Scan Speak Reference afbouw
Moderator: Beheerdersteam
Re: Scan Speak Reference afbouw
Kijk dat worden nette stands zo. Geen problemen met de verf op de pvc buizen?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Gaat wel goed verwacht ik. Heb een kunststof primer gebruikt, zelfde spul zit ook op de regenpijpen buiten aan het huis, zijn in de kleur van het huis meegeschildert. Licht schuren erna, en het wordt spiegelglad. Beetje uitkijken met zakkers met schilderen, maar het wordt mooi strak en ziet er niet meer uit als plastic na de tijd. En doordat de pijpen met zand zijn gevuld voelt het ook niet meer als plastic...
Spul kan uitharden, units in de speakerkast, en dan issie klaar voor Almelo.
Spul kan uitharden, units in de speakerkast, en dan issie klaar voor Almelo.
tsk, echte allure. Een absolute klassieker in klank en beeld!!
gefeliciteerd!
gefeliciteerd!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Tsja, echt old-skool dit, een eenvoudige 2 weg met een goed filter. Eigenlijk ben ik niet zo'n speakerbouwer, versterkers zijn meer m'n ding.. maar het was leuk om te doen. En het klinkt fantastisch, in het hoog wint 'ie het van de speakers die erachter staan.
Kwam ook toevallig op m'n pad dit, zocht nog goede speakers voor op de hobbykamer, waar ze straks zullen komen te staan.
En dan te bedenken dat het denk ik een keer 3 tientjes aan materiaal is, de stands. Klopt natuurlijk niet helemaal, kon geschikt aan de graniet platen komen, die niet mee gerekend. Ook de tijd niet meegeteld, alles 3 grondlagen en 3 kleurlagen met steeds een dag droogtijd tussendoor schiet ook niet op. Maar daar is het hobby voor. Oja, ook nog wel geinig, de BR pijp achter zat er wat lelijk ingelijmd. Zocht dus iets om dit mee af te werken, kwam in de bouwmarkt een ring tegen met precies het gat van 43mm dat ik nodig had, is een of andere afdichtring.
Ze zijn op de luisterdag in Almelo te zien en vooral horen natuurlijk
Kwam ook toevallig op m'n pad dit, zocht nog goede speakers voor op de hobbykamer, waar ze straks zullen komen te staan.
En dan te bedenken dat het denk ik een keer 3 tientjes aan materiaal is, de stands. Klopt natuurlijk niet helemaal, kon geschikt aan de graniet platen komen, die niet mee gerekend. Ook de tijd niet meegeteld, alles 3 grondlagen en 3 kleurlagen met steeds een dag droogtijd tussendoor schiet ook niet op. Maar daar is het hobby voor. Oja, ook nog wel geinig, de BR pijp achter zat er wat lelijk ingelijmd. Zocht dus iets om dit mee af te werken, kwam in de bouwmarkt een ring tegen met precies het gat van 43mm dat ik nodig had, is een of andere afdichtring.
Ze zijn op de luisterdag in Almelo te zien en vooral horen natuurlijk
Hey barry,
beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk dit maar als die 'oud collega' in de natuursteenbuisnes zit had ie dan niet ook mooi 3 gaten voor je in die plaat kunnen maken? Zodat je het pvc direct in die granieten plaat vast had kunnen zetten?
beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk dit maar als die 'oud collega' in de natuursteenbuisnes zit had ie dan niet ook mooi 3 gaten voor je in die plaat kunnen maken? Zodat je het pvc direct in die granieten plaat vast had kunnen zetten?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Die plaatjes lagen er eigenlijk, matswerk, en om dan over de gaten te beginnen..heb daar wel even over nagedacht trouwens toen. En, het moeten dan al perfekt ronde afgewerkte gaten zijn. Maar ok, dat zullen ze wel kunnen, met slijpen. Nu is de spleet tussen pijpen en gaten met een dun kitrandje weggewerkt en daarna overgeschildert, dus je ziet 1 geheel. Daarbij komt dat er zand in de pijpen zit, en de onderkant van het hout een blinde plaat is zodat het geheel ook dicht zit. Tot slot heb je nu onder en boven de pijpen het zelfde 'pakketje' hout zitten wat ook wel weer een symmetrisch effect geeft op de granieten plaat. Dus dat was de reden om het zo te doen.
oke
ik begrijp
maar goed het wat het eerste wat me te binnen schoot toen ik die mooie granieten voeten zag.
Ik dacht van waarom daar niet mooi de voet zelf van maken.
Wat betreft die gaten was waarschijnlijk het probleem niet geweest. Er zijn voor zover ik weet ook gatenzagen voor in graniet....
Maar iig erg mooie stands zo.
Ik dacht van waarom daar niet mooi de voet zelf van maken.
Wat betreft die gaten was waarschijnlijk het probleem niet geweest. Er zijn voor zover ik weet ook gatenzagen voor in graniet....
Maar iig erg mooie stands zo.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ze kunnen wel veel ja, kleine rondleiding gehad. Zelfs een foto stralen in graniet, op bv een grafsteen, is van alles mogelijk. En dat zag er nog best gedetailleerd uit.
Oja, nog een ding, de granieten voet kwam pas later
toen zat de rest vd stand al in elkaar. Maar ben ook tevreden zo, dank voor de complimenten allen.
Oja, nog een ding, de granieten voet kwam pas later