Humble Statement
Moderator: Beheerdersteam
Re: Humble Statement
Veel belangrijker bij metingen is dat je een goed stuk netsnoer hebt, aangesloten op een verguld stopcontact. 
Re: Humble Statement
Arno schreef:Veel belangrijker bij metingen is dat je een goed stuk netsnoer hebt, aangesloten op een verguld stopcontact.
Re: Humble Statement
Die zit teminste niet zo te dromendre schreef:zo arno is binnen!
Okee on-topic zou ik zeggen.
Dit project komt zeker goed!
En waarom staat dit perfectionistische project niet bij de "De ZBA versterker van het jaar 2011" ?
Ik weet wel wat ik dit jaar ga stemmen dan!
Re: Humble Statement
Hij heeft al gewonnen in 2010...
Ik heb het filter van Tony ingevoerd in de simulatie met mijn metingen. Het zou VEEEEL meer laag moeten geven dan wat ik heb gehoord. Natuurlijk kan ik het filter meer naar mijn smaak instellen, maar ik vrees dat er iets mis is met de opbouw. Ik ben bang dat iemand een fout heeft gemaakt bij de realisatie van het schema zoals door Tony ontworpen.
Ik heb het filter van Tony ingevoerd in de simulatie met mijn metingen. Het zou VEEEEL meer laag moeten geven dan wat ik heb gehoord. Natuurlijk kan ik het filter meer naar mijn smaak instellen, maar ik vrees dat er iets mis is met de opbouw. Ik ben bang dat iemand een fout heeft gemaakt bij de realisatie van het schema zoals door Tony ontworpen.
Re: Humble Statement
Omdat we daar meestal de luidsprekers niet bijzettenHondasnl schreef:En waarom staat dit perfectionistische project niet bij de "De ZBA versterker van het jaar 2011" ?
Daar komt bij dat ie vorig jaar al gewonnen heeft.
Re: Humble Statement
ik had al zo`n vermoeden..........Ik heb het filter van Tony ingevoerd in de simulatie met mijn metingen. Het zou VEEEEL meer laag moeten geven dan wat ik heb gehoord. Natuurlijk kan ik het filter meer naar mijn smaak instellen, maar ik vrees dat er iets mis is met de opbouw. Ik ben bang dat iemand een fout heeft gemaakt bij de realisatie van het schema zoals door Tony ontworpen.
geen woofers uit fase?
Re: Humble Statement
De middentoner moet uit fase worden aangesloten, hopelijk is dat gedaan. Wellicht dat borkaenjo dit kan bevestigen. Geel (+) en blauw (-) dus verwisselen voor de mid, net anders dan je zou verwachten.
Re: Humble Statement
@Jeroen: heb je nog soldeerfouten in het filter kunnen ontdekken?
Kan me het haast niet voorstellen, maar ik was de sigaar toen en goed dat je het opmerkte
.
Kan me het haast niet voorstellen, maar ik was de sigaar toen en goed dat je het opmerkte
Re: Humble Statement
er zijn er wel meer die die fout gemaakt hebben.......
ik denk dat ie nu heel druk aan het kijken is!
ik denk dat ie nu heel druk aan het kijken is!
Re: Humble Statement
Ja ja Andre, lach er maar om
.
Iedereen maakt fouten.
Bij lag het niet aan het laag
.
Maar het koper klonk wat raar en ik merkte het niet eens op
.
Iedereen maakt fouten.
Bij lag het niet aan het laag
Maar het koper klonk wat raar en ik merkte het niet eens op
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op za 28 jan 2012, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Humble Statement
Ben ik niet de enigedre schreef:en ook ik heb het geflikt!
@ borkaenjo: controleer het filter zorgvuldig om dit uit te sluiten.
Een stomme fout sluipt er heel snel in, ookal markeer je 1 voor 1 alles af op het schema.
Re: Humble Statement
Ik kon me al niet voorstellen dat het filter van Tony zo erg de plank mis zou slaan. Vraag me wel af of weinig laag door een verkeerd gepoolde mid kan komen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Humble Statement
we zullen het waarschijnlijk nooit weten!
maar met 2 van zulke woofers moet je zeker goed laag kunnen krijgen.
maar met je mid uit fase zul je wel wat uitdoving krijgen denk ik.....
maar met 2 van zulke woofers moet je zeker goed laag kunnen krijgen.
maar met je mid uit fase zul je wel wat uitdoving krijgen denk ik.....
Re: Humble Statement
@ Jeroen,
weet je nog dat we bij de meteingen verrast waren dat idd de mid uit fase was
aangesloten. Volgens mij hebben we dat toen "gecorrigeerd".
Verder kan ik naar het filter kijken wat ik wil, ik heb er geen sjoege van.
Net zoals ik heel aandachtig heb gekeken wat Jeroen allemaal op zijn beeldscherm
toverde. Idd Toverde, want voor mij was het abracadabra.
Als er iemand uit de buurt van Rosmalen komt, is ie welkom om het filter te komen
bekijken.
weet je nog dat we bij de meteingen verrast waren dat idd de mid uit fase was
aangesloten. Volgens mij hebben we dat toen "gecorrigeerd".
Verder kan ik naar het filter kijken wat ik wil, ik heb er geen sjoege van.
Net zoals ik heel aandachtig heb gekeken wat Jeroen allemaal op zijn beeldscherm
toverde. Idd Toverde, want voor mij was het abracadabra.
Als er iemand uit de buurt van Rosmalen komt, is ie welkom om het filter te komen
bekijken.
Re: Humble Statement
Hoi borkaenjo,
Wellicht een foto van de bovenzijde en onderzijde van je filter hier droppen?
Of heb je die niet op een plankje gemaakt?
Wellicht kunnen we daar al veel op zien, hoe de componenten aanelkaar zijn verbonden.
Het is maar een idee.
Wellicht een foto van de bovenzijde en onderzijde van je filter hier droppen?
Of heb je die niet op een plankje gemaakt?
Wellicht kunnen we daar al veel op zien, hoe de componenten aanelkaar zijn verbonden.
Het is maar een idee.
Re: Humble Statement
Dat wilde ik net voorstellen.
Flink wat detailfoto's te plaatsen.
Hebben jullie daar wat aan?
Flink wat detailfoto's te plaatsen.
Hebben jullie daar wat aan?
Re: Humble Statement
+ het schema van het laagfilter, want daar zou er wellicht wat mis moeten zijn.
