Leuke surroundset gezocht

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Leuke surroundset gezocht

Bericht door FFF »

Ik ben op zoek naar een leuke surroundset, mijn wensen:

5.0
Front: moeten zuiltjes zijn
Rear: mogen zuiltjes of monitors zijn
Center: moet een fatsoenlijke maat hebben

Verdere wensen:
- Bij voorkeur hoog rendement en output
- Behoorlijk belastbaar (minimaal 100-120 watt)
- Kosten voor 5.0 rond de €2000,-
- Moet er strak uitzien
- Goede kwaliteit weergave zowel stereo als HT
- Een flink stuk dynamiek en punch is welkom.
- Ik wil er sowieso 1 of 2 serieuze sub(s) aan toevoegen.

Weet iemand wat leuke tekeningen te vinden, met name de center maakt het lastig te vinden.

Ik probeer te stoppen met zelfbouw, maar de commerciele oplossingen in deze prijsklasse zijn niet om over naar huis te schrijven, dus wil de optie's eens naast elkaar leggen...
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door markbakk »

Is de Vox 253-serie van Visaton niets voor je? Visaton heeft ook een brochure met HT-ontwerpen.
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door FFF »

Bedankt voor je antwoord!

Die Vox serie is wel mooie maar de center is enorm (48 hoog, 87 breed). Ik hou wel van een grote center maar wel 1 die onder een TV past.
Verder walt het rendement (84db) me tegen. Ik zoek eigenlijk iets met een wat hoger rendement omdat ik anders bang met dat een receiver het niet goed trekt (Marantz SR6006 in dit geval).

Ik heb een schuin oog op de Vifa premium center en 4x de premium 22. kent iemand deze?
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door markbakk »

Hoog rendement hè? Dit dan? Wel aan de kostbare kant misschien.
De Vifa's zijn ook prima, ontwerp van Rolph Smulders. Maar ook niet zo'n hoog rendement.
Gebruikersavatar
MH
Berichten: 418
Lid geworden op: vr 21 aug 2009, 17:47
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door MH »

FFF schreef:
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb een schuin oog op de Vifa premium center en 4x de premium 22. kent iemand deze?
Ja die ken ik wel, ik heb zelf ooit bewust gekozen voor de premium 11 icm een subwoofer ipv de premium 22. Die combi vond ik zelf prettiger klinken, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik kan maar 1 advies geven, ga ze lekker beluisteren bij één van de zelfbouwzaken. (of het liefst thuis natuurlijk, maar ik weet niet of ze dat nog doen..)
Gebruikersavatar
Speakerland
Ook commercieel actief
Berichten: 144
Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
Contacteer:

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door Speakerland »

Hallo FFF,

Een opstelling met 5 x de Vifa Premium 22 is bij ons beluisterbaar, al dan niet aangevuld met subwoofer(s).
Dit systeem is bij uitstek geschikt voor een toepassing zoals door jou beoogd. De SR 6006 is prima in staat om een dergelijke setup goed aan te sturen. Het rendement van deze luidsprekers is hoog genoeg. Wij hebben in onze winkel ook eindtrappen met grote meters waarop je kunt zien hoe weinig vermogen er feitelijk nodig is.

Eventueel hebben we ook nog wel een aantal alternatieven in een vergelijkbare prijsklasse staan en je kunt er ook voor kiezen om de 2 frontkanalen een tandje meer te geven (Premium 33 of de nieuwe Colomn) zonder het evenwicht in de multichannel opstelling te verstoren.

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door wouter »

Die premium 22 is een mooi set, heb ik Mel ook gemeld.
Echter, punch... misschien dat dit een leuk stukje leesvoer oplevert:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=9207
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door FFF »

Wederom bedankt voor de reacties.

Ik heb ondertussen wat commerciele speakers vergeleken. Mijn top 3 op dit moment:
1: Tannoy DC6t
2: Monitor Audio RX8
3: B&W 683

Deze speakers voldoen alle 3 aan mijn verwachtingen en zijn in mijn budget te passen (complete surroundset).
Hebben jullie het idee (of bij voorkeur getest) dat die Vifa premium 22 verder gaat?
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door blueznl »

Waarom 5.0 ipv. 5.1? Ik heb met verschillende receivers nu lopen hobbyen (niet allemaal van mij, gelukkig :-)) en mijn conclusie was dat in heel veel apparaten de mix 5.1 -> 5.0 NIET goed werkt in DVD's met expliciet x.1 kanaal. En dat is eerlijk gezegd niet altijd de schuld van de fabrikant van de versterker, er zijn gewoon heel veel 5.1 mixen die, nu ja, niet zoooo geweldig zijn...
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door FFF »

blueznl schreef:
Waarom 5.0 ipv. 5.1? Ik heb met verschillende receivers nu lopen hobbyen (niet allemaal van mij, gelukkig :-)) en mijn conclusie was dat in heel veel apparaten de mix 5.1 -> 5.0 NIET goed werkt in DVD's met expliciet x.1 kanaal. En dat is eerlijk gezegd niet altijd de schuld van de fabrikant van de versterker, er zijn gewoon heel veel 5.1 mixen die, nu ja, niet zoooo geweldig zijn...
Ik ga zeker met een 5.1 of 5.2 setup spelen (staat er ook bij).
Ik zoek voor dat budget alleen een 5.0 setup en die subs zijn een losse zoektocht.

Een sub is absoluut onmisbaar bij mijn wensen.
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Leuke surroundset gezocht

Bericht door blueznl »

> Ik zoek voor dat budget alleen een 5.0 setup en die subs zijn een losse zoektocht.

Ooooops :oops: Over het hoofd gezien :-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”