Speakerland Vector 0

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Flavio
Ook commercieel actief
Berichten: 142
Lid geworden op: do 25 nov 2004, 8:45
Locatie: Zierikzee

Speakerland Vector 0

Bericht door Flavio »

Iemand ervaring met deze luidsprekers?
Ik heb al contact gehad met de verkoper maar die kon me weinig detailinfo geven.

http://link.marktplaats.nl/481281079
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Walt »

Misschien een inkoppertje, maar heb je al gebeld met Speakerland?

Groetjes Walter
Flavio
Ook commercieel actief
Berichten: 142
Lid geworden op: do 25 nov 2004, 8:45
Locatie: Zierikzee

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Flavio »

Walt schreef:
Misschien een inkoppertje, maar heb je al gebeld met Speakerland?

Groetjes Walter
Nee
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Walt »

Wel, Speakerland heeft die luidspreker ontworpen volgens mij, dus wellicht kunnen zij je aan wat info helpen... Anders zou je oude Elektuur luidspreker specials kunnen raadplegen, grote kans dat dit ontwerp daarin een keer voorbij is gekomen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Wowly »

Heeft in het blad Hifi luidsprekers gestaan waarin allerlei zelfbouwspeakers stonden. heb hem thuis liggen. wat ik me ervan herinner was ie erg goed in dynamiek, klonk ie moeiteloos met toch een goede plaatsing enzo. Lijkt me een interessant ding!!!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Wowly »

Hahaha nieuwwaarde 7000 euro; Hahahahahahahaa!!!!!! wat een kwats. Een vergelijkbaar ding moet zeker te bouwen zijn voor onder de 1000 euro. met de huidge stand van zaken (dsp, goedkope drivers in lijnbron, breedbanders etc etc) nog een stuk goedkoper ook......
Flavio
Ook commercieel actief
Berichten: 142
Lid geworden op: do 25 nov 2004, 8:45
Locatie: Zierikzee

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Flavio »

Wowly schreef:
Hahaha nieuwwaarde 7000 euro; Hahahahahahahaa!!!!!! wat een kwats. Een vergelijkbaar ding moet zeker te bouwen zijn voor onder de 1000 euro. met de huidge stand van zaken (dsp, goedkope drivers in lijnbron, breedbanders etc etc) nog een stuk goedkoper ook......
Die €7.000 leken mij ook wat aan de hoge kant...
De speaker- en filterkit was destijds (2002?) €939 per stuk.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door markbakk »

Vector 0, daar hebben Walter Wissink en (wijlen) Harrie van Hoof zich op gestort, zo rond 1992. Die wisten destijds wel waar ze mee bezig waren. Ik heb ze bij Speakerland vaak beluisterd, ze speelden qua dynamiek en directheid van geluid alles weg wat daar nog meer stond (inclusief Vifa Basis en ScanSpeak Elan). Lijnbronnen zullen best wel nadelen hebben, maar daar bleek mij bij deze weinig van. Ik dacht dat de middentoners Vifa 13WG-09-08's zijn, de tweeters D26TG-35-06. Bas is in handen van een Beyma 15B100.
hanselchen
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 22:46
Locatie: Nederweert

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door hanselchen »

Nog steeds te vinden op de webpagina's van Speakerland.

http://www.speakerland.nl/paginas/speak ... 220-vector

Mvg. Hans
Peterm
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 dec 2011, 13:00

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Peterm »

Een eerste reactie van mij op dit forum, bouw al heel wat jaren zelf maar hier eens posten was er nog niet van gekomen.

De reden van dit postje: de vector's 0 op de site bij speakerland zijn van mij. Mocht er iemand wat meer van willen weten of ze horen dan kan dat geregeld worden.

Wel even een reactie op de dicussie over prijzen. Een gemodificeerde vector 0 kan stiekem duur worden, E130 kern voor het laag, serie c voor mid in mkp+ en een dikke beyma als voorbeeld. Een wens die ik heb is de twaalf Vifa tweeters vervangen door scan speak esotec, misschien ooit nog eens.


P. :D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Wowly »

Ik ben bang dat je met die esotecs wel in de buurt van de 7000 komt :wink:

Zou ze wel eens willen luisteren. Zijn ze te transporteren naar Breda voor de luisterdag, zorg ik ervoor dat je een fraaie ruimte tot je beschikking krijgt!

jan
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door TTS »

Een steekwagen is bij de prijs inbegrepen, naar ik aanneem.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Wowly »

Je gelooft het niet, maar ik heb zojuist het artikel nog eens gelezen; mooie speakert!!! Stond ook de prijs bij (was geen 7000 euro hoor)
Peterm
Berichten: 3
Lid geworden op: do 15 dec 2011, 13:00

Re: Speakerland Vector 0

Bericht door Peterm »

Yep, mooie speaker maar wel groot.

Heb er al het nodige kleine modificaties aan gedaan en blijf heel tevreden. Ik blijf de rust en het gemak erg waarderen, zeker achter een paar SE 211's

Versjouwen naar Breda, door drukte voorlopig even niet maar misschien later eens.


Groet

Peter. :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”