HOLMImpulse

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: HOLMImpulse

Bericht door markbakk »

arjank schreef:
Ook top dat je de freq-response als text file kunt exporteren, dan is het naar mijn idee ook mogelijk deze in boxsim te laden.
Doet ARTA (uiteraard?!) ook wel. Maar HOLM ziet er op het eerste gezicht goed uit. Tijd voor een shootout REW, HOLM en ARTA.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: HOLMImpulse

Bericht door bartsegers »

@ meibrog,

jij kunt je time window ook ruimer zetten, tenminste, als ik het zo bekijk.

je kunt hem zelf verschuiven namelijk. (kader trekken in het window zelf)
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: HOLMImpulse

Bericht door meiborg »

Bedankt, heb er nog niet echt serieus mee gespeeld, ga ik proberen!

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: HOLMImpulse

Bericht door rho »

Ik ben ondertussen ook met Holm bezigen ik vind dat de metingen er beter uitzien dan met ARTA. ARTA werkte perfect bij Jeroen (op zijn laptop),maar hier krijg ik heel vreemde resultaten. Heel soms krijg ik een mooie curve zoals we die bij Jeroen gemeten hebben, maar als ik met een sweep gameten dan zakt het mid met zo'n 20dB in. Bij pink noisemeetingen is ie mooi vlak.
Nu ben ik dus met Holm aan het meten en krijg ik de indruk dat de curves té mooi zijn. Het hoog meet precies zoals ik het verwacht. Maar onder 2kHz meet ie uitzonderlijk vlak en onder 500Hz valt ie heel erg smooth zo'n 8dB af naar 100Hz en dan is ie weer liniaal vlak.
Ik krijg de "chirp" ook niet aan de praat. Het blijft een sweep.
HE-Maxi-Regal_60cm.jpg
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: HOLMImpulse

Bericht door bartsegers »

alles buiten je gating window is natuurlijk niet te meten. (dus die interpretatie moet je geoon vergeten)

ook jij moet je window groter zetten wil je betrouwbare info hebben over het LF gedeelte.

Kijk tevens eens bij de instellingen van de meting, waar je "smoothing" op staat. (uitzetten evt)
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: HOLMImpulse

Bericht door markbakk »

2nd to that. Plus je verticale schaal wat uitrekken (2dB per divisie i.p.v. 5). Reken erop dat de gating niet alleen alle meetgegevens onder de grensfrequentie waardeloos maakt, maar ook die boven de grensfrequentie nog wel behoorlijk beïnvloedt (de meetresolutie op de frequentie-as is nog vrij laag). Met een sweep is overigens niets mis.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: HOLMImpulse

Bericht door bartsegers »

Beetje off topic, maar wanneer gebruik je een "chirp" dan precies?

Doe ook altijd met een sweep meten eigenlijk....
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: HOLMImpulse

Bericht door rho »

Ik heb niets tegen een sweep, maar de mogelijkheid om een chirp te gebruiken staat aangegeven en dus wil ik die ook wel eens gebruiken.
Plaats reactie