2e hands zelfbouw versterker info

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Thanatos
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 17:30

2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door Thanatos »

Ik overweeg de koop van deze zelfbouw eindversterker.

Zegt het iemand wat ?? belangrijker zou het wat kunnen zijn ??

Ik heb mijn twijfels maar kan redelijk over de prijs handelen.

http://link.marktplaats.nl/512626878

Thnx!
Bijlagen
zelfbouw.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door ray5150 »

Ik vind het een hele forse prijs... ervan uitgaande dat ik niet wat wat voor ontwerp het is, waar het vandaan komt, wat de specificaties zijn.
Zou eerder zeggen een euro of 50.
wel netjes afgewerkt, mooi kastje ook.
Aan de foto's te zien is hij minimaal 25 jaar oud. dan zijn de grote elko's ook niet nieuw meer te noemen.

Als je 200 wilt uitgeven kun je beter voor een nieuwe UCD set gaan. die klinken waarschijnlijk ook een stuk beter
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door vigier »

Dat de grote elco's oud zijn wil niet zoveel zeggen, dat kan ook NOS zijn, is vaak een goedkope "bron" voor elco's.
De axiale elco's zien er wel erg jaren 90 uit. Misschien kun je eens een foto vragen waar de eindtransistoren op staan? Dat zegt wel een hoop meer over wat voor versterker het is. 200 euro vind ik nu in ieder geval erg veel voor wat er op de foto staat.
Thanatos
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 17:30

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door Thanatos »

Thnx bevestigd mijn vermoeden wel al een beetje.. en zoals ik al aangaf heb ik een bod gedaan van -50% van de vraagprijs..
Thanatos
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 17:30

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door Thanatos »

Het moet een Pass Aleph 3 30 watt classe A zijn.

http://www.kk-pcb.com/aleph-3.html

Inmiddels voor een andere optie gekozen.. maar voor de volledigheid!
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door markbakk »

Thanatos schreef:
Het moet een Pass Aleph 3 30 watt classe A zijn.
Dat zie ik niet zo een twee drie.
Thanatos
Berichten: 27
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 17:30

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door Thanatos »

Dat is wat ik van der verkoper terug gekregen heb.

Als ik op de site kijk en vergelijk met wat ik aan foto materiaal heb gehad.. kom ik er ook niet helemaal mee weg eerlijk gezegd..
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door scanspeakman »

Een pass 2x 30watt klasse a bak op één zo'n klein k-u-t-koellichaampje? Denk het niet! Denk dat je je eindtorren dan allang naar de eeuwige appeltjegroene transistor-velden had laten gaan.....

Scanspeakman
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door ray5150 »

Een Aleph had ik er niet uitgehaald.
Inderdaad vrij klein koelblok, het kan zijn dat de ruststroom niet zo hoog ingesteld staat, dan word hij ook niet zo warm...
Tarasque
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 10:28

Re: 2e hands zelfbouw versterker info

Bericht door Tarasque »

Ik heb een Aleph 30 te koop. Deze dissipeert ~220W en weegt ~23Kg.

Meer info op diyaudio: http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... -sing.html
Plaats reactie