Externe TV tuner coax vragen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Mphus

Externe TV tuner coax vragen

Bericht door Mphus »

Beste mede forumers,

Ik ben verhuisd naar een stuk kleinere studio. Ik heb geen ruimte meer voor mijn grote CRT tv en daarom heb ik die weg gedaan.

Ik wil graag tv kijken via mijn monitor (VGA en DVI aansluiting). In dit huis (dit huis bestaat uit meerdere studio’s) is een aansluiting van UPC (standaard-TV). Nu zat ik te denken aan een externe tv-tuner die ik aan kan sluiten op mijn PC zonder dat de PC aan hoeft te staan (is wel een eis).

Nu zijn daar via ebay verschillende van te vinden. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat meteen kan up-scalen dit zodat als ik een nieuwe tv koop (wat er aan zit te komen, maar niet heel snel moet na een dergelijk verhuizing op de centen letten) het niet uit maakt wat voor tuner er in zit etc. wat weer geld kan schelen.

Nou heb ik de volgende vragen:
- Weet iemand wat de kwaliteit van dat up-scalen is?
- Weet iemand een tuner die dat kan in PAL (niet NTSC) zoals de link aangeeft
- Of is het verstandiger om nu gewoon iets (externe PAL tuner met afstandsbediening) goedkoops te kopen via Ebay?

Ohja zelfbouw is natuurlijk ook een optie als iemand iets weet

Ik hoor graag van jullie

Daan
http://www.ebay.com/itm/Composite-Compo ... 1c0d13f217
http://www.ebay.com/itm/Pro-Video-VGA-S ... 3a49b93303
ray5150

Re: Externe TV tuner coax vragen

Bericht door ray5150 »

Ik zou gewoon bij de mediamarkt oid een kabeldecoder met HDMI kopen en die met een verloopkabel naar DVI aansluiten ?
Zelfbouw is voor zoiets niet te doen.
Mphus

Bericht door Mphus »

Oke heb je daar ook voorbeelden van Ray?

ik heb deze gevonden http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/homecast- ... -20091120/ maar deze accepteer niet UPC...

Thanks

Groeten Daan
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Zit je met UPC niet vast aan een eigen UPC decoder? Of i.i.g. eentje die UPC gecertificeerd is? Met Ziggo is dat i.i.g. wel zo. Als zo'n ding HDMI uit geeft kun je die i.d.d. met een verloopstekkertje op de DVI van je monitor aansluiten. Heb je alleen geen geluid, maar dat moet je dan toch apart regelen.
Mphus

Bericht door Mphus »

geluid is geen probleem! O:) moet via de versterker wel lukken!

het gaat om UPC analoog (vandaar ook up-scalen) al moet natuurlijk UPC digitaal er ook op kunnen wat dat zou vanuit nu gezien de logische volgende stap zijn.

Groeten Daan
ray5150

Bericht door ray5150 »

Je zal in ieder geval een UPC smartcard moeten hebben, bij zaken als bcc en mediamarkt verkopen ze die en ook de decoders die daar bij horen.
Audio word bijna altijd met tulpje en of s/pdif uitgestuurd.
Mphus

Bericht door Mphus »

Het probleem is het analoge coax component, voor digitaal is er genoeg te vinden..

Groeten Daan
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Alle analoge content is toch ook digitaal beschikbaar? Je gaat nu toch niet meer analoog klooien als je niet nog een oude analoge bak hebt staan?
Mphus

Bericht door Mphus »

Ik begrijp je gedachte Pjotr. Vandaar ook de overweging om iets goedkoops te kopen via Ebay. en het up-scalen.

er is in dit huis een aansluiting op UPC (dus gedeeld met meerdere mensen) Als we over gaan op digitaal moet ik iedereen daar achter zien te krijgen. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Eigen aansluiting (kostbaar maar oké) lijkt me ook niet mogelijk twee verschillende aansluitingen op een adres.

ik zat bijna satelliet te overwegen maar heb geen goed uitzicht voor een schotel.

Groeten Daan
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Nee dat hoeft niet. Uit je kabeltje komt zowel analoog als digitaal. Digitaal zit gewoon in andere kanalen (op andere frequenties) op de kabel. Dus als jij digitaal kijkt via een decoder kunnen de anderen nog wel analoog kijken. Bij Ziggo is het standaard pakket voor digitaal hetzelfde als analoog en even duur. Je moet alleen zelf een decoder aanschaffen en een smart card.

Sterker nog voor digitaal heb je voor iedere TV een eigen decoder nodig, die fungeert n.l. ook als kanaal kiezer. Ik heb zelf een PVR (decoder met HD recorder in één) en die kan 2 programma's tegelijk opnemen en kun je een derde kijken. Maar soms is een 3e kijken niet mogelijk omdat dat dan niet in dezelfde stream zit. Dan kijk ik op de TV analoog via zijn eigen tuner.
Mphus

Bericht door Mphus »

Ik lees het net, op UPC.nl

10.50 extra digitaal en in HD. En de rest kan dan gewoon blijven kijken in analoog? (ik heb je toch goed begrepen?)

groeten Daan
teacher

Bericht door teacher »

Als ik hier kijk: http://www.upc.nl/televisie/

Dan heeft upc dus nog aparte pakketten voor analoog en digitaal. Dus eerst eens controleren of er een digitaal signaal aanwezig is.
Mphus

Bericht door Mphus »

Digitaal is zeker niet aanwezig! Pakket is meer dan 3 jaar oud. En of men dan nog via analoog kan kijken als je het veranderd naar digitaal.

Duas de vraag is of UPC kosteloos ons abonnement oversluit naar eentje van deze dag en iedereen nog analoog kan blijven kijken (we betalen denk ik ongeveer 50 a 60 euro per maand), of overstappen naar Ziggo of zo.

Groeten Daan
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Hallo zeg, dat zijn nog grotere boeven dan Ziggo. Digitaal kost op zich al €5 euro extra en voor HD kwaliteit nog eens €5 extra :roll: Ik zo ook dat je voor iedere decoder extra ook weer €5 extra moet betalen. Bij Ziggo kun je 2 extra smartcards kopen voor hetzelfde adres/abonnement maar blijft de abonnementsprijs hetzelfde.

Overigens weet ik niet of je kunt overstappen naar Ziggo? Je zit toch vast aan de provider die in jouw regio zit? Heb je geen keuze in. Dat verandert pas met glasvezel.
teacher

Bericht door teacher »

Pjotr schreef:
Hallo zeg, dat zijn nog grotere boeven dan Ziggo.
Idd, ik klaag steen en been over ziggo, maar dit is nog schokkender...

Maar goed.. losse tuners? Ik zou zeggen een video recorder, maar die hebben weer geen VGA ingang.
Ben je niet beter af met een (nieuwe) LCD tv die je ook als monitor gebruikt?
Mphus

Bericht door Mphus »

Ben je niet beter af met een (nieuwe) LCD tv die je ook als monitor gebruikt?
Natuurlijk maar net na een verhuizing heb ik daar niet meteen geld voor (zie eerste poste).

die 50 a 60 euro, is waarschijnlijk voor het snelste internet abonnement van 3 jaar geleden (misschien wel meer) maar dat is al lang niet meer snel tegenwoordig. Abo is dus tv en internet.

Ik denk dat ik toch maar even ga sparen, een tuner is gauw 100 euro of meer een TV hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.

Groeten Daan
Plaats reactie