The_Maxx schreef:Kit heb ik niet op bezuinigd. .......[knip]....... Daar heb ik later ook nog wat aan en als ik overhoud ook. En tverwerkt 10x sneller en makkelijker.
Topic mag dicht/weg
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
Als een machine van 26,95 ver buiten het budget ligt blijft er volgens mij weinig anders over dan boren, hakken, beitelen en raspen. Bedenk wel dat voor investeren in een machine nog meer geldt dan voor investeren in montagekit:
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
Dan had ik toch zeker spaanplaat gekocht, en een decoupeermachientje
geloof me, je gaat echt niet lang hakken en batteren op dat underlayment!
buurman, wedden dat die een decoupeerzaagje heeft
zet je de baffle ook nog rondom vast met hoeklatten binnenin? Is lekker stevig, en meteen een rooster bevestigingspunt.
geloof me, je gaat echt niet lang hakken en batteren op dat underlayment!
buurman, wedden dat die een decoupeerzaagje heeft
zet je de baffle ook nog rondom vast met hoeklatten binnenin? Is lekker stevig, en meteen een rooster bevestigingspunt.
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
ik zie het al voor me allemaal
volgende setje speakers zit je met hetzelfde probleem.
Wat is een man zonder decoupeerzaag
volgende setje speakers zit je met hetzelfde probleem.
Wat is een man zonder decoupeerzaag
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
Toen gebruikte men een schrobzaag...die bestaan pas een paar honderd jaar, net als de boormachine en de blokschaaf.
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
Foto's!
Ja, anders werken ze niet goed met elkaar of met de toppen mee.The_Maxx schreef:Alleen weet ik niet geheel zeker of de polarisatie wel klopte (speakon maar vlug aangesloten om te testen) Zou dat veel uitmaken?
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12" Gesloten PA subjes, De eerste foto's! 9-1-12
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!
ziet er raar uit met deze verhoudingen. maar dat zie je niet als er schuim voor zit straks.
je crossover rond de 120hz zetten zal wel goed werken.
heb je ook nog een lowcut filter? (of subsonic?)
kijk hier, 12€ voor decoupeerzaag
http://www.itek.be/nl/folder/folder.pdf
je crossover rond de 120hz zetten zal wel goed werken.
heb je ook nog een lowcut filter? (of subsonic?)
kijk hier, 12€ voor decoupeerzaag
http://www.itek.be/nl/folder/folder.pdf
Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!
let je wel op je knopje +8dB @ 45Hz
Als je dat met een volwaardige net uitgelijnde PA set zou doen, dan gingen de mensen lopen
Laat die maar uit als het eens wat harder moet op een feestje. 8dB is een flink stukje vermogen.
Als je dat met een volwaardige net uitgelijnde PA set zou doen, dan gingen de mensen lopen
Laat die maar uit als het eens wat harder moet op een feestje. 8dB is een flink stukje vermogen.
Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!
een versterking van 8db kost erg veel vermogen.
3db is een vermogens verdubbeling, dus reken maar uit.
Je pompt het in je speaker, en het komt er ook nog eens niet volledig uit.
je xmax (uitslag speaker) gaat gigantisch omhoog rond die frequenties.
wellicht leuk om thuis te gebruiken op laag vermogen, dat wel.
3db is een vermogens verdubbeling, dus reken maar uit.
Je pompt het in je speaker, en het komt er ook nog eens niet volledig uit.
je xmax (uitslag speaker) gaat gigantisch omhoog rond die frequenties.
wellicht leuk om thuis te gebruiken op laag vermogen, dat wel.
Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 22-01-12!
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 12" Gesloten PA subjes, Update 2-2-12!
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)
Vanwaar die toon?
Ik zou gewoon maken wat een goed systeem oplevert.
Advies voor jou?? Om het bij 1 advies te laten; bouw zodat je later nog aanpassingen kunt doen. Je rommelt maar wat aan dus later een 12" in dit kastje zou ik echt niet van opkijken. Bovendien is het maar de vraag of de plannen straks niet ineens weer gewijzigd zijn. Dat houdt mij in ieder geval ook tegen om jou uitgebreid advies te geven.
Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)
-
Laatst gewijzigd door The_Maxx op do 07 mar 2019, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: top+sub PA systeem Update 19-2-12! (laatste pagina)
Merkwaardig, er was volgens mij toch al meerdere keren verteld dat je eerst een driver uitkiest, en vervolgens een kast en bijbehorende afmetingen erbij ontwerpt aan de hand van de T/S parameters.
Maar nu kom je met een aantal kastmaten aanzetten waar je dan later nog eens een driver bij gaat zoeken...
(die waarschijnlijk zo goedkoop is dat het bijna onmogelijk is om zonder de juiste gegevens en een hoop theoretische en praktijk ervaring tot een goedklinkende kast te komen.)
Maar nu kom je met een aantal kastmaten aanzetten waar je dan later nog eens een driver bij gaat zoeken...
(die waarschijnlijk zo goedkoop is dat het bijna onmogelijk is om zonder de juiste gegevens en een hoop theoretische en praktijk ervaring tot een goedklinkende kast te komen.)
