tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Twee achter elkaar zetten is prima, als dat tenminste per kanaal kan. Maar ik zie niet hoe dat moet.
per uitgang van de AS2.100 kan je de biquads instellen, dus of voor de tweeter en de woofer, of voor links en rechts. en om bv een 4e orde te maken zet je 2 stuks 2e orde in het filter. het type filter beïnvloed je door de q van de individuele te kiezen, bv 2 maal 2e orde met q=0.7 voor een 4e orde met q=0.5. asymetrische filters kunnen dus ook. de enige beperking is het aantal beschikbare biquads
Bijlagen
AS2100 voorbeeld.png
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door jeroen_d »

Ok je hebt dus 12 biquads die als het ware achter elkaar staan per kanaal en die je ieder zijn eigen functie kan geven. 24ste orde is dus mogelijk... :-&
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Ok je hebt dus 12 biquads die als het ware achter elkaar staan per kanaal en die je ieder zijn eigen functie kan geven. 24ste orde is dus mogelijk... :-&
yep. maar dan heb je geen biquads over voor correcties :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door jeroen_d »

Ik heb het aan de praat, heel simpel als je het eenmaal weet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef:
Ik heb het aan de praat, heel simpel als je het eenmaal weet.
dat geldt voor veel dingen :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
jeroen_d schreef:
Ik heb het aan de praat, heel simpel als je het eenmaal weet.
dat geldt voor veel dingen :mrgreen:
Zei mijn vrouw vanacht nog :rofl:

GRG
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door knuisje »

Rizzo schreef:
Als ik de manual van de AS2 effe scan, lijkt het dat er inderdaad alleen 2e orde filters zijn. Voor 4e dien je er twee achter elkaar te zetten. Zo mooi zijn als dit anders is met de DLCP (waar ik ook al een tijdje op wacht ;))
Dit zal ook zo zijn voor de DLCP. Is inherent aan biquad filters. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_biquad_filter
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door b_force »

Sterker nog, het is inherent aan regeltechniek.
Er bestaan immers enkel 1e orde en 2e orde filters.
Een hoger orde systeem wordt verkregen door 1e en 2e orde systemen (imaginair) te combineren.

Het is eigenlijk heel fraai dat je die vrijheid hebt bij Hypex (iets wat ik mis bij de miniDSP)
Nadeel is dat je wel even moet opzoeken/uitrekenen welke Q-factors je nodig hebt.

(voor een 4e orde Butterworth heb je bv een Q van 0,5412 en 1,3065 nodig)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door knuisje »

b_force schreef:
Het is eigenlijk heel fraai dat je die vrijheid hebt bij Hypex (iets wat ik mis bij de miniDSP)
Nadeel is dat je wel even moet opzoeken/uitrekenen welke Q-factors je nodig hebt.
Kan bij minidsp ook (zie bijv. hier). Bij minidsp ben je zelfs nog iets flexibeler, denk aan een allpass of RIAA correctie.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door ds23man »

Maar......

Nog steeds geen reactie van Hypex........

GRG
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door BertDB »

ds23man schreef:
Maar......

Nog steeds geen reactie van Hypex........

GRG
die zijn druk achter de schermen bezig of hebben hun handen vol aan de ncore :P
(of zijn met z'n allen gezellig op vakantie :hide: )
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door ds23man »

BertDB schreef:
ds23man schreef:
Maar......

Nog steeds geen reactie van Hypex........

GRG
die zijn druk achter de schermen bezig of hebben hun handen vol aan de ncore :P
(of zijn met z'n allen gezellig op vakantie :hide: )
Volgens mij zitten ze in de kroeg met Bruno! :mrgreen:

GRG
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: tips/wensen voor de Hypex stand alone 6 kanaals DSP

Bericht door b_force »

knuisje schreef:
b_force schreef:
Het is eigenlijk heel fraai dat je die vrijheid hebt bij Hypex (iets wat ik mis bij de miniDSP)
Nadeel is dat je wel even moet opzoeken/uitrekenen welke Q-factors je nodig hebt.
Kan bij minidsp ook (zie bijv. hier). Bij minidsp ben je zelfs nog iets flexibeler, denk aan een allpass of RIAA correctie.
Ja dat klopt, dan ga je helemaal naar custom biquads.

Ik doelde meer op instelbare 2e orde filters.
In feite natuurlijk hetzelfde :wink:
Plaats reactie