Topic mag dicht/weg

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door Marp »

Als een machine van 26,95 ver buiten het budget ligt blijft er volgens mij weinig anders over dan boren, hakken, beitelen en raspen. Bedenk wel dat voor investeren in een machine nog meer geldt dan voor investeren in montagekit:
The_Maxx schreef:
Kit heb ik niet op bezuinigd. .......[knip]....... Daar heb ik later ook nog wat aan en als ik overhoud ook. En t verwerkt 10x sneller en makkelijker.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door bartsegers »

Dan had ik toch zeker spaanplaat gekocht, en een decoupeermachientje :shock:

geloof me, je gaat echt niet lang hakken en batteren op dat underlayment!

buurman, wedden dat die een decoupeerzaagje heeft :?:

zet je de baffle ook nog rondom vast met hoeklatten binnenin? Is lekker stevig, en meteen een rooster bevestigingspunt.
Auxilium
Berichten: 65
Lid geworden op: za 02 jul 2011, 20:29

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door Auxilium »

Met je dremel kan je het ook doen. Heb je enkel deze nodig. Teken je de cirkel en ga je die met de hand volgen.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door bartsegers »

ik zie het al voor me allemaal :oops:
volgende setje speakers zit je met hetzelfde probleem.

Wat is een man zonder decoupeerzaag :goeie:
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door ray5150 »

Toen gebruikte men een schrobzaag...die bestaan pas een paar honderd jaar, net als de boormachine en de blokschaaf.
47663.jpg
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door Vuurkat »

Foto's! :D
The_Maxx schreef:
Alleen weet ik niet geheel zeker of de polarisatie wel klopte (speakon maar vlug aangesloten om te testen) Zou dat veel uitmaken?
Ja, anders werken ze niet goed met elkaar of met de toppen mee.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!

Bericht door bartsegers »

ziet er raar uit met deze verhoudingen. maar dat zie je niet als er schuim voor zit straks.

je crossover rond de 120hz zetten zal wel goed werken.
heb je ook nog een lowcut filter? (of subsonic?)

kijk hier, 12€ voor decoupeerzaag

http://www.itek.be/nl/folder/folder.pdf
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!

Bericht door bartsegers »

let je wel op je knopje +8dB @ 45Hz :shock: :shock:

Als je dat met een volwaardige net uitgelijnde PA set zou doen, dan gingen de mensen lopen :lol:
Laat die maar uit als het eens wat harder moet op een feestje. 8dB is een flink stukje vermogen.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!

Bericht door bartsegers »

een versterking van 8db kost erg veel vermogen.
3db is een vermogens verdubbeling, dus reken maar uit.
Je pompt het in je speaker, en het komt er ook nog eens niet volledig uit.
je xmax (uitslag speaker) gaat gigantisch omhoog rond die frequenties.

wellicht leuk om thuis te gebruiken op laag vermogen, dat wel.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 2-2-12!

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)

Bericht door wouter »

=;

Vanwaar die toon?


Ik zou gewoon maken wat een goed systeem oplevert.

Advies voor jou?? Om het bij 1 advies te laten; bouw zodat je later nog aanpassingen kunt doen. Je rommelt maar wat aan dus later een 12" in dit kastje zou ik echt niet van opkijken. Bovendien is het maar de vraag of de plannen straks niet ineens weer gewijzigd zijn. Dat houdt mij in ieder geval ook tegen om jou uitgebreid advies te geven.
The_Maxx
Berichten: 266
Lid geworden op: do 21 jul 2011, 23:04
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)

Bericht door The_Maxx »

-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)

Bericht door ray5150 »

Merkwaardig, er was volgens mij toch al meerdere keren verteld dat je eerst een driver uitkiest, en vervolgens een kast en bijbehorende afmetingen erbij ontwerpt aan de hand van de T/S parameters.

Maar nu kom je met een aantal kastmaten aanzetten waar je dan later nog eens een driver bij gaat zoeken... :shock:
(die waarschijnlijk zo goedkoop is dat het bijna onmogelijk is om zonder de juiste gegevens en een hoop theoretische en praktijk ervaring tot een goedklinkende kast te komen.)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”