Doet ARTA (uiteraard?!) ook wel. Maar HOLM ziet er op het eerste gezicht goed uit. Tijd voor een shootout REW, HOLM en ARTA.arjank schreef:Ook top dat je de freq-response als text file kunt exporteren, dan is het naar mijn idee ook mogelijk deze in boxsim te laden.
HOLMImpulse
Moderator: Beheerdersteam
Re: HOLMImpulse
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: HOLMImpulse
@ meibrog,
jij kunt je time window ook ruimer zetten, tenminste, als ik het zo bekijk.
je kunt hem zelf verschuiven namelijk. (kader trekken in het window zelf)
jij kunt je time window ook ruimer zetten, tenminste, als ik het zo bekijk.
je kunt hem zelf verschuiven namelijk. (kader trekken in het window zelf)
Re: HOLMImpulse
Bedankt, heb er nog niet echt serieus mee gespeeld, ga ik proberen!
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: HOLMImpulse
Ik ben ondertussen ook met Holm bezigen ik vind dat de metingen er beter uitzien dan met ARTA. ARTA werkte perfect bij Jeroen (op zijn laptop),maar hier krijg ik heel vreemde resultaten. Heel soms krijg ik een mooie curve zoals we die bij Jeroen gemeten hebben, maar als ik met een sweep gameten dan zakt het mid met zo'n 20dB in. Bij pink noisemeetingen is ie mooi vlak.
Nu ben ik dus met Holm aan het meten en krijg ik de indruk dat de curves té mooi zijn. Het hoog meet precies zoals ik het verwacht. Maar onder 2kHz meet ie uitzonderlijk vlak en onder 500Hz valt ie heel erg smooth zo'n 8dB af naar 100Hz en dan is ie weer liniaal vlak.
Ik krijg de "chirp" ook niet aan de praat. Het blijft een sweep.
Nu ben ik dus met Holm aan het meten en krijg ik de indruk dat de curves té mooi zijn. Het hoog meet precies zoals ik het verwacht. Maar onder 2kHz meet ie uitzonderlijk vlak en onder 500Hz valt ie heel erg smooth zo'n 8dB af naar 100Hz en dan is ie weer liniaal vlak.
Ik krijg de "chirp" ook niet aan de praat. Het blijft een sweep.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: HOLMImpulse
alles buiten je gating window is natuurlijk niet te meten. (dus die interpretatie moet je geoon vergeten)
ook jij moet je window groter zetten wil je betrouwbare info hebben over het LF gedeelte.
Kijk tevens eens bij de instellingen van de meting, waar je "smoothing" op staat. (uitzetten evt)
ook jij moet je window groter zetten wil je betrouwbare info hebben over het LF gedeelte.
Kijk tevens eens bij de instellingen van de meting, waar je "smoothing" op staat. (uitzetten evt)
Re: HOLMImpulse
2nd to that. Plus je verticale schaal wat uitrekken (2dB per divisie i.p.v. 5). Reken erop dat de gating niet alleen alle meetgegevens onder de grensfrequentie waardeloos maakt, maar ook die boven de grensfrequentie nog wel behoorlijk beïnvloedt (de meetresolutie op de frequentie-as is nog vrij laag). Met een sweep is overigens niets mis.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: HOLMImpulse
Beetje off topic, maar wanneer gebruik je een "chirp" dan precies?
Doe ook altijd met een sweep meten eigenlijk....
Doe ook altijd met een sweep meten eigenlijk....
Re: HOLMImpulse
Ik heb niets tegen een sweep, maar de mogelijkheid om een chirp te gebruiken staat aangegeven en dus wil ik die ook wel eens gebruiken.
