrische rolluiken (geweest)
De connctoren ga ik gebruiken om een nieuw printje voor netspanningsdistributie en glasbuis zekeringen mee te ontwerpen.
Deze gaat ook de goede kant op.
(even voor de duidelijkheid, de 3 elko's steken nogal uit , omdat het panasonic FC's zijn wil ik ze wel handhaven,
daarom de oplossing om ze liggend te monteren. hiertoe is de ruimte boven de elko's zo leeg mogelijk gehouden.) Inspiratie had ik hiervandaan...
Dit is een besturing voor elektrische rolluiken (geweest)
De connctoren ga ik gebruiken om een nieuw printje voor netspanningsdistributie en glasbuis zekeringen mee te ontwerpen.
Laatst gewijzigd door ray5150 op zo 12 feb 2012, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
De nieuwe Aleph PCB, bedoel je ? Ja, hij is iets smaller dan een eurokaart.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Fraaie print
Alles zo mooi op 'n rij,lijkt wel Duits,ordnung muss sein
Gezien de (enkele
)draadbruggen geen dubbelzijdig dus hoe moet het met de ontbrekende verbindingen(dunne lijntjes)
.
Anne
Alles zo mooi op 'n rij,lijkt wel Duits,ordnung muss sein
Gezien de (enkele
Anne
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat zijn de spoortjes die nog gelegd moeten worden. (airwires)
Ik wil nog wat zaken aanpassen zodat ik zoveel mogelijk massaoppervlak heb.
De spoortjes en onderdelen mogen ook weer niet té dicht bij elkaar liggen om sluiting te vermijden.
Ik wil nog wat zaken aanpassen zodat ik zoveel mogelijk massaoppervlak heb.
De spoortjes en onderdelen mogen ook weer niet té dicht bij elkaar liggen om sluiting te vermijden.
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zoveel mogelijk massa heeft totaal geen zin in dit design, je maakt je layout moeilijker voor iets wat totaal overbodig is.ray5150 schreef:Dat zijn de spoortjes die nog gelegd moeten worden. (airwires)
Ik wil nog wat zaken aanpassen zodat ik zoveel mogelijk massaoppervlak heb.
De spoortjes en onderdelen mogen ook weer niet té dicht bij elkaar liggen om sluiting te vermijden.
Je hebt misschien 7 tot 10 gnd aansluitingen, zorg gewoon dat deze inorde zijn en dat versimpeld de rest ENORM.
mvg Rudy
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ach,dat weet Ray ook wel,je hoeft een ouwe aap geen streken leren
Dat met die massa-vlakken,hij is gewoon te lui om al dat koper weg te moeten halen
Anne
Dat met die massa-vlakken,hij is gewoon te lui om al dat koper weg te moeten halen
Anne
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12450
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik zit zo eventjes te kijken.
C1 en C3 kun je bv ook naar bovenklappen.
Met een grote pinafstand voor die condensatoren kun je zo de lijn naar R29 overbruggen.
Wat misschien nog wel mooier is, is die lijn gewoon helemaal naar boven gooien.
Daarnaast zou ik kijken of je R15 niet kunt verhuizen naar bijvoorbeeld R30, dan kun je vervolgens heel mooi van R21/R13 naar D5
Hebben we nog twee draadbruggen te gaan
(die geïnverteerde impedantieplot in de datasheet is trouwens wel weer klassiek
)
C1 en C3 kun je bv ook naar bovenklappen.
Met een grote pinafstand voor die condensatoren kun je zo de lijn naar R29 overbruggen.
Wat misschien nog wel mooier is, is die lijn gewoon helemaal naar boven gooien.
Daarnaast zou ik kijken of je R15 niet kunt verhuizen naar bijvoorbeeld R30, dan kun je vervolgens heel mooi van R21/R13 naar D5
Hebben we nog twee draadbruggen te gaan
(die geïnverteerde impedantieplot in de datasheet is trouwens wel weer klassiek
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Nee hoor, dat was een oude foto.ray5150 schreef:Aan de foto te zien is hij juist weer verder eraan gegaan ?Okki schreef:@Duck TwacyMag ik hieruit opmaken dat jij eventueel ook zo'n leuk restauratie/afmaak project in de aanbieding hebt? Zo ja, ik hoor het graag.Alles zit nog in dozen in de kelder. Een van mijn problemen was dat ik zo'n ingewikkelde kast bedacht had, dat de moed je al in de schoenen zakt om hem echt af te monteren.
Ik weet het nog niet. Het lijkt me leuk om m toch af te maken, maar eerlijk gezegd als ie af is heb ik er eigenlijk geen plaats meer voor. Was ooit de bedoeling dat ie mn Plinius SA50 ging vervangen als mid/hoog versterker. Dat zou natuurlijk nog steeds kunnen, maar met 30 cm hoog past ie niet in mn rekje en los op de grond (zoals ik ooit van plan was), dat gaat een hoop gezeur opleveren in huize Twacy
Maar er zit wel fljnk wat geld in de onderdelen (allemaal nog ongebruikt), voor een Chateau Petrus 2000 ga ik er wel over nadenken
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Over snel gesproken Ray, jij gaat als de brandweer 
Mooie AccuFase print trouwens?
Mooie AccuFase print trouwens?
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Dat is niet zozeer een overweging vanuit elektronisch oogpunt, als wel een praktische,Rudy schreef:Zoveel mogelijk massa heeft totaal geen zin in dit design, je maakt je layout moeilijker voor iets wat totaal overbodig is.ray5150 schreef:Dat zijn de spoortjes die nog gelegd moeten worden. (airwires)
Ik wil nog wat zaken aanpassen zodat ik zoveel mogelijk massaoppervlak heb.
De spoortjes en onderdelen mogen ook weer niet té dicht bij elkaar liggen om sluiting te vermijden.
Je hebt misschien 7 tot 10 gnd aansluitingen, zorg gewoon dat deze inorde zijn en dat versimpeld de rest ENORM.
mvg Rudy
hoe minder koper er weggeetst moet worden, des te langer gaat mijn bak etsmiddel mee...
(en de kwaliteit van het etsen gaat er ook op vooruit.)
