Humble Statement
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Humble Statement
Die filterkast is wel erg indrukwekkend...
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de pootjes, het metalen deel (spike) vandaan komt?
Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de pootjes, het metalen deel (spike) vandaan komt?
Re: Humble Statement
De spikes heb ik zelf laten draaien.
Kost wel wat, RVS en laten draaien,
maar dan heb je ook wat.
Kost wel wat, RVS en laten draaien,
maar dan heb je ook wat.
Re: Humble Statement
Bij deze wil ik een ieder bedanken voor de nominatie van zelfbouw speakers van jaar 2010.
Natuurlijk ook iedereen bedankt voor het stemmen.
Ik zag ook de vraag hoe ze nu uiteindelijk klinken.
In het kort, ze klinken goed... MAAR... er zit veel meer in.
FFF heeft een topic hier op het forum mbt tot zijn Soups.
Hij wil een speaker met meer "ballen", meer dynamiek en meer laag.
Tony heeft het filter van de Statements op eenzelfde wijze ontworpen als de Soups.
Hierdoor klinken ze een beetje tam. Meer laag en meer dynamiek is ook bij mij de wens.
Er zal dus nog eens goed naar het filter gekeken moeten worden.
Verder speelt de ruimte waarin ze staan de speakers parten. Harde vloeren en harde wanden.
Het plafond is volledig gips met daaronder steenwol, dus dat valt mee.
Om het laag dat ik mis te compenseren heb ik ge-experimenteerd met de plaatsing.
In diverse topics heb ik gelezen over basstraps in de hoeken van de kamer.
Hier heb ik dus de omgekeerde theorie uitgeprobeerd, door de speakers veel meer in de hoeken
te plaatsen. Hierdoor krijg ik een boost in het laag. Voorlopig kan ik hiermee uit de voeten
totdat ik een ander filterontwerp kies. FFF heeft een hele goede luisterervaring gehad bij Marc
met zijn MileStones. Een bijna gelijk ontwerp aan de Soups, maar een compleet ander filter.
Ik hoop dus eens binnenkort bij Marc te kunnen gaan luisteren, en hoop dat hij me dan wat
tips mbt het filter kan geven.
Verder zal ook kwa acoustiek het e.e.a. verbeterd moeten worden.
Ik wil iig een groot kleed op de vloer, maar dat moet ik nog uitvechten met mijn vrouw.
Verder wil ik nog wat diffusers bouwen en wat dempingspanelen.
Hier zal dus nog wat gemeten moeten worden in de kamer.
Mochten er liefhebbers zijn om eens te komen luisteren en kijken, kun je een afspraak
maken via PM.
Natuurlijk ook iedereen bedankt voor het stemmen.
Ik zag ook de vraag hoe ze nu uiteindelijk klinken.
In het kort, ze klinken goed... MAAR... er zit veel meer in.
FFF heeft een topic hier op het forum mbt tot zijn Soups.
Hij wil een speaker met meer "ballen", meer dynamiek en meer laag.
Tony heeft het filter van de Statements op eenzelfde wijze ontworpen als de Soups.
Hierdoor klinken ze een beetje tam. Meer laag en meer dynamiek is ook bij mij de wens.
Er zal dus nog eens goed naar het filter gekeken moeten worden.
Verder speelt de ruimte waarin ze staan de speakers parten. Harde vloeren en harde wanden.
Het plafond is volledig gips met daaronder steenwol, dus dat valt mee.
Om het laag dat ik mis te compenseren heb ik ge-experimenteerd met de plaatsing.
In diverse topics heb ik gelezen over basstraps in de hoeken van de kamer.
Hier heb ik dus de omgekeerde theorie uitgeprobeerd, door de speakers veel meer in de hoeken
te plaatsen. Hierdoor krijg ik een boost in het laag. Voorlopig kan ik hiermee uit de voeten
totdat ik een ander filterontwerp kies. FFF heeft een hele goede luisterervaring gehad bij Marc
met zijn MileStones. Een bijna gelijk ontwerp aan de Soups, maar een compleet ander filter.
Ik hoop dus eens binnenkort bij Marc te kunnen gaan luisteren, en hoop dat hij me dan wat
tips mbt het filter kan geven.
Verder zal ook kwa acoustiek het e.e.a. verbeterd moeten worden.
Ik wil iig een groot kleed op de vloer, maar dat moet ik nog uitvechten met mijn vrouw.
Verder wil ik nog wat diffusers bouwen en wat dempingspanelen.
Hier zal dus nog wat gemeten moeten worden in de kamer.
Mochten er liefhebbers zijn om eens te komen luisteren en kijken, kun je een afspraak
maken via PM.
Humble Statement
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 15&t=10562
Hmmm... mijn topiciswas gesloten, dus maar een nieuw topic.samengevoegd
Vandaag is Jeroen hier geweest om de units in de luidspreker te meten
om een nieuw filter te ontwikkelen.
Toen ie binnen kwam had ik wat muziek opstaan, en vond hij het in eerste
instantie helemaal niet slecht.
Toen heb ik mijn voorversterker maar even op neutraal gezet en had hij meteen
zoiets van; Ja, dat is niks, dat kan veeeeeel beter.
Bij het meten is het ook duidelijk geworden dat er nog veel meer demping in de kast
gebruikt mag worden. Ongeveer nog een 500 gr BAF per laagkast.
Bij het mid mocht er nog 50 gr Twaron in. Dat zou ik ook liever bij het laag gebruiken,
maar daar is te duur voor.
Ik ben zeer benieuwd wat Jeroen gaat bedenken.
Hmmm... mijn topic
Vandaag is Jeroen hier geweest om de units in de luidspreker te meten
om een nieuw filter te ontwikkelen.
Toen ie binnen kwam had ik wat muziek opstaan, en vond hij het in eerste
instantie helemaal niet slecht.
Toen heb ik mijn voorversterker maar even op neutraal gezet en had hij meteen
zoiets van; Ja, dat is niks, dat kan veeeeeel beter.
Bij het meten is het ook duidelijk geworden dat er nog veel meer demping in de kast
gebruikt mag worden. Ongeveer nog een 500 gr BAF per laagkast.
Bij het mid mocht er nog 50 gr Twaron in. Dat zou ik ook liever bij het laag gebruiken,
maar daar is te duur voor.
Ik ben zeer benieuwd wat Jeroen gaat bedenken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Humble Statement
je hebt er minder van nodig dan BAF, en in het groot ingekocht is de prijs een stuk minder erg.borkaenjo schreef:....Bij het mid mocht er nog 50 gr Twaron in. Dat zou ik ook liever bij het laag gebruiken,
maar daar is te duur voor.
Re: Humble Statement
En weer geopend zie ik...
Ik zal eens wat prijzen opvragen van het Twaron.
Ik zal eens wat prijzen opvragen van het Twaron.
Re: Humble Statement
Ik heb vandaag metingen uitgevoerd aan de humble statement.
Advies voor dempingsmateriaal: we hebben de midkast al volgestopt met Twaron Angel Hair, alles wat borkaenjo had. Zit nu ruim 40gr in, dat was nodig. Er zit een harde staande golf die overeenkomt met de diepte van de midkast. Dus bijkopen is het devies zodat de midkast van de andere speaker ook goed gevuld is.
De laagkast was nog nauwelijks gedempt. Daardoor een fikse staande golf in de hoogte van de kast. Ik heb even bij speakerenco gekeken. Doe er maar 4 zakken per kast in. Ze kosten 3,80 per zak, dus arm zal je er niet van worden.
Advies voor dempingsmateriaal: we hebben de midkast al volgestopt met Twaron Angel Hair, alles wat borkaenjo had. Zit nu ruim 40gr in, dat was nodig. Er zit een harde staande golf die overeenkomt met de diepte van de midkast. Dus bijkopen is het devies zodat de midkast van de andere speaker ook goed gevuld is.
De laagkast was nog nauwelijks gedempt. Daardoor een fikse staande golf in de hoogte van de kast. Ik heb even bij speakerenco gekeken. Doe er maar 4 zakken per kast in. Ze kosten 3,80 per zak, dus arm zal je er niet van worden.
Re: Humble Statement
RESPECT!
Ik zie dit draadje nu pas
.
Wat een aandacht is hier aan besteed!
Ik zie dit draadje nu pas
Wat een aandacht is hier aan besteed!
Re: Humble Statement
Veel te weinig laag.dre schreef:indruk van de speakers zoals ie er nu bij staat?
Re: Humble Statement
Jeroen, hoe kun je dit oplossen?jeroen_d schreef:Veel te weinig laag.dre schreef:indruk van de speakers zoals ie er nu bij staat?
Dit lijkt erop dat de woofers te weinig rendement hebben?
Weerstanden voor het mid en hoog?
Re: Humble Statement
Uiteindelijk wil iedereen toch eigenijk alle registers horen?dre schreef:niet zijn smaak bedoel je?
Edit 1+2: Voor mij belangrijk: het laag.
Komt goed!
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op za 28 jan 2012, 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Humble Statement
Het filter kwam Tony kwam in mijn geval niet uit de verf.
Hierbij miste ik dynamiek en laag waarbij het laag zelfs niet
of nauwelijks aanwezig was.
Ik moest mijn bass instellen op 8 van 12 en loudness op 80 van 120.
Dit op mijn McIntosh MX 135 met een MC 7106 eindversterker.
Hierbij miste ik dynamiek en laag waarbij het laag zelfs niet
of nauwelijks aanwezig was.
Ik moest mijn bass instellen op 8 van 12 en loudness op 80 van 120.
Dit op mijn McIntosh MX 135 met een MC 7106 eindversterker.
Re: Humble Statement
Zet alles op nul bij het meten zou ik zeggen.
Een versterker met de optie "loudness" geeft bij mij al geen goed gevoel iig, zet die uit.
Ook treble en bass instellingen is niet mijn ding, uitzetten.
Alles neutraal meten.
Een versterker met de optie "loudness" geeft bij mij al geen goed gevoel iig, zet die uit.
Ook treble en bass instellingen is niet mijn ding, uitzetten.
Alles neutraal meten.

