Thiel midwoofer en tweeter

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mel
Berichten: 54
Lid geworden op: do 21 dec 2006, 22:33

Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door mel »

Hallo,

Ik overweeg om een center te bouwen voor mijn HT die, volgens voorgaande bouwers, een center is die kwalitatief zeer goed zou zijn. Voor ik deze unit zou aankopen toch even polsen naar mensen die mss ervaring hiermee hebben, ze zijn namelijk nogal zeer prijzig :shock: . Het gaat over : Thiel midwoofer C2 95 T en de tweeter C2 23

Bedankt
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door FFF »

Heb je een linkje van die Center?

Tja, als je het mij vraagt zijn de Thiel units het mooiste wat er te krijgen is. Maar het belangrijkste is, hoe wil je ze gaan toepassen. En hoe ziet de rest van je set er uit.

Ik zou zoveel mogelijk dezelfde componenten aanhouden als in je overige speakers voor de beste integratie. De Thiel zijn over het algemeen wat lastiger te filteren en laten alles horen. Als je systeem perfect is dan kan je (mijn mening) met deze units het hoogst haalbare niveau bereiken. Echter, als de integratie niet goed is dan wordt het niets. En je moet je afvragen of je wel zulke units wil kopen, omdat je voor 30% van de prijs units koopt die 90% zo goed zijn.

Anyway, ik heb nu speakers met Thiel (Accuton) units, maar ik zou ze je alleen aanraden als je tot het allerhoogste niveau wil gaan kwa set en bouw.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door arjank »

mel schreef:
Hallo,

Ik overweeg om een center te bouwen voor mijn HT die, volgens voorgaande bouwers, een center is die kwalitatief zeer goed zou zijn. Voor ik deze unit zou aankopen toch even polsen naar mensen die mss ervaring hiermee hebben, ze zijn namelijk nogal zeer prijzig :shock: . Het gaat over : Thiel midwoofer C2 95 T en de tweeter C2 23

Bedankt
Wat zijn jouw front speakers? lijkt mij logisch dat je center kwa klank in dezelfde richting moet liggen.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door Ronkel »

Met een center is het ook nog opletten op je afstraalgedrag. Daar gaan heel erg veel mensen de fout mee in, met als gevolg dat stemmen een beetje off-axis niet meer te verstaan zijn.
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door arjank »

Ronkel schreef:
Met een center is het ook nog opletten op je afstraalgedrag. Daar gaan heel erg veel mensen de fout mee in, met als gevolg dat stemmen een beetje off-axis niet meer te verstaan zijn.
helemaal mee eens, ik zou een set maken met die Oberton 8ncx coax die ik nu voor mijn basgitaar monitor gebruik, waanzinnig goede speaker en geen gedoe met een niet uniform afstraalgedrag.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door Ronkel »

mel, heb je misschien meer info over deze center? De gebruikte units zijn wel goed maar dat zegt niet zoveel over de kwaliteit van de speaker.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door bartsegers »

arjank schreef:
mel schreef:
Hallo,

Ik overweeg om een center te bouwen voor mijn HT die, volgens voorgaande bouwers, een center is die kwalitatief zeer goed zou zijn. Voor ik deze unit zou aankopen toch even polsen naar mensen die mss ervaring hiermee hebben, ze zijn namelijk nogal zeer prijzig :shock: . Het gaat over : Thiel midwoofer C2 95 T en de tweeter C2 23

Bedankt
Wat zijn jouw front speakers? lijkt mij logisch dat je center kwa klank in dezelfde richting moet liggen.
Ik reageer hier even ipv, op het PM.

Ben het hier volledig mee eens dus. het moet wel aansluiten bij je front's natuurlijk.
als de units erg duur zijn, en er bestaat een kans dat het niet aansluit, heb je wel een hele z(d)ure appel natuurlijk.
Ronkel
Berichten: 2181
Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door Ronkel »

Ik denk het zowel qua sound als optisch moet aansluiten. Dezelfde units pakken kan een prima idee zijn dus. Maar wat betreft overeenkomst in sound zeggen de units nog niet de helft, hetzelfde of niet... meer info is dus gewenst :)
marcel82
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 19:54

Re: Thiel midwoofer en tweeter

Bericht door marcel82 »

Mocht je met thiel bass/mid drivers willen werken :sure:

Ik heb nog wel een setje C89 voor een leuke prijs.... :wink:

Gr,

Marcel
Plaats reactie