Waar kwalitatief goed MDF halen+zagen
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
Waar kwalitatief goed MDF halen+zagen
Tot op heden haalde ik altijd mijn MDF bij de Kesler in Zeist.
Zij hadden kwalitatief goed MDF en zaagde het netjes op maat.
Top service voor een nette prijs.
Enige tijd geleden is helaas een deel van hun zaak afgebrand en hebben ze die tak van sport vaarwel gezegd.
Na een uitstap naar de hubo (wat huilen was, kern van MDF was pulp) ben ik op zoek naar een goede houthandel in de omgeving Utrecht die ook kan zagen.
Aan de andere kant zit ik er over na te denken om de kasten te laten maken (simpel recht toe recht aan kast zonder afwerking). Maar dat is stap twee.
Iemand een suggestie?
Zij hadden kwalitatief goed MDF en zaagde het netjes op maat.
Top service voor een nette prijs.
Enige tijd geleden is helaas een deel van hun zaak afgebrand en hebben ze die tak van sport vaarwel gezegd.
Na een uitstap naar de hubo (wat huilen was, kern van MDF was pulp) ben ik op zoek naar een goede houthandel in de omgeving Utrecht die ook kan zagen.
Aan de andere kant zit ik er over na te denken om de kasten te laten maken (simpel recht toe recht aan kast zonder afwerking). Maar dat is stap twee.
Iemand een suggestie?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Re: Waar kwalitatief goed MDF halen+zagen
Is op bestelling bij Hubo geen hogere persing leverbaar?
Ik heb het hout voor mijn laatste sub bij Van Straalen in de Hamburgerstraat (Utrecht) onder verstek laten zagen. Allerlei soorten hout, bij mij ging het om 30mm.
Je kunt ze eens bellen wat ze voor dichtheid gebruiken? Of kunnen leveren...
Je kunt ze eens bellen wat ze voor dichtheid gebruiken? Of kunnen leveren...
Als je zeker wilt zijn van een zwaardere persing, dan moet je vragen of ze v313 (vochtwerend) mdf kunnen bestellen.
Zelfde vraag voor omgeving Rotterdam. Wie weet een goede zagerij?
Ik ging vroeger naar de Wester Houthandel in de Hudsonstraat maar die is er ook niet meer.
Ik stond hier laatst in de plaatselijke bouwmarkt naar het plaatmateriaal te kijken maar de multiplex platen stonden zichzelf al in losse plaatjes te delen.
Ik ging vroeger naar de Wester Houthandel in de Hudsonstraat maar die is er ook niet meer.
Ik stond hier laatst in de plaatselijke bouwmarkt naar het plaatmateriaal te kijken maar de multiplex platen stonden zichzelf al in losse plaatjes te delen.
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
harde persing van bijna 800 kg is hier gewoon standaard bij Fillipo
Bouw mdf,zeker zo goed als die groene hierboven heb ze bijde geprobeerd
http://maps.google.nl/maps?client=firef ... e8c,Zwolle
Bouw mdf,zeker zo goed als die groene hierboven heb ze bijde geprobeerd
http://maps.google.nl/maps?client=firef ... e8c,Zwolle
- Soundexcel
Bedankt voor de info.
Het hoeft niet de aller stevigste persing te zijn, echter het MDF wat ik bij de hubo had gehaald was echt armzalig.
Eerst eens een prijsje opvragen bij de meubel maker. Heb op dit moment geen werkplaats voor echt goede zaagwerkzaamheden.
Het hoeft niet de aller stevigste persing te zijn, echter het MDF wat ik bij de hubo had gehaald was echt armzalig.
Eerst eens een prijsje opvragen bij de meubel maker. Heb op dit moment geen werkplaats voor echt goede zaagwerkzaamheden.
Het valt soms niet mee om het juiste mdf te bestellen, want er zit nog wel eens wat variatie binnen 'dezelfde' platen die de groothandel levert. Vandaar mijn advies voor de vochtwerende variant. Daarvan weet je zeker dat ie goed is. Ook voor de afwerking is het heel fijn spul.Soundexcel schreef:Het hoeft niet de aller stevigste persing te zijn, echter het MDF wat ik bij de hubo had gehaald was echt armzalig.
Bij de bouwmarkten ligt vaak mdf-light. Prachtig materiaal om hpl op te persen, want dan blijft het nog een beetje te tillen, maar voor constructies is het inderdaad niet zo fijn.
Verder moet je je vooral niet laten misleiden door het merk Medite. Vroeger was dat een mooie kwaliteit, tegenwoordig is de kern net brinta.
- Soundexcel
Check!
Dit is trouwens het plan, simpel bouw pakketje wanneer goed gezaagd
Het is wel een grote naden-parade zo. Of ga je er nog met 3mm mdf overheen?
- Soundexcel
Het wordt of plamuren+lakken of HPL.
Afwerken is niet mijn sterkste kant. Meestal blijft het ruw hout.
Waarna ik weer aan een nieuw project begin
Afwerken is niet mijn sterkste kant. Meestal blijft het ruw hout.
Waarna ik weer aan een nieuw project begin
- bas focal m180
- Contacteer:
Dan ben je niet de enigste.Soundexcel schreef:Afwerken is niet mijn sterkste kant. Meestal blijft het ruw hout.
Ik laat het ook rustig een jaartje onafgewerkt staan. (wel spelend) na een jaartje in de kamer werkt het mdf ook een stuk minder. 
- Soundexcel
Dat is precies de reden waarom ik deze keer dacht: Anders laat ik het eens maken, dan wordt het eens een echt mooi af project.
- morca
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Dit lijkt zeer veel op een kistje die me neef pas gemaakt heeft,ik zou er idd wel een harde persing voor gebruiken,volgens mij hoor je bij hem iets dat het mdf-light is.Soundexcel schreef:Check!
Dat groene werkt idd goed af maar wat ik nu heb werk net zo goed en is ook dezelfde persing.
Kan je goed merken hoor met schroeven en zagen,en ook nog eens horen,dit is veel beter om een kist van te bouwen als mdf-light.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Vormden naden een mogelijk issue, dan ging mijn voorkeur uit naar de soort die het minst gevoelig is voor luchtvochtigheid.
En ook daarom: V313Marp schreef:Vormden naden een mogelijk issue, dan ging mijn voorkeur uit naar de soort die het minst gevoelig is voor luchtvochtigheid.
Te verkrijgen bij Jongeneel. (is een groothandel, maar de meeste vestegingen leveren ook aan particulier.)
http://www.jongeneel.nl/domino/jongenee ... endocument
http://www.jongeneel.nl/domino/jongenee ... endocument
Het MDF van Medite wordt algemeen als het beste beschouwd maar Medite is sinds kort een samenwerking met het bedrijf Accsys aan gegaan en dat betreft een revolutionaire vooruitgang van het materiaal waaruit MDF bestaat.Marp schreef:Vormden naden een mogelijk issue, dan ging mijn voorkeur uit naar de soort die het minst gevoelig is voor luchtvochtigheid.
Accsys is in staat om van zachte houtsoorten middels een chemisch proces de eigenschappen van hardhout te evenaren of zelfs te verbeteren.
Medite maakt nu uit deze geproduceerde vezels MDF platen genaamd "Tricoya" met unieke "hardhout" eigenschappen.
Uitermate geschikt voor ruimtes waarin de luchtvochtigheid hoog is.
Of het akoestisch geschikt materiaal voor weergevers is kan nog niet worden gezegd.
En waarom, is mij echt een raadsel. Die standaard platen zijn echt rampzalig. Veel te zacht, en horizontaal verwerkte panelen gaan veel te snel doorhangen.peter1961 schreef:Het MDF van Medite wordt algemeen als het beste beschouwd...
Vroeger hadden ze een hogere persing, misschien dat ze nog steeds teren op de roem van toen.
Gemaakt van geacetyleerd naaldhout (bewerkt met azijnzuur). Dat veranderd de eigenschappen van het hout zodanig dat het niet rot en nauwelijks meer werkt. In Sneek zijn met geacetyleerd hout een tweetal bruggen gebouwd.peter1961 schreef:MDF platen genaamd "Tricoya" met unieke "hardhout" eigenschappen.
Uitermate geschikt voor ruimtes waarin de luchtvochtigheid hoog is.
Het materiaal is heel stabiel en duurzaam en heeft een laag gewicht ten opzichte van hardhout met dezelfde duurzaamheid. Nadeel is wel dat het materiaal zuur is, dit heeft invloed op de te gebruiken lijm en bevestigingsmiddelen (gewoon ijzer gaat roesten). Ook moet je bekijken of de gekozen afwerking wel bij het materiaal past.
Laatst gewijzigd door richard op za 07 jan 2012, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
+1Arno schreef:En ook daarom: V313
gewoon even op het industrieterrein kijken of er een meubelmaker of interieurbouwer zit. Die kunnen hele platen leveren van 1220x3050 mm. Even op transportformaat laten zagen door hun, auto ingooien en klaar.
Ik gebruik voor de Galactica's MDF van Spanolux, in de vochtbestendige V313 variant.