Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
SuperKees
Berichten: 80
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:01

Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door SuperKees »

Beste Allen, hierbij starttopic voor mijn (middellange termijn) project.

Ik heb mijn oude setje met pijn in het hart verkocht, maar ben begonnen aan een leuk nieuw (en kwalitatief VEEEEL beter) project! Ik heb onderdelen aangeschaft om 2 dingen te maken; een Dual mono UCD en een CNO SEAS speaker van TROELG in een ander jasje


Het orgineel (mkII) van TroelG : http://www.troelsgravesen.dk/CNO.htm

Het model zoals ik hem wil maken: http://www.troelsgravesen.dk/CNO-J-NL.htm
cno-j (1).jpg
De laatste is door een NL gemaakt maar ik heb geen idee wie!

De kast is dus kleiner dan de originele vloerstaander die intern tot 24 liter is beperkt. De front wordt daardoor natuurlijk net anders maar ik ga dit toch proberen met het filter van het organel. DE oplettende lezer herkend een SEAS BITFROST kast. (ander filter tho)

De kast wil ik zwart gaan maken met zijkanten van bamboo, of leuke houtsoort.
De versterker-behuizing wil ik in dezelfde kleurstelling gaan maken, maar dan horizontaal. Boven en onder met bamboo, midden zwart.

De volumeknop, en/of Inputselectie (weet nog niet of ik een apart pre ga maken ) op de AMP wil ik misschien baseren op de metalen centre van de SEAS W18NX001. Probleem is dat ik op draaibank 1 knop prima kan maken waarschijnlijk, maar dat 2 exacte kopieën dan weer wel lastig zijn :D

Foto's komen wanneer de onderdelen (zojuist besteld) binnen zijn!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door dre »

hé,die speakers heb ik eerder gezien!

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=21257.0
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door bas focal m180 »

Je bent dus van het idee van de scan speak monitoren afgestapt , het worden seas monitoren , lijken me beide op gelijkwaardig nivo .
SuperKees
Berichten: 80
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:01

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door SuperKees »

heej vet, Ik wist wel dat iemand dat moest weten!
SuperKees
Berichten: 80
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:01

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door SuperKees »

bas focal m180 schreef:
Je bent dus van het idee van de scan speak monitoren afgestapt , het worden seas monitoren , lijken me beide op gelijkwaardig nivo .
Heej Bas,

ja dat klopt inderdaad! Ik heb de SEAS units altijd al erg mooi gevonden (mijn vader heeft ze al een tijd SEAS units in gebruik, maar dat net wat minder mooi als deze gaan worden :) :) ). Wat de doorslag gaf was dat ik de erg prijzige tweeters kon kopen via dit forum voor een wat geschiktere prijs dan nieuw. Ik stond eigenlijk al op het punt de SP units te kopen via Speakerland, vind het lullig voor winkel in Oss, want ik heb er heel fijn kunnen luisteren, maar dit kon ik niet laten schieten! Ik wou dat ik geld had voor Scan-Speak EN Seas speeltjes :d man wat wordt ik hier hebberig van :D

Ik heb er zin in om ze te gaan maken maar vanwege verbouwing huis zal het pas volgend jaar worden ben ik bang :) Ik verzamel in de tussentijd alle benodigdheden.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door anonamemouse »

SuperKees schreef:
Ik heb er zin in om ze te gaan maken maar vanwege verbouwing huis zal het pas volgend jaar worden ben ik bang :) Ik verzamel in de tussentijd alle benodigdheden.
Nog steeds alleen maar aan het verzamelen? Ik zou tussen de verbouwperikelen door gewoon beginnen, verbouwen is NOOIT af... :lol:
SuperKees
Berichten: 80
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:01

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door SuperKees »

Ik heb de meeste onderdelen gister binnengekregen! Probleem was een beetje een spoel die Europe_audio niet op voorraad had, maar nu heb ik ze.
Gebruikersavatar
r.ladage
Berichten: 301
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 8:33

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door r.ladage »

SuperKees schreef:
Ik heb de meeste onderdelen gister binnengekregen! Probleem was een beetje een spoel die Europe_audio niet op voorraad had, maar nu heb ik ze.
Beetje off-topic misschien, maar ik wacht inmiddels ook al meer dan een week op mijn hele bestelling bij europe audio en ook deze "hangt" op een spoel :(

Anyway, heb de boel een beetje gelezen, dit moet een mooi setje worden!

In die vloerstaander versie zie je inderdaad dat het onderste deel word afgesloten.
Heeft dit dan nog een andere functie naast het esthetische?
SuperKees
Berichten: 80
Lid geworden op: do 22 sep 2011, 22:01

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door SuperKees »

Ja bij mij duurde het een week of 3, maar ik had toch geen haast. Ik moet alleen de condensatoren nog bestellen en dan kast gaan maken. Het is beetje langetermijn project omdat ik ook aan het verbouwen ben en niet veel vrije uurtjes heb. aan de andere kant heb ik nu ook mijn oude audio set aan mijn schoonouders gegeven en nu heb ik niks meer om muziek mee te luisteren. En dat is wel behoorlijk irritant :-).

Ik heb dit ontwerp gekozen op basis van de reputatie van Troel en het luisteren naar SEAS luidsprekers die enigszins vergelijkbaar zijn maar heb dit specifieke model nooit kunnen beluisteren helaas. Ik heb er echter all vertrouwen in. De kwaliteit van de drivers, daar twijfel ik niet aan en de ontwerpkunsten van Troel ook niet. Daarnaast is deze MKII de kans geweest om kleine bijstellingen te maken naar een wat neutralere afstemming (waar ik van hou).

Daarentegen ga ik de kast wel iets vertanden ten opzichte van de vloerstaander. (al twijfel ik hier nog een beetje over). Ik vind het kleinere model zoals op de foto is te zien gewoon heel wat handiger in te plaatsen in mijn appartement. Ik moet een beetje hopen dat die aanpassing geen problemen veroorzaakt, ik begrijp dat het zeker een concessie is en het aan te raden is om de kast te gebruiken waar het filter voor is ontworpen. Ik denk echter dat de luisterruime zelf (woonkamer) opzichzelf een veel grotere negatieve invloed heeft en daar kan ik helaas toch niet veel aan veranderen :) trouwens heel irritant als je zp allergisch bent als wat en dus geen vloerbedekking of amper gordijnen kan verdragen, om wat demping te verkrijgen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Combi Project, UCD mono en TroelG SEAS CNO

Bericht door rho »

Ik zou iig niet te veel met de breedte van het front gaan spelen. Want een BSC die niet op z'n plaats zit zal ook in een zeer vervelende ruimte gaan opvallen.
Met de hoogte en die diepte kan je in veel ruimere mate spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”