Zo, het werd tijd voor een overzichtsfoto van mijn installatie.
De 300B single ended versterker speelt heerlijk.
Binnenkort ga ik weer verder met de HongKong DAC en een andere CD-speler waar een Tentklokje in komt.
Mijn setup tot nu toe
Moderator: Beheerdersteam
-
seraph1nia
- Berichten: 58
- Lid geworden op: za 21 jun 2008, 13:34
- Locatie: Utrecht
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Mijn setup bestaat uit een single ended 300B versterker die ik hier in een ander topic heb laten zien.
De voorversterker staat links van de tv en is een mu-stage met de 76 triode en de D3A. Ik heb zelf een 24 staps volumeregelaar gemaakt. De voedingstrafo komt uit een oude radio en in de voeding zitten een paar pio's en 3 smoorspoelen. De gelijkrichter is een EZ90. (is gelijk aan de 6X4)
Onder de platenspeler staat een Phonodude met zijn voeding. Standaard gebouwd met Auricaps en de standaardbuizen die TriodeDick noemt op zijn site.
De draaitafel is een Thorens TD165 waar ik een nieuwe Wengé houten plint omheen heb gemaakt met een bodem van 12mm MDF.
Het element is een Empire 2000T.
Mijn cd-speler is een oude Philips CD460, waar ik een buizenuitgang in heb gebouwd met de 6072. Dat kun je op mijn -niet bijgewerkte- website teruglezen.
Verder heb ik een Panasonic plasma tv en een panasonic harddisk recorder en een tuner van Sony.
De speakers zijn 6,5 inch Philips breedbanders in een TQWT behuizing van ongeveer een meter hoog. Op de sweetspot is het geluid heel helder, toch warm en met voldoende bas. Links van de luisterplek staat een bankstel, zeg maar haaks op de tv en rechts kan ik een gordijn dichttrekken. Ik ervaar zelf geen reflecties van de vloer, de drivers zitten vrij hoog. Doordat de mond van de TQWT wel laag bij de vloer is, dragen de bassen wel lekker mee de kamer in. Het is geen supersub laag, maar daar houd ik toch niet van. De bassen zijn er als ze er moeten zijn. En films kijken is ook heel leuk op deze set.
De voorversterker staat links van de tv en is een mu-stage met de 76 triode en de D3A. Ik heb zelf een 24 staps volumeregelaar gemaakt. De voedingstrafo komt uit een oude radio en in de voeding zitten een paar pio's en 3 smoorspoelen. De gelijkrichter is een EZ90. (is gelijk aan de 6X4)
Onder de platenspeler staat een Phonodude met zijn voeding. Standaard gebouwd met Auricaps en de standaardbuizen die TriodeDick noemt op zijn site.
De draaitafel is een Thorens TD165 waar ik een nieuwe Wengé houten plint omheen heb gemaakt met een bodem van 12mm MDF.
Het element is een Empire 2000T.
Mijn cd-speler is een oude Philips CD460, waar ik een buizenuitgang in heb gebouwd met de 6072. Dat kun je op mijn -niet bijgewerkte- website teruglezen.
Verder heb ik een Panasonic plasma tv en een panasonic harddisk recorder en een tuner van Sony.
De speakers zijn 6,5 inch Philips breedbanders in een TQWT behuizing van ongeveer een meter hoog. Op de sweetspot is het geluid heel helder, toch warm en met voldoende bas. Links van de luisterplek staat een bankstel, zeg maar haaks op de tv en rechts kan ik een gordijn dichttrekken. Ik ervaar zelf geen reflecties van de vloer, de drivers zitten vrij hoog. Doordat de mond van de TQWT wel laag bij de vloer is, dragen de bassen wel lekker mee de kamer in. Het is geen supersub laag, maar daar houd ik toch niet van. De bassen zijn er als ze er moeten zijn. En films kijken is ook heel leuk op deze set.
