Ik dacht de speler te voorzien van een 2TB harde schijf.
Het heerlijke aan die Dune is dat er meteen ook een Blu Ray speler in zit en daar dus geen apart toestel meer voor nodig is. Verder kan ie ook gewoon van externe USB schijven en netwerk schijven afspelen.
Ok deze feature vind ik zeer interessant:
Omdat ik het een beetje veilig wil houden wat back-ups betreft zou ik dan ook een NAS willen aanschaffen. Die NAS zou dan dienen om zowel mijn 160GB laptop-schijf, de 250GB USB-schijf als de 2TB media-player schijf te back-uppen.High-quality music playback: play very high-quality (up to 192 Khz / 24-bit) music files in various formats (FLAC, Monkey's Audio APE, WAV/PCM, DTS, etc).
Nu twijfel ik een beetje aan de schijfgrootte en configuratie die ik dan best gebruik.
Ik zou gewoon 2 schijven van 1,5TB in de NAS kunnen steken en daar gewoon lekker de back-ups op wegschrijven. Of zou het toch voordelen hebben om voor 2 x 2TB te gaan en één of andere RAID-configuratie te gebruiken. (of kom ik dan ook toe met 2 x 1,5TB?)
Ik heb hier weinig ervaring mee dus het is erg moeilijk kiezen.
Ook de keuze van de meest geschikte NAS behuizing is niet zo eenvoudig. Omdat ik die schijven voornamelijk/enkel voor back-up doeleinden wil gebruiken (de Dune HD Max is op zich al een NAS met downloadtoepassingen geïntegreerd) zou het zonde zijn om veel geld uit te geven aan verschillende streaming features etc. Dan geef ik dat geld liever uit aan betrouwbare harde schijven of extra schijf-ruimte.