voorstellen

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
tsjipke

voorstellen

Bericht door tsjipke »

hallo ik wou me ook maar ff voor stellen.
ik ben dus Tsjipke en woon in een klein plaatsje in friesland,
ik ben helemaal nieuw op het gebied van home audio bouwen,(kwalitatief goede car audio heb ik wel enige ervaring mee).
Ben via een vriend van mij aan deze site gekomen(moet zeggen een zeer interesante site).
ik wil me nu een beetje meer gaan toeleggen op home audio,wil graag beginnen met het bouwen van een paar boekenplank speakers,dit ter vervanging van mijn sateliet speakers.
En dit langzaam gaan uitbreiden naar een volledige 5.1 set.
Ik sta helemaal open voor tips e.d. wat betreft de te gebruiken drivers en dergelijke.

wat betreft de huidige opstelling: receiver Harman/kardon avr 130
dvd speler Harman/Kardon
5.1 set van jbl (satteliet systeem)

Dit was het wel zo,n beetje,Gr Tsjipke
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

ha die tsip,
hartelijk welkom en snor eerst maar eens rond op het forum
veel leuke dingen te zien
mvg
audioot :wink:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

welkom welkom bij een van de meest aanstekelijk zijnde forum :D !!

Jan
tsjipke

Bericht door tsjipke »

graag zou ik ook met mensen in kontact komen over het hoe en wat te bouwen. ( woon in n.o. friesland) eventueel naar materiaal luisteren.
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Hegt budget bepaalt toch meestal welke kant een project uitgaat.
Neem je budget dus mee, klinkt logisch maar er komt meer bij kijken dan een woofertje en een tweetertje.

Een reeds beproefd model nabouwen is waarschijnlijk het meest bevredigend, én je kan het misschien zelfs beluisteren...
tsjipke

Bericht door tsjipke »

het budget zal eerst op ongeveer op E 200,- liggen voor alleen de drivers voor een setje monitors,hout e.d komt daar nog overheen dat is verder geen probleem. met de verkoop van mijn car audio zal er straks toch wel ongeveer E 1600,- vrijkomen.
wil eerst rustig aan beginnen met bouwen en niet gelijk honderden euro's uit geven aan high end drivers terwijl ik voor veel minder mischien ook tevreden ben.

(wil gewoon eerst eens aan het testen hoe dit allemaal werkt)
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Een bezoek aan de zelfbouwdagen is dan wellicht een goede opsteker!

Veel succes met rondneuzen, je kan eens zoeken naar ontwerpen van Visaton. (goed voor de beurs en de oortjes)
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

Welkom :D
Hier is de officiële website van Visaton met de ontwerpen.

Om een idee te krijgen van de prijzen: met een setje Aria Light (ben ik nu mee bezig) zit je een paar tientjes onder de 200 euro.
Olaffel
Contacteer:

Bericht door Olaffel »

Hey Tjipke,leuke post zo lekker openstaand. :D

Met visaton kan je indd leuke dingen bouwen voor weinig (maar ook zeker duur!), wel zal ik ook eens kijken naar de goedkopere units van Peerless (SDS serie) of dayton audio (dayton heb ik geen ervaring mee)

Verder zit je voor een simpele tweeter a gauw in de 20 euro, wanneer je in totaal 20-25 euro meer uitgeeft aan twee tweeters kan je Seas of Peerles tweeters kopen. Wss zal je daar veel aan hebben als je uiteindelijk een gehele set gaat bouwen (dat je je eerste speakers niet meteen van de hand hoeft te doen) Plus dat je dan mooie drivers hebt :wink:

Succes verder met rondneuzen, er is voor een relatief klein budget al veel leuks gebouwd. Heb je al op www.bmm-electronics.nl gekeken? daar kan je ook lekker rondneuzen.

Groeten, Olav
tsjipke

Bericht door tsjipke »

is idd. een zeer interessante site olaf. dank je.

Gr. Tsjipke
Plaats reactie