Hulp gevraagd! Storend geluid van de dts decoder!!????
Moderator: Beheerdersteam
Hulp gevraagd! Storend geluid van de dts decoder!!????
Ik heb de oude topic afgesloten aangezien ik nu andere plannen heb.
Versterker is een 3x ta2020 op 1 print met afzonderlijke volume pots voor de kanalen, prologic pre amp met display en afstands bediening en dit gevoed door de 12v 120w voeding. Het automatische aan de versterker is de schakeling van djuke.
Wat ik nu heb: 3x ta2020, Voeding en schakeling van djuke. Verder een behuizing van een djm500 mixer.
Wat nog binnen moet komen: De prologic print.
Wat ik voor ogen heb is een versterker die met de afstandsbediening is in te stellen maar die pas aan gaat als er een analoge audio signaal binnen komt(TV)
Verder wil ik de behuizing rondom gaan afwerken met hout wat ik ook al in huis heb.
Iets dat ik al wel binnen heb gekregen maar niet hetgene is wat ik kan gebruiken.... Beetje verkeerd gekeken.... my bad.
Is een 5.1 preamp print met ab en display. Het is een schakeling die ook nog eens compleet inelkaar gezet moet worden.
Wat ik hiermee ga doen weet ik nog niet.
Versterker is een 3x ta2020 op 1 print met afzonderlijke volume pots voor de kanalen, prologic pre amp met display en afstands bediening en dit gevoed door de 12v 120w voeding. Het automatische aan de versterker is de schakeling van djuke.
Wat ik nu heb: 3x ta2020, Voeding en schakeling van djuke. Verder een behuizing van een djm500 mixer.
Wat nog binnen moet komen: De prologic print.
Wat ik voor ogen heb is een versterker die met de afstandsbediening is in te stellen maar die pas aan gaat als er een analoge audio signaal binnen komt(TV)
Verder wil ik de behuizing rondom gaan afwerken met hout wat ik ook al in huis heb.
Iets dat ik al wel binnen heb gekregen maar niet hetgene is wat ik kan gebruiken.... Beetje verkeerd gekeken.... my bad.
Is een 5.1 preamp print met ab en display. Het is een schakeling die ook nog eens compleet inelkaar gezet moet worden.
Wat ik hiermee ga doen weet ik nog niet.
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door nxs77 op ma 06 feb 2012, 13:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Vol automatische prologic surround versterker
Wat zijn de mogelijkheden van die DTS decoder? Heb je een type/merk?
Ik heb een tijd geleden een chinees ding gekocht, maar daar kon je de nivo's van de afzonderlijke kanalen niet regelen. Is dat bij deze wel mogelijk of doe je dat via de regeling op de versterkers? (ik zie dat deze afzonderlijk te regelen zijn)
Ik heb een tijd geleden een chinees ding gekocht, maar daar kon je de nivo's van de afzonderlijke kanalen niet regelen. Is dat bij deze wel mogelijk of doe je dat via de regeling op de versterkers? (ik zie dat deze afzonderlijk te regelen zijn)
Deze decoder kan alle kanalen tegelijk doen maar ook afzonderlijk. Verdere instel mogelijkheden zijn oa sorround mode en time lapse per kanaal.
Ik geloof dat dit dingetje toch best uitgebreid is vergelekem met mijn audio gear(Die komt in een nieuwe bouwradiootje..)
Ik geloof dat dit dingetje toch best uitgebreid is vergelekem met mijn audio gear(Die komt in een nieuwe bouwradiootje..)
- sander1238
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Mooie prijs. Jammer dat die er nog niet was toen ik vorig jaar 2,5x zoveel besteedde aan een Mocha.
Als je hem eenmaal werkend heb zou ik graag eens vernemen of hij alle instellingen onthoudt. De mocha onthoudt alles, behalve dat ik hem instel op large front speakers. Met een enkele druk op de afstandsbediening staat hij weer juist, maar het is niet wat je wilt als je zo'n receiver ongezien wilt wegwerken als aanvulling in een versterker.
Als je hem eenmaal werkend heb zou ik graag eens vernemen of hij alle instellingen onthoudt. De mocha onthoudt alles, behalve dat ik hem instel op large front speakers. Met een enkele druk op de afstandsbediening staat hij weer juist, maar het is niet wat je wilt als je zo'n receiver ongezien wilt wegwerken als aanvulling in een versterker.
Voor zover ik het weet heeft hij ook een geheugen functie maar als je het zeker wil weten dan maar ff een aantal weken wachten.
Ik heb deze nog maar pas besteld.
Ik heb deze nog maar pas besteld.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Ik wacht rustig af, want er zijn geen plannen. Hooguit besluit ik dan (indien het ook goed klinkt) dat de Mocha alvast het veld mag ruimen, want feitelijk heb ik dan geen kant & klare receiver meer nodig.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Hij ligt al meer dan een jaar te wachten tot ik er eindelijk wat mee doe. 
Wel heb ik hem op het begin even getest, om te zien of hij deed wat ik ervan verwachtte. Daarbij vond ik hem zeker niet verkeerd klinken, al heb ik hem nergens mee vergeleken. Ook niet zo belangrijk, want voor stereo zou ik hem toch bypassen. Voor surround vind ik hem in elk geval prima voldoen, en is het gewoon jammer dat ik hem niet volledig zonder afstandsbediening kan wegstoppen.
Wel heb ik hem op het begin even getest, om te zien of hij deed wat ik ervan verwachtte. Daarbij vond ik hem zeker niet verkeerd klinken, al heb ik hem nergens mee vergeleken. Ook niet zo belangrijk, want voor stereo zou ik hem toch bypassen. Voor surround vind ik hem in elk geval prima voldoen, en is het gewoon jammer dat ik hem niet volledig zonder afstandsbediening kan wegstoppen.
Ik heb intussen de spullen binnen gekregen en even getest op 12v. Het viel me op dat de surround "voor versterker" rare bijgeluiden heeft een soort zoemend bij geluid en verder erg zacht geluid.
Ik heb de spullen een tijdje terug binnen gekregen en getest en hij houd zijn geheugen vast..
Maar zit nog wel met hetzelfde probleem als toen. De dts decoder geeft een zoemende toon door naar de uitgangen...
En het geluid vind ik nogal zacht. Hij wordt verkocht als een pre amp met decoder.
Ik denk als ik er nog een voorversterker tussen ga zetten dat het bijgeluid dan nog harder en nog veel storender wordt.
Heeft iemand een idee waar dit geluid vandaan komt? En het lijkt er ook op dat de decoder print gevoelig is voor schokken.. dat is net als bij een microfoon terug te horen in het geluid..
Dit alles is nu samen gesteld op de vloer tijdelijk
Een 120 watt 12volt smps voeding(via 12v accu het zelfde geluid)
6 kanaals ta2020 versterker
surround decoder
Maar zit nog wel met hetzelfde probleem als toen. De dts decoder geeft een zoemende toon door naar de uitgangen...
En het geluid vind ik nogal zacht. Hij wordt verkocht als een pre amp met decoder.
Ik denk als ik er nog een voorversterker tussen ga zetten dat het bijgeluid dan nog harder en nog veel storender wordt.
Heeft iemand een idee waar dit geluid vandaan komt? En het lijkt er ook op dat de decoder print gevoelig is voor schokken.. dat is net als bij een microfoon terug te horen in het geluid..
Dit alles is nu samen gesteld op de vloer tijdelijk
Een 120 watt 12volt smps voeding(via 12v accu het zelfde geluid)
6 kanaals ta2020 versterker
surround decoder
Ik ben er intussen achter dat ik best een signaal boost kon gebruiken op de ingang... vandaar dat ik er een buizen voor versterkertje erbij.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Werkt het inmiddels naar tevredenheid?
Is deze wél geschikt om permanent onbereikbaar weg te werken? M.a.w.: schakelt deze ook in nadat de spanning eraf is geweest, en desgewenst ook op max. volume, met een coax-ingang geselecteerd, en met behoud van andere instellingen? Of moet je hem daarvoor altijd in standby houden?
Leuk om te weten. Als ik daar nog even op mag doorgaan: nu ik dan aan mijn versterker begonnen ben, heb ik de Mocha van de plank gehaald om te zien in hoeverre deze geheel onzichtbaar, en dus zonder bedieningsorganen, valt te integreren . Hij blijkt meer geschikt te zijn als stand-alone voorversterker, want:nxs77 schreef:Ik heb de spullen een tijdje terug binnen gekregen en getest en hij houd zijn geheugen vast..
- Komt op in standby mode nadat de spanning eraf is geweest.
- Na spanning erop zetten staan de frontluidsprekers op small, en dus blijft een klik op de afstandsbediening nodig om ze op large te zetten.
- Volume gaat na inschakelen automatisch naar een bepaalde stand i.p.v. 100%.
Is deze wél geschikt om permanent onbereikbaar weg te werken? M.a.w.: schakelt deze ook in nadat de spanning eraf is geweest, en desgewenst ook op max. volume, met een coax-ingang geselecteerd, en met behoud van andere instellingen? Of moet je hem daarvoor altijd in standby houden?
Re: Hulp gevraagd! Storend geluid van de dts decoder!!????
Kwa bediening... Display met infrarood ontvanger heb je dan en de knop.
Verder gebruik ik de decoder op de manier zoals jij het ook wil hebben en hij werkt erg goed.
Ik heb alleen nog steeds zachtjes dat storende geluid.
Verder gebruik ik de decoder op de manier zoals jij het ook wil hebben en hij werkt erg goed.
Ik heb alleen nog steeds zachtjes dat storende geluid.