LBVS ... nummer zoveel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door cobaltjeh »

Kijk ondanks wat tegenslagen, heb je toch een mooi eindresultaat neer gezet!

Dat is toch netjes, aangezien ik afgelopen 2 a 3 jaar alleen nog maar dingen half opgebouwd heb en weer afgebroken heb omdat ik het niet goed genoeg vond :p.
Gebruikersavatar
A3Baak
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 12:38
Locatie: Alphen aan den Rijn, Netherlands

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door A3Baak »

r.ladage schreef:
@Adrie, wat vind je vrouw er van .... ze zijn in ieder geval recht! :rofl:
Ja ze ze zijn recht, ik denk dat ze het nog niet weet te waarderen. :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door ray5150 »

Ze zien er keurig uit. mijn complimenten. :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door r.ladage »

Vandaag een dag waar ik al even naar uitkeek. Een keuring van mijn boxen door mijn audiofiele oom.
Ik was niet alleen benieuwd naar hoe mijn boxen het zouden doen, maar ook naar zijn testmuziek.

Deze man is een wandelende muziek encyclopedie. Door zijn ervaring wist hij ook precies welke nummers het koren van het kaf zouden scheiden.

In ronde 1 hebben we een speakertest gedaan. Mijn LBVS tegen zijn KEF speakers (KEF Q 55.2).
Deze test werd gedaan met Laura Jansen: Use Somebody. Dit was namelijk mijn benchmark.
Ik werd bijna afgeschoten toen ik wilde gaan testen met een MP3tje, maar hiervoor had FLAC geen zin want dat verschil hoorde je toch niet.
Conclusie, de LBVS kan zich prima meten met de KEFjes. Algehele conclusie van de eerste ronde was toch dat beide speakers een beetje beheerst waren met de bas.

Aangezien dit nummer geen benchmark was voor mijn oom, zijn we door gegaan met zijn muziek op zijn CD speler (Marantz CD 5000). Deze CD speler werkt ook met buizen.
Als de speler aangaat hoor je een brom en als die verdwenen is dan weet je dat hij klaar is voor actie :)

Hij had 3 CDs meegenomen en alle drie hadden hun eigen verhaal.
Alle waren ook al eerder in tests gebruikt op hele dure systemen en allemaal bevatten ze heel veel details (hetzij op andere vlakken).
De volgende CD's zijn gebruikt:
Lhasa, The Living Road
Lindsey Buckingham, Out Of The Cradle
Micheal Jackson, History

Ik was weer net zo geschokeerd als de eerste keer dat ik de boxen beluisterde.
Ik werd wederom enorm verrast door de details en het ruimtelijke geluid.
Alles werd nog een tandje mooier en met name de bas was vele malen mooier.
Heel vol laag en vooral RETE strak!

De muziek leeft echt! Er schieten heel veel CD's door me hoofd die ik gewoonweg opnieuw MOET luisteren/beleven.
Aanstaande zaterdag heb ik nog een luistersessie met wat muziekale vrienden, dan word er nog getest met een vette versterker.
Morgen eerst heerlijk genieten van de test CD's die van mijn oom nog even mogen logeren samen met de CD speler.

Ze hebben in ieder geval het OK keurmerk van mijn oom gekregen en dat is iets waar ik veel waarde aan hecht.
Dennisjanss
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 12:03

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door Dennisjanss »

He Remco!!

Ik heb met plezier je verslag gelezen en ben nu nog nieuwsgieriger hoe ze klinken!!
Tot zaterdag!!
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door r.ladage »

Hee wat leuk dat je ook op het forum zit.
Ik ben vooral heel nieuwsgierig of jij ze met je spullen nog beter kunt laten klinken, maar denk dat je daar toch een andere klasse speakers voor nodig hebt :)

Tot zaterdag! Heb er zin in!
Dennisjanss
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 12:03

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door Dennisjanss »

Als je nog nooit met een DAC heb geluisterd dan kan er misschien wel een wereld voor je open gaan ;)
Verder ben ik heeeeel benieuwd hoe vinyl klinkt op je set :D
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door EppeRRR »

Ziet er mooi strak uit, totaalplaatje naast de tv maakt het helemaal af :D

Top resultaat :D
Gebruikersavatar
3sly
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 12 sep 2011, 16:23
Locatie: Grimbergen Vlaams-Brabant

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door 3sly »

r.ladage,

fantastisch mooi!! Ik wist niet dat alles zo was opgeschoten aangezien ik geen mailtjes meer kreeg.

Wat zien ze er erg goed uit, mooi en fijn. Die pootjes... die staan echt super, geeft alles zo een professionele look (wat het trouwens al heeft :p)

Leuk dat ze goed klinken.
Ik hoop zelf binnen een week of twee eens verder te werken.

Veel luisterplezier!

hier een paar tips voor albums die je zeker eens moet luisteren:
*Jethro tull, songs from the woods
*Porcupine tree, fear from a blank planet (ik weet niet wat je smaak is, maar het klinkt altijd vet door een goede hoofdtelefoon/speakers)
*Wolfmother, alle 2(zeker doen, één van mijn all-time favourites, en trots dat ze van mijn generatie zijn...-ish)
*elbow, seldom seen kid, fantastisch album
*thelonious monk, criss cross (als je meer jazz doet)
*Buddy guy, bring 'em in. Niet echt de grootste uitblinker, maar ik neem de plaat altijd mee als ik eens de plaatselijke hifi winkel passeer :p
*pink floyd, wish you were here. een klassieker waarschijnlijk.

Er zijn er nog een heleboel, maar deze staan bij mij al klaar, en vind ik persoonlijk dat ze een absolute meerwaarde krijgen als ze echt met goede apparatuur worden opgezet.

Als er mensen zijn die ook een heleboel platen kennen die zeker eens moeten beluisterd worden (en liefst op een leuke setup), laat dan zeker weten. Ik sta open voor alle genres.

Dries
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door markbakk »

Laten daarvoor nou ook andere threads zijn hier, zoals deze!
Just so you know...
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door r.ladage »

3sly schreef:
r.ladage,

fantastisch mooi!! Ik wist niet dat alles zo was opgeschoten aangezien ik geen mailtjes meer kreeg.

Wat zien ze er erg goed uit, mooi en fijn. Die pootjes... die staan echt super, geeft alles zo een professionele look (wat het trouwens al heeft :p)

Leuk dat ze goed klinken.
Ik hoop zelf binnen een week of twee eens verder te werken.

Veel luisterplezier!

hier een paar tips voor albums die je zeker eens moet luisteren:
*Jethro tull, songs from the woods
*Porcupine tree, fear from a blank planet (ik weet niet wat je smaak is, maar het klinkt altijd vet door een goede hoofdtelefoon/speakers)
*Wolfmother, alle 2(zeker doen, één van mijn all-time favourites, en trots dat ze van mijn generatie zijn...-ish)
*elbow, seldom seen kid, fantastisch album
*thelonious monk, criss cross (als je meer jazz doet)
*Buddy guy, bring 'em in. Niet echt de grootste uitblinker, maar ik neem de plaat altijd mee als ik eens de plaatselijke hifi winkel passeer :p
*pink floyd, wish you were here. een klassieker waarschijnlijk.

Er zijn er nog een heleboel, maar deze staan bij mij al klaar, en vind ik persoonlijk dat ze een absolute meerwaarde krijgen als ze echt met goede apparatuur worden opgezet.

Als er mensen zijn die ook een heleboel platen kennen die zeker eens moeten beluisterd worden (en liefst op een leuke setup), laat dan zeker weten. Ik sta open voor alle genres.

Dries
Dries,

Allereerst dank voor de complimenten en voor de muziek tips, ga ze zeker beluisteren!

Jij bent met de laatste loodjes bezig, ik ben heel erg benieuwd naar je eindproduct en eindoordeel :)

@markbakk, tnx voor die lijst, ook die ga ik af :)
Gebruikersavatar
3sly
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 12 sep 2011, 16:23
Locatie: Grimbergen Vlaams-Brabant

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door 3sly »

De laatste nog niet :), het staat nog altijd zo ver als ik laatst heb vermeld. Nog een beetje bekleden, kantjes van de speakerfront veilen, alles monteren, schilderen, en afwerken.

Spijtig genoeg nu geen tijd voor :S, nog 5 examens en dan ben ik er een weekje vanaf.

Dries
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: LBVS ... nummer zoveel

Bericht door r.ladage »

Veel succes met je examens! Daarna veel plezier met knutselen :)
Ik ben zo benieuwd hoe je ze gaat vinden!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”