per uitgang van de AS2.100 kan je de biquads instellen, dus of voor de tweeter en de woofer, of voor links en rechts. en om bv een 4e orde te maken zet je 2 stuks 2e orde in het filter. het type filter beïnvloed je door de q van de individuele te kiezen, bv 2 maal 2e orde met q=0.7 voor een 4e orde met q=0.5. asymetrische filters kunnen dus ook. de enige beperking is het aantal beschikbare biquadsjeroen_d schreef:Twee achter elkaar zetten is prima, als dat tenminste per kanaal kan. Maar ik zie niet hoe dat moet.
tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Ok je hebt dus 12 biquads die als het ware achter elkaar staan per kanaal en die je ieder zijn eigen functie kan geven. 24ste orde is dus mogelijk... 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
yep. maar dan heb je geen biquads over voor correctiesjeroen_d schreef:Ok je hebt dus 12 biquads die als het ware achter elkaar staan per kanaal en die je ieder zijn eigen functie kan geven. 24ste orde is dus mogelijk...
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Ik heb het aan de praat, heel simpel als je het eenmaal weet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
dat geldt voor veel dingenjeroen_d schreef:Ik heb het aan de praat, heel simpel als je het eenmaal weet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Zei mijn vrouw vanacht nogHenkjan schreef:dat geldt voor veel dingenjeroen_d schreef:Ik heb het aan de praat, heel simpel als je het eenmaal weet.
GRG
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Dit zal ook zo zijn voor de DLCP. Is inherent aan biquad filters. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_biquad_filterRizzo schreef:Als ik de manual van de AS2 effe scan, lijkt het dat er inderdaad alleen 2e orde filters zijn. Voor 4e dien je er twee achter elkaar te zetten. Zo mooi zijn als dit anders is met de DLCP (waar ik ook al een tijdje op wacht)
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Sterker nog, het is inherent aan regeltechniek.
Er bestaan immers enkel 1e orde en 2e orde filters.
Een hoger orde systeem wordt verkregen door 1e en 2e orde systemen (imaginair) te combineren.
Het is eigenlijk heel fraai dat je die vrijheid hebt bij Hypex (iets wat ik mis bij de miniDSP)
Nadeel is dat je wel even moet opzoeken/uitrekenen welke Q-factors je nodig hebt.
(voor een 4e orde Butterworth heb je bv een Q van 0,5412 en 1,3065 nodig)
Er bestaan immers enkel 1e orde en 2e orde filters.
Een hoger orde systeem wordt verkregen door 1e en 2e orde systemen (imaginair) te combineren.
Het is eigenlijk heel fraai dat je die vrijheid hebt bij Hypex (iets wat ik mis bij de miniDSP)
Nadeel is dat je wel even moet opzoeken/uitrekenen welke Q-factors je nodig hebt.
(voor een 4e orde Butterworth heb je bv een Q van 0,5412 en 1,3065 nodig)
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Kan bij minidsp ook (zie bijv. hier). Bij minidsp ben je zelfs nog iets flexibeler, denk aan een allpass of RIAA correctie.b_force schreef:Het is eigenlijk heel fraai dat je die vrijheid hebt bij Hypex (iets wat ik mis bij de miniDSP)
Nadeel is dat je wel even moet opzoeken/uitrekenen welke Q-factors je nodig hebt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Maar......
Nog steeds geen reactie van Hypex........
GRG
Nog steeds geen reactie van Hypex........
GRG
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
die zijn druk achter de schermen bezig of hebben hun handen vol aan de ncoreds23man schreef:Maar......
Nog steeds geen reactie van Hypex........
GRG
(of zijn met z'n allen gezellig op vakantie
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Volgens mij zitten ze in de kroeg met Bruno!BertDB schreef:die zijn druk achter de schermen bezig of hebben hun handen vol aan de ncoreds23man schreef:Maar......
Nog steeds geen reactie van Hypex........
GRG
(of zijn met z'n allen gezellig op vakantie)
GRG
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP
Ja dat klopt, dan ga je helemaal naar custom biquads.knuisje schreef:Kan bij minidsp ook (zie bijv. hier). Bij minidsp ben je zelfs nog iets flexibeler, denk aan een allpass of RIAA correctie.b_force schreef:Het is eigenlijk heel fraai dat je die vrijheid hebt bij Hypex (iets wat ik mis bij de miniDSP)
Nadeel is dat je wel even moet opzoeken/uitrekenen welke Q-factors je nodig hebt.
Ik doelde meer op instelbare 2e orde filters.
In feite natuurlijk hetzelfde
